Niet ontvangen goederen via webshop
Ik heb via de console specialist een flashkaart besteld op 26 augustus en gelijk met ideal betaald en tot nu toe nog niets binnen gekregen. Eerst geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, na 2 dagen proberen stond er ineens op de site dat door zeer drukke werkzaamheden, men de telefoon niet kon opnemen. Daarna gemaild, men blijft volhouden dat het verstuurd is, maar kan geen bewijs leveren, maar zeggen iedere keer "tnt levert wel meer na 14 dagen". Ik kan mijn geld terug krijgen als ik de flashcard terug stuur, alleen deze heb ik nooit ontvangen. Kan iemand mij vertellen wat ik hier nog aan kan doen ? Waarschijnlijk ben ik mijn geld kwijt, maar ik wil wel proberen om andere mensen te waarschuwen voor deze website.
Gebruikersnaam: giantlecoq
Dit shopje moet bewijzen dat jij (letterlijk) het pakketje in ontvangst hebt genomen en meestal kan dat de verkoper/verzender niet omdat het pakje niet aangetekend is verzonden. Volgens de wet is de verzender verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed. Als een pakket dus niet aankomt, is dat niet het probleem van de ontvanger, maar het probleem van de verkoper/verzender. In feite dient dus de verkoper het produkt dan nogmaals te versturen óf als hij dat niet wil of kan, de aankoopsom binnen 30 kalenderdagen terug te storten op de rekening van de koper.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
De webshop moet een barcode geven, waarmee je samen met jouw postcode bij TNT kunt opvragen of het pakket bij TNT is binnengekomen en wat de status van de verzending is.
Zoals read al duidelijk vermeld: Uiteindelijk moet de webshop er voor zorgen dat je het bestelde binnen redelijke termijn ontvangt of vergoed krijgt.
giantlecoq schreef op dinsdag 14 sep 2010, 09:41: Ik heb via de console specialist een flashkaart besteld op 26 augustus en gelijk met ideal betaald en tot nu toe nog niets binnen gekregen. Eerst geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, na 2 dagen proberen stond er ineens op de site dat door zeer drukke werkzaamheden, men de telefoon niet kon opnemen. Daarna gemaild, men blijft volhouden dat het verstuurd is, maar kan geen bewijs leveren, maar zeggen iedere keer "tnt levert wel meer na 14 dagen". Ik kan mijn geld terug krijgen als ik de flashcard terug stuur, alleen deze heb ik nooit ontvangen. Kan iemand mij vertellen wat ik hier nog aan kan doen ? Waarschijnlijk ben ik mijn geld kwijt, maar ik wil wel proberen om andere mensen te waarschuwen voor deze website.
Beste,
Er is u medegedeeld dat deze bestelling in eerste instantie op tijd verzonden is.
Daarna is u verteld dat wij voor dat wij het een tweede keer verzenden 14 dagen in acht houden.
U besloot na de eerste verzending het bedrag terug te eisen.
In dit geval kunnen wij dit alleen honoreren als wij ook het al verzonden product terug ontvangen.
En u laten weten dat wij wel het product nog een keer kunnen verzenden na 14 dagen.
Wij hebben daarna geen bericht meer van u ontvangen.
Het eerst volgende bericht wat wij van u vernemen is via hier.
Ik zou u willen adviseren om contact met ons op te nemen en niet proberen ons in een slecht daglicht te zetten.
Hallo cspecialist,
Bedankt dat U gehoor hebt gegeven aan de aan U verzonden mail.
Ik verwacht dan ook dat deze kwestie alsnog tot een positief verloop voor TS mag zijn.
M.vr.gr.
G.
@giantlecoq,
Zo zie je maar weer. . . even een mailtje en het contact is gelegd.
Meteen even reageren is mijn advies.
We horen graag hoe het is afgelopen.
Succes.
M.vr.gr.
G.
Ik ben wel verbaasd, want ik heb diverse mails gestuurd en er werd iedere keer gezegd dat ik mijn geld terug kon krijgen als ik de zending retour stuurde (die ik dus niet heb ontvangen) Ik had de bestelling nodig voor een bepaalde datum (zoon jarig), deze is inmiddels verjaard. De man antwoorde dat dat geen probleem was en dat ik de zending op tijd in huis zou krijgen.Inderdaad heb ik een mail gekregen waarin stond dat als de zending niet zou aankomen er een nieuwe zending na 14 dagen zou plaatsvinden, alleen de 14 dagen zijn verstreken en ik hoor niets.Na het sturen van zeker 2 a 3 mailtjes per week krijg ik iedere keer hetzelfde antwoord. Gisterenochtend heb ik nog ge emaild en heb tot op heden nog geen antwoord. Het is zeker niet mijn bedoeling op dit in een kwaad daglicht te zetten, maar na zoveel email verkeer en beloftes heb ik nog steeds niet mijn besteling, de verjaardag is voorbij en ik ben wel mijn geld kwijt.Uiteraard hoop ik ook nog steeds op een goede afloop maar heb nog wel steeds mijn twijfels.
Even contact opnemen en dan moét het goed gaan. Ik heb respons gekregen op een mail welke ik op de site heb geplaatst, en dus niét via mijn eigen email(programma).
Wel even doen dus!
Veel succes toegewenst!
M.vr.gr.
G.
Ik vraag mij af of leveranciers een mannetje in dienst hebben die elke dag de diverse site's van consumenten programma's uitpluizen om eventuele klachten te kunnen onderscheppen. Ik denk dat alleen bedrijven met veel klachten dit doen om zodoende een negatieve naam te voorkomen.
Dit is mij al meer opgevallen.
marinepik schreef op woensdag 15 sep 2010, 13:24: Ik vraag mij af of leveranciers een mannetje in dienst hebben die elke dag de diverse site's van consumenten programma's uitpluizen om eventuele klachten te kunnen onderscheppen. Ik denk dat alleen bedrijven met veel klachten dit doen om zodoende een negatieve naam te voorkomen.
Dit is mij al meer opgevallen.
Dit is wel een zeer vreemde redering.
Genius heeft ons op deze post gewezen bij deze dank daarvoor.
De insinuatie die u doet over onze bedrijfsvoering is niet gestaafd noch onderbouwd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer