wj
door wjdevries Feb 21, 2008 om 23:48
Elektronica & tv

Na plaatsen van nieuwe accu werkt de autoradio niet meer

Ik heb een 2e hands Ford Explorer met een Pioneer radio/cd-player. Het boekje van deze radio heb ik niet kunnen krijgen. Wel van een ander, bijna gelijkwaardig type. Het probleem is dat, nadat de accu vervangen is, de radio het niet meer doet en het boekje dat ik heb geeft geen oplossing. Gegevens van de Radio/cd-player zijn: EEQ MOSFET 50w*4 Pioneer. Wie kan mij helpen?

W.J. de Vries e-mail: wjdevries@onenet.an

40410 9 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Feb 21, 2008 om 23:54
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai W,

Toch nog maar even controleren of alles is goed is aangesloten tijdens het vervangen van de accu.
Aan de pluspool van de accu zit vaak nog een extra aansluiting voor b.v. verstralers en/of andere accessoires.

Mocht alles toch goed zitten dan kan het zomaar zijn dat de zekering eruit ligt.

Dus even goed kijken of er nog losse draden bijhangen.

Groet,
Hell-Rider

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 22, 2008 om 00:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag de Vries,

Is er nog wel iets van licht op het display te bespeuren in de radio?

In mijn autoradio zit een diefstalbeveiliging. Als de spanning er voor een moment af gaat, dan lijkt het voor de radio net alsof deze uit het dashboard wordt gejat: de spanning gaat eraf.
Daarna MOET een unieke code via de preselect toetsen ingeklopt worden om de radio te activeren.
Die code staat in de originele papieren welke bij de radio geleverd zijn.
Mogelijk is bij u ook zoiets aan de hand.

Brandt er geen ledje o.i.d., dan zou er geen spanning op de radio kunnen zijn. Dan kan een zekering stuk zijn. Was de radio misschien gevoed via een draad rechtstreeks vanaf de accu (dit wordt soms gedaan als de radio achter het contactslot is aangesloten, om zonder contact toch muziek te kunnen hebben) en is die draad niet weer aangesloten?

Hardware ERror MAN.

door 4711 - Feb 22, 2008 om 05:34
885 Antwoorden / 2 Vragen

Voor dat je veel geld uitgeeft, het is via Pioneer op te lossen, deze zouden net als Philips het vaak kunnen herstellen...

Als zekering zou kunnen, maar vermoedelijk moet je code invoeren en via speciaalzaak in autoradio's zou het moeten kunnen, maar is het nog wel rendabel kosten te maken voor deze?

De Aldi heeft al voor €69,- ze in de aanbieding en elders ook met andere merken dus de goedkoopste met 4x50 watt en keuze genoeg, ze zijn nu zo voordelig dat reparatie wel eens duurder kan zijn dan deze aanbiedingen dus voor je iets aanbied ter reparatie,  een nieuwe is vermoedelijk goedkoper!

bobmalooga
door bobmalooga - Feb 22, 2008 om 09:01
229 Antwoorden / 7 Vragen

Als het probleem is dat je een code in moet voeren, dan kunnen ze dat bij Pioneer in Almere voor je herstellen.
Echter in de tijd dat ik voor Pioneer werkte moest je daarvoor een speciale coderingskaart bij de radio kunnen tonen.
Maar misschien zijn ze in de loop der jaren wat minder streng geworden.
Succes.

willemo_1
door willemo_1 - Feb 22, 2008 om 10:15
167 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn radio's waarbij, vanwege diefstal preventie, na spanningswegval een uniekecode moet worden ingevoerd (reeds eerder hiervoor aangegeven).
Deze code wordt bij aankoop van de radio meegeleverd.
Als de radio er vanaf de levering van de autofabrikant al inzat kan de code waarschijnlijk ook via de dealer en autofabrikant achterhaald worden.

Zonder de code zult de radio helaas niet werkend krijgen.

Met vriendelijke groet,
Willem

ma
door marnix1 - Feb 22, 2008 om 12:03
256 Antwoorden / 22 Vragen

Doet enkel de radio het niet meer? Ik heb laatst ook mijn accu vervangen en toen waren de zenders verdwenen, ik moest ze er enkel opnieuw opzetten.

grindweg
door grindweg - Feb 22, 2008 om 15:41
2308 Antwoorden / 28 Vragen

aller eerst dom van de gene die de accu heeft vervangen . wij hebben er in ons bedrijf een speciale adopter voor met een ingebouwde accu. marzel dat het geen ingewikkelde auto is. maar de radio heeft op het metaal een nummer staan dat heeft u nodig voor een code maar als het te vaak is geprobeerd bv 10 keer dan kunt u wel ophouden .dan kost reparatie meer als de radio waard is want dan is hij automatisch geblokt. helaas leuker kan ik het niet maken

bl
door blondt - May 19, 2015 om 10:28
17 Antwoorden / 2 Vragen

Grindweg, om nou gelijk iemand als dom neer te zetten is niet zo fijntjes, maar tegenwoordig mag je alles roepen.
Als de accu nou gewoon leeg is, om welke reden dan ook!

Een nieuwe auto gekocht bij Abswoude in Noordwijk, met een radiocd wisselaar erin. Nadat de accu leeg was moest ik een code invoeren, maar die code heb ik nooit gekregen. Toen ik de dealer belde m te vragen of de code nog ergens in hun bestand stond kreeg ik als antwoord, neen, die hebben we niet. De code staat ter beveiliging op de achterkant van de radio, we halen hem uit het dashboard, kosten 75.- dus.

Behalve roestvorming na drie en een half jaar bij deze nieuwe auto, waarbij ze zich beroepen op de garantie periode en hier tegen betaling iets aan te doen en een slordige registratie bij deze dealer, bewijst maar weer eens hoe betrouwbaar deze dealer is.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2015 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@blondt

Lekker nuttig deze reactie na zeven jaar.