fa
door fastlane300 May 18, 2015 om 13:40
Garantie & verzekeringen

Moet ik betalen

Ik was verzekerd bij centraal beheer en ben overgestapt naar een andere verzekering. De verzekering is door mij opgezegd en door Centraal Beheer bevestigd, via een brief op 4 maart, dat deze per 01-03-2015 is gestopt. Bij deze brief zat een nota waarin vermeld wordt dat we elkaar niets meer verschuldigd zijn.
Op 28 maart krijg ik een betalingsherrinnering dat de premie over de periode van 01 - 03 tot 01 - 04 nog moet betalen. Ik heb Centraal beheer hierover een mail gestuurd met als bijlage kopieën van de door hen gestuurde brieven. In die mail heb ik duidelijk aangegeven dat mijn verzekering op 1 maart was gestopt en dat we, volgens hun schrijven, elkaar niets meer verschuldigd waren.
Het antwoord op mijn mail was dat het spijtig was dat de brieven die waren verstuurd voor wat onduidelijkheid hadden gezorgd, maar dat de betalingsherrinnering niet voor die periode was die werd vermeld maar voor de maand februari.
Mijn vraag hierop is tweeledig. Kan Centraal Beheer mij verplichten alsnog te betalen en hoe moet ik hier verder op reageren?

639 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 18, 2015 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fastlane300,

Afgezien van de wat verwarrende correspondentie .....
als je de premie over februari nog verschuldigd bent dan zal je die gewoon moeten betalen.
Dat lijkt me toch logisch en je kunt zelf nagaan of je die maand inderdaad nog niet betaald hebt.
Zo nee snel betalen om incassokosten te voorkomen!

Met vr.gr.

fa
door fastlane300 - May 18, 2015 om 14:21
19 Antwoorden / 18 Vragen

@edrick3
Bedankt voor de reactie maar ik blijf met mijn vraag zitten
Ik heb van Centraal Beheer een brief waarin staat dat we elkaar niets meer verschuldigd zijn.
Daarom begrijp ik de betalingsherrinnering niet.
In de correspondentie wordt niets vermeld over februari alleen maar over de maand maart

edrick3
door edrick3 - May 18, 2015 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fastlane300,

.....In de correspondentie wordt niets vermeld over februari alleen maar over de maand maart.....
Maar je schrijft: ... de betalingsherinnering niet voor die periode was die werd vermeld maar voor de maand februari. ....
Je weet toch zelf wel of je februari al dan niet betaald hebt?
Als dat niet het geval is dien je die premie alsnog te betalen (ook al heb je een schrijven: ...Bij deze brief zat een nota waarin vermeld wordt dat we elkaar niets meer verschuldigd zijn.....
Dat is dan een administratief foutje.

getty
door getty - May 18, 2015 om 15:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Even de administratie nakijken. Februari niet betaald? Dan zsm alsnog betalen, anders volgen er incassokosten. De brief dat u niets meer verschuldigd bent is er van uitgegaan dat u alle termijnen betaald had. Is dit niet het geval, MOET u alsnog betalen. U kan hier niet onderuit komen!

valerius-2
door valerius-2 - May 18, 2015 om 16:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u kan bewijzen dat deze maand is betaald bent u niets meer schuldig, geef dan wel even door wat de betaal datum is en hoeveel u betaald heeft.