jr
door jrvk Dec 18, 2011 om 00:35
Geldzaken & recht

Misleiding op betaaldag.nl

hi allemaal,

Vandaag de aflevering gezien van kassa. net de fout gedaan om een 50 euro te lenen op betaaldag.nl was op 16 dec 2011 om 17:00 laatste bevestiging dat het gestort zou zijn. het geld staat nogsteeds niet op mijn rekening. was voor om het weekend boodsschappen te halen. moet op 21 dec 2011 terug betealen dan wordt mijn salaris gestort.maar ze adverteren dat het binnen 20 min gestort word. dan moet het er op staan dan krijg je een mailtje dat het tot max 48 uur kan duren. dat is op zondag middag 18:00 uur. als het dan er niet op staat moet ik dan aangifte doen bij de poltie van diefstal of missleiding? voel be hoorlijk genaaid nu ik moest voor die 50 euro 55 euro terug betalen was me het waard geweest als ik het meteen had gehad. wat moet ik doen?

7671 6 Rapporteer

sw
door swat1500 - Dec 18, 2011 om 01:53
3792 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft geld geleend bij "Betaaldag.nl". Dat geld is niet gestort op uw rekening. Dit begrijp ik uit uw verhaal.

Wat u niet hebt gekregen hoeft u ook niet terug te betalen.

Waarvan wilt u aangifte doen bij de politie? Diefstal van "niet overgemaakt geleend geld" oftewel geld dat niet van u was en ook niet in uw bezit is geweest?

Misleiding is geen strafbaar feit behoudens in die gevallen dat het als oplichting (volgens het Wetboek van Strafrecht) kan worden opgevat.
Opgelicht voelen is wat anders dan opgelicht zijn.

getty
door getty - Dec 18, 2011 om 11:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als het geld maandag wel op uw rekening staat, zult u gewoon conform de voorwaarden het geld met de extra kosten moeten terugbetalen.

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2011 om 11:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uit de FAQ van hun site.[quote]Hoe lang duurt het voordat ik de koopprijs ontvang?
Helemaal niet lang! Binnen 20 minuten nadat u ons aanbod heeft geaccepteerd kunnen wij tot betaling overgaan, op welk tijdstip of welke dag van de week dan ook. We laten u per e-mail weten wanneer de koopprijs vanaf onze rekening onderweg is naar uw rekening. De enige keer dat dit misschien niet lukt is wanneer u bij een van de kleinere banken bent die nog geen systemen hebben ingevoerd die het mogelijk maken om 24 uur per dag snelle geldoverboekingen te doen. Als dat het geval is en uw aanvraag wordt pas na 15.00 uur goedgekeurd (of in het weekend of op een feestdag) dan krijgt u uw geld op de eerstvolgende werkdag in de ochtend.
Houdt er ook rekening mee dat wij wel betaling binnen 20 minuten garanderen, maar dat banken ons niet altijd kunnen bijhouden. Afhankelijk van de bank waarbij uw rekening loopt, kan het daardoor langer duren voordat het geld op uw rekening verschijnt. Neem bij twijfel contact op met uw bank om te controleren of het geld al op uw rekening staat, want het kan door technische vertragingen of bij bijvoorbeeld internetbankieren langer duren voordat nieuwe stortingen zijn verwerkt.

Hoe beïnvloeden nationale feestdagen en weekenden de verkoop?
Als u in het weekend of op een nationale feestdag een aanvraag indient en uw aanvraag wordt goedgekeurd dan ontvangt u de koopprijs de eerstvolgende werkdag ’s morgens op uw rekening.Ik ben bang dat u pech hebt. Het geld zal, als ze hun belofte waar maken, inderdaad maandag op uw rekening staan, en dat zal u terug moeten betalen incl. de overeengekomen kosten. U geeft zelf aan dat op vrijdag om 17.00u de bevestiging is ontvangen, uit de FAQ blijkt dat u het geld dan pas ontvangt op de eerstvolgende werkdag in de ochtend.

Ze garanderen dus alleen dat het binnen 20 minuten is betaald, niet dat u het binnen 20 minuten op uw rekening hebt.

Ik zou de 55 euro maandag maar direct storten anders gaat het u nog meer geld kosten. Daar gaat het ze uiteindelijk om. Ze rekenen al een woeker-rente (10% in 3 dagen!!!), maar zullen de incassokosten nog sneller laten oplopen.

getty
door getty - Dec 18, 2011 om 12:58
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De volgende keer dus eerst even goed de voorwaarden lezen en niet gelijk praten over misleiding. Het staat dus gewoon precies in de voorwaarden.

ti
door tim_1993 - Nov 15, 2012 om 16:39
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zeg doe geen zaken met Betaaldag.

Heb op 8 november contact gehad over een minilening van 100 euro. Dit was allemaal prima en het zal dezelfde dag nog voor elkaar gemaakt worden en binnen 48 uur op mijn rekening staan. binnen 48 uur stond er niks op mijn rekening. 7 dagen later staat er nog steeds niks op mijn rekening. Ik heb ze geprobeerd te bellen 2 keer. Telkens word ik 10 minuten in de wacht gezet en vervolgens krijg ik via een bandje te horen dat ik niet kan worden geholpen. en toch 70 cent per minuut betalen. daarnaast heb ik ook een mail en het contact formulier ingevuld maar uiteraard ook hierop tot nu toe geen reactie.

Maar nu de vraag stel het staat op de dag van terug betaling dat is 29 november nog niet op mijn rekening. Ben ik dan wel verplicht om het afgesproken bedrag te betalen of niet ? en wat kan ik verder nog doen.

Met vriendelijke groet,
Tim

hutch
door hutch - Nov 15, 2012 om 17:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik begrijp niet, dat er nog personen zijn, die in de verhaaltjes van dit soort 'bedrijfjes' trappen.

Lees * * ook eens.....