mathijs_b
door mathijs_b Apr 13, 2014 om 21:38
Elektronica & tv

Netflix actie verlopen

Tijdens onze zoektocht naar een nieuwe TV zagen we bij de Mediamarkt een staan met een label:" CADEAU 1 jaar series en films via netflix t.w.v. € 95". Omdat we al lang Netflix wilden hebben maar de gebruikelijk proefperiode van één maand veel te kort vonden heeft die actie de doorslag gegeven om de TV te kopen. Weliswaar was deze TV een stuk duurder dan we gepland hadden maar die € 95 maakte dat wel gedeeltelijk goed....... dachten we.....
Helaas, bij het aanmelden bij Samsung bleek de desbetreffende pagina niet te bestaan. De actie was al een paar weken geleden afgelopen. Op de grote sticker op de doos van de Samsung TV stond niets over een actietermijn.
Bij de Mediamarkt tikte m'n vrouw nog op de sticker en zei tegen mij, terwijl de verkoper erbij stond: ... :" dat gaan we doen". De verkoper had even kunnen zeggen dat de actie verlopen was.
We balen hier enorm van en voelen ons door de Mediamarkt, maar in het bijzonder door Samsung en Netflix bedrogen en bestolen. Ze weten verdomd goed dat je tijdens zo'n aankoop niet even gaat googlen of de actie nog geldig is. Ik vind dat de actietermijn duidelijk op zo'n sticker vermeld moet staan en anders automatisch onbeperkt geldig is.

1162 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 13, 2014 om 22:02
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Stond er nergens zichtbaar: "zie de voorwaarden op de site" of iets soortgelijks?

di
door digioma - Apr 13, 2014 om 22:57
646 Antwoorden / 29 Vragen

Je maakt je keuze voor een nieuwe (dure) TV toch op basis van de specificaties en zichtbare zaken zoals mooi duidelijk beeld (geen meevloeiend rood van voetbalshirtjes) etc. en allerlei andere belangrijke wensen/zaken. Begrijp niet dat iemand zich laat beïnvloeden door een cadeautje (dat natuurlijk toch zelf wordt betaald) en daarom iets koopt. Dat geldt ook voor telefoonabonnementen en veranderen van energieleverancier (gratis tablet erbij)... deze wijze van verkoop - gebaseerd op hebzucht - wordt steeds meer populair en helaas komen daarna steeds meer klachten op Kassa.
Mathijs, geniet gewoon van je mooie TV en maak je verder niet druk.

mathijs_b
door mathijs_b - Apr 14, 2014 om 01:40
641 Antwoorden / 77 Vragen

@ Mahadma. Alleen de sticker op de doos, zonder termijn. Daar zit het probleem.

@ Digioma. We hadden inderdaad allang uitgezocht wat we wilden hebben.
We twijfelden nog tussen een paar modellen. Onze minimumeisen lagen vast.
En dan kan een klein extraatje de doorslag geven. Dat gebeurde ook hier dus.
Met de TV is niets mis, daar geniet ik écht van.
Maar wat mij stoort is dat er iets beloofd wordt wat niet waargemaakt wordt.
Daar erger ik me gruwelijk over, temeer omdat gerenommeerde merken als Netflix en Samsung erachter staan. Straks kun je geen enkele actie meer vertrouwen, overal zitten haken en ogen aan, die je op dat moment onmogelijk kunt ontdekken.

door 1953 - Apr 14, 2014 om 01:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Toch meer research in het vervolg doen om teleurstelling(en) als dezen te voorkomen.

Op de website Samsung kunnen zoeken naar de actieperiode.

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2014 om 09:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......We balen hier enorm van en voelen ons door de Mediamarkt, maar in het bijzonder door Samsung en Netflix bedrogen en bestolen.........

Samsung en Netflix hebben hier niets mee te maken! Je hebt blijkbaar een t.v. gekocht die al zo lang bij de MM in het magazijn stond, dat ondertussen de actie verlopen was.

mathijs_b
door mathijs_b - Apr 14, 2014 om 12:34
641 Antwoorden / 77 Vragen

@ 1953...
Dat is precies wat ik bedoel. Actie verlopen. Ze maken dat zo ondoorzichtig mogelijk, Daar zit m'n probleem, je kunt in de winkel niet zien of een actie verlopen is en je gaat daar niet googlen, maar vertrouwt op de info die je daar krijgt. De sticker dus.

@ Carola.83
Inderdaad, ik had in het magazijn moeten gaan vragen hoe lang hij er al stond...... Stom, stom, stom!

Op de doos stond dat je er een jaar Netflix bij krijgt, dat had ik dus moeten controleren?
Op de doos stond ook dat de T.V. Teletekst heeft.... dat had ik dus ook moeten controleren?
Als ik niet meer kan vertrouwen op de info die je krijgt, had ik dus ook tevreden moeten zijn als thuis bij het uitpakken bleek dat er een zwart-wit T.V. in de doos zat... had ik maar moeten controleren....

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 15:42
400 Antwoorden / 11 Vragen

Al contact gezocht met Media Markt hierover? Waarschijnlijk pogen ze u af te wimpelen. Maar als het zoals u schetst op de doos stond zonder een * met voorwaarden of iets dergelijks dan was het gewoon onderdeel van de overeenkomst. Media Markt moet dit dan (dus) nakomen.

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2014 om 15:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op maandag 14 apr 2014, 12:34]
@ Carola.83
Inderdaad, ik had in het magazijn moeten gaan vragen hoe lang hij er al stond...... Stom, stom, stom!

Op de doos stond dat je er een jaar Netflix bij krijgt, dat had ik dus moeten controleren?
Op de doos stond ook dat de T.V. Teletekst heeft.... dat had ik dus ook moeten controleren?
Als ik niet meer kan vertrouwen op de info die je krijgt, had ik dus ook tevreden moeten zijn als thuis bij het uitpakken bleek dat er een zwart-wit T.V. in de doos zat... had ik maar moeten controleren....

Doe niet zo raar! MediaMarkt had je moeten informeren dat de actie intussen al verlopen was! Samsung en Netflix kunnen er niets aan doen dat MM oude voorraad verkoopt!

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2014 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mathijs_b,

.....We balen hier enorm van en voelen ons door de Mediamarkt, maar in het bijzonder door Samsung en Netflix bedrogen en bestolen. Ze weten verdomd goed dat je tijdens zo'n aankoop niet even gaat googlen of de actie nog geldig is. Ik vind dat de actietermijn duidelijk op zo'n sticker vermeld moet staan en anders automatisch onbeperkt geldig is......

Kan me je teleurstelling levendig voorstellen.
Maar hiervoor moet je dus wél bij MM zijn; samsung en netflix kunnen hier niets aan doen.
Zou daar dus om een tegemoetkoming/korting gaan vragen.

Suc6
Het zou inderdaad handiger zijn als er een actietermijn op de sticker zou staan. Dan weet je waar je aan toe bent. Nu dit niet het geval is zou ik bij MM verhaal gaan halen. Dat is de zaak die onzorgvuldig gehandeld heeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 14, 2014 om 16:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[edit - redactie, off topic verwijderd]

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2014 om 16:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[edit, off topic - redactie]

ekiem
door ekiem - Apr 14, 2014 om 17:16
676 Antwoorden / 100 Vragen

Kan me levendig voor stellen dat je je bekocht voelt. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Is het geen idee om eens met dit verhaal terug te gaan naar de Media markt, mischien kunnen zij je die 95 euro ( van die Netfix ) alsnog als een soort van korting geven.
Dit heeft natuurlijk nits te maken met samsung en netfix, er zijn altijd wel lopende akties,allemaal met de meest uit een lopende woorwaarden en daaraan gekoppelde termijnen.

Ekiem