Na aanpassing netwerk Router Waardeloos?
Ik heb als internetprovider Ziggo. En met 2 opgroeiende meiden in huis dachten we vorig jaar oktober dat het wel handig zou zijn thuis een netwerk aan te leggen. Draadloos uiteraard. Op aanraden van ziggo een router tussen gezet om het signaal te versterken. Had een wereld verbinding. Maar een paar weken geleden was mijn internet plotsklaps harstikke sloom. Bij navraag bleek dat ze met een upgrade bezig waren en natuurlijk zou het de volgende dag verholpen zijn.Nou de volgende dag kwam en ging maar geen verbetering. Na een paar dagen en ik weet niet hoeveel keer het modem opnieuw opstarten nog steeds geen verbetering dus maar weer bellen.
Nou lachen,gieren en brullen want medewerker test de verbinding en uiteraard is er niks mis mee. Maar toch is hij draadloos nog trager dan een slak. Oplossing van Ziggo router er tussen uit en toch maar weer aan de kabels??!!
Nu kan het aan mij liggen maar heb er expres opgelet en bij hun op de site gekeken wat zij aanraadde qua router. Dan moet het toch niet zo zijn dat de router die net een half jaar oud is nu al weer de deur uit kan??
Beste Wendy,
Het kan niet zo zijn dat door een "upgrade" van het netwerk opeens jouw Router niet meer zou werken.
Dat kán gewoon niet.
Ziggo levert het internet via een modem. Daar komt dus een internet-signaal uit, wat vervolgens weer in je router gaat. De router zorgt alleen maar voor de verspreiding en verdeling van dat internetsignaal.
En dat internet loopt via een vast protocol, TCP/IP heet dat. Dat zal nooit veranderen. Ook niet door een upgrade. De snelheid kan wel hoger of lager gemaakt worden, maar daar zal je router geen last van hebben.
Op zich mag je dus best hard lachen om een medewerker die na een test zegt dat het "allemaal goed werkt", maar dat geloof ik op zich wél.
Er moet dus iets anders aan de hand zijn.
Is er iets ánders veranderd?
Bijvoorbeeld: hebben je buren sinds kort ook WiFi, en zitten die op exact hetzelfde kanaal? Dan wil je snelheid nog wel eens instorten.
succes met zoeken!
Oh nog één ding: Dat Ziggo roept "doe het maar weer via een netwerk-kabel", snap ik ook wel.
Kijk, als je je PC rechtstreeks aan het ziggo-modem hangt met een netwerkkabel, dan zie je de ECHTE snelheid.
Als je het draadloos doet, dan bouw je extra tussenstappen in, waar Ziggo natuurlijk geen invloed op heeft.
Vandaar dat de klantenservice roept: "Test het met een rechtstreekse kabel. De snelheid die je dán hebt, dat is wat we leveren"
Beste Wendy,
ik heb exact hetzelfde probleem. Sinds enkele weken traag internet draadloos en modem die ik meerdere keren per dag moet resetten.
Via ziggo forum gemeld. Antwoord (je raad het al). Geen problemen te ontdekken bij modem. Of ik maar even de router 2 dagen er tussen uit kan halen. Dit is voor mij geen optie. Dat betekent dus geen internet voor het grootste deel van het gezin.
Ik heb overigens een netgear wnr3500 (via ziggo) router in aug 2010 aangeschaft.
Nu dacht ik dat het probleem wellicht opgelost zou kunnen worden door de nieuwe modems van ziggo (modem en wireless in 1 apparaat) echter die krijgen we volgens mij niet bij de omruilactie omdat het ubee modem al docsis 3 is.
Ik hoop dat er nog meer reacties gaan volgen.
Groeten,
Theo
Ook wij hebben Ziggo, sinds vorige week alles in 1 pakket, toen de monteur kwam zei hij direct dat we een verouderde router hadden, en dat hij wel een nieuwe bij zich had. ik zei dat hoeft niet, deze doet het goed. Nou dat zou ik dan wel meemaken zei de monteur.
Nou ik merk er helemaal niets van, en als we het wel zouden merken, kunnen we er zelf wel 1tje kopen. Dit heb ik ook de tegen de monteur gezegd. toen was hij stil,
we kopen iets, en meteen gaan ze je proberen alles erbij te verkopen, zucht (:
Ik heb ook internet van Ziggo (totaalpakket); ik heb zelf een router van Linksys m.b.v. een UTP-kabel aan het modem van Ziggo gekoppeld en alles werkt nog steeds even goed.
Ik verwacht niet dat Ziggo ook maar iets te maken heeft met de mogelijke storing in uw router. Is de kabel tussen het modem en de router in orde? En welk type (-> snelheid) kabel gebruikt u voor die verbinding? Er zijn diverse kwaliteiten...
Als Ziggo u snel internet levert en u daar ten volle gebruik van kan maken indien u van een kabel gebruik maakt is er toch iets anders aan de hand dan u denkt.
Misschien is een reset van de router nodig. Een router is in te stellen (zie de handleiding die u ongetwijfeld in huis zal hebben); doe dat ook en beoordeel de instellingen.
wendy,
Dit zou heel vreemd zijn aangezien ziggo alleen een upgrade doet tot de modem. Wat wel zou kunnen zijn is dat er iets in ip ranges en dns instellingen gewijzigd is die de router over moet nemen.
Voer de volgende stap even uit: Zet alles uit (computers, router, modem). Schakel nu als eerste de modem in en wacht 5 minuten (dit zorgt ervoor dat de modem alle instellingen goed kan binnen krijgen), zet nu je router weer aan en wacht weer 5 minuten. Schakel als laatste de computer weer in en kijk hoe je verbinding nu loopt.
Werkt dat niet dan graag even posten welk type router je hebt.
[quote=wendy de jong schreef op donderdag 12 mei 2011, 22:34]Ik heb als internetprovider Ziggo. En met 2 opgroeiende meiden in huis dachten we vorig jaar oktober dat het wel handig zou zijn thuis een netwerk aan te leggen. Draadloos uiteraard. Op aanraden van ziggo een router tussen gezet om het signaal te versterken. Had een wereld verbinding. Maar een paar weken geleden was mijn internet plotsklaps harstikke sloom. Bij navraag bleek dat ze met een upgrade bezig waren en natuurlijk zou het de volgende dag verholpen zijn.Nou de volgende dag kwam en ging maar geen verbetering. Na een paar dagen en ik weet niet hoeveel keer het modem opnieuw opstarten nog steeds geen verbetering dus maar weer bellen.
Nou lachen,gieren en brullen want medewerker test de verbinding en uiteraard is er niks mis mee. Maar toch is hij draadloos nog trager dan een slak. Oplossing van Ziggo router er tussen uit en toch maar weer aan de kabels??!!
Nu kan het aan mij liggen maar heb er expres opgelet en bij hun op de site gekeken wat zij aanraadde qua router. Dan moet het toch niet zo zijn dat de router die net een half jaar oud is nu al weer de deur uit kan??
Het is inderdaad mogelijk dat het signaal van Ziggo tot de modem goed is, wat ook hun plicht is, maar draadloos kan er van alles fout gaan.
Kijk eerst eens in de draadloze instellingen van de computer(s).
Daar is terug te vinden of, en hoe de verbinding tot stand komt.
Een eventueel alternatief als het draadlos niet meer lukt, is het werken met z.g. Powerline adapters, die via het stroomnet werken, en in ieder geval een werkende internetverbinding garanderen.
Dit soort adapters zijn er in div. merken en snelheden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Succes......
De modem een hard reset geven
trek eerst alle kabels op de voeding na er uit dan door middel van 30 seconden de reset in te houden.
Nu de voeding er uit en opnieuw 30 seconden de reset in houden.
En dan weer de voeding er in en weer 30 seconden de reset inhouden.
de router uit zetten en dan na 30 seconden weer aan.
Nu alles weer installeren en dan zou het weer moeten doen.
Het kan namelijk zijn dat de modem u een nieuwe ip adres heeft gegeven en de router dat niet wil accepteren.
Sluit niet direct alle computers aan maar eerst de "Hoofd" computer die het vaakst aanstaat.
Werkt dat ook niet? dan de modem + router een paar uur uitschakelen en tegelijk weer aanzetten (max 1 min tussentijd) dan zal alles als het goed zit zich zelf herstellen.
En als enige in Nederland ben ik blij met UPC :)
Audb:
Ik zie dat u de enige bent die blij is met UPC. Ik neem aan dat dat erg overdreven is.. en ook niet letterlijk bedoeld is.
Ik "zit" bij Ziggo en heb nooit ervaring met UPC gehad. ik weet dat elk bedrijf weleens negatief voor het voetlicht komt.
Ik reageer echter met name omdat ik me verbaas over de wijze waarop u reset: u schrijft over alle kabels lostrekken en dat met de spanning er nog op.. Dat zou ik nooit zo doen maar als u daar lange ervaring mee hebt (zonder dat de hardware stuk gaat) dan kan ik me voorstellen dat u dat nu gewend ben (te doen).
Ik zou dit nooit adviseren en het is ook niet nodig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer