ra
door ral_1 Apr 23, 2012 om 16:45
Computers & telefonie

Nieuwe ING website start niet op

Ik gebruik al jarenlang IE9/Vista voor Telebankieren. ING heeft de website onlangs veranderd. Het lukt me nu niet om de nieuwe ING website te openen met IE9. Ik krijg de foutmelding HTTP fout 403 -verboden i.v.m. onvoldoende machtigingen.
Er zijn de laatste 2 weken 2 dingen veranderd:
Ik heb Firefox 11 geïnstalleerd (is momenteel niet als standaard ingesteld) en er zijn nieuwe updates voor IE9.
Met Firefox lukt het wel, maar waarom niet meer met IE9? Volgens mij staat er een beveiliging te scherp afgesteld, maar welke?
Met dank

5467 12 Rapporteer

dirck
door dirck - Apr 23, 2012 om 17:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen
freya
door freya - Apr 23, 2012 om 17:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ral,

Misschien in IE9 de instellingen eens herstellen via Extra > Internetopties > Geavanceerd en dan klikken op (Opnieuw instellen).

m.vr.gr. Freya

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 23, 2012 om 17:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik ook IE9 en heb geen problemen met de vernieuwde site.

gsm
door gsm - Apr 23, 2012 om 18:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan een probleem zijn met de compatibiliteitsweergave die aan is. Je kunt deze uitzetten met een knop, ergens in de balk, of via Extra, Instellingen voor compatibiliteitsweergave.

Verwijder de tijdelijke bestanden (Extra, Internetopties, tabblad Algemeen, Verwijderen) en kijk dan of dat heeft geholpen.
Probeer anders de reset die freya voorstelt.

tenormin
door tenormin - Apr 23, 2012 om 18:38
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op maandag 23 apr 2012, 17:24]Ik gebruik ook IE9 en heb geen problemen met de vernieuwde site.

@ral, moest juist op de ING site zijn, werk met IE9; werkt normaal net zoals anders.

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 23, 2012 om 18:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

@Tenormin, ik snap je laatste post niet??

valerius-2
door valerius-2 - Apr 23, 2012 om 19:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zult het advies van Freya moeten volgen want daar ligt waarschijnlijk de oorzaak. Heb dus zelf ook ie9 geen problemen.

mi
door mikey3_1 - Apr 24, 2012 om 12:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Staat de link van je ing misschien in de trusted site's? (vertrouwde website's) (je kunt die vinden bij extra -> Internet optie's -> beveiliging.

Bij mij ouders stond hij hierin, na hem hieruit verwijderd te hebben werkt de site prima

ra
door ral_1 - Apr 24, 2012 om 13:00
19 Antwoorden / 10 Vragen

Het antwoord van Mikey3 is top, hoewel ik het niet begrijp. Ik werk toch met door mij vertrouwde websites, waarom moet ik dan die verwijderen? Alles werkt weer als vanouds.
Iedereen bedankt voor de bijdrage.

freya
door freya - Apr 24, 2012 om 13:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht dat de 'link' in de lijst 'vertrouwde websites' nog een verouderde 'link' was? Je zou eens kunnen testen of het opnieuw plaatsen van de juiste 'link' in die lijst nu wel gewoon werkt.

Freya

mi
door mikey3_1 - Apr 24, 2012 om 13:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het werkt als volgt. Normaliter staat de site niet in vetrouwde site's, deze categorie gebruiken bijvoorbeeld bedrijven om hun eigen interne website te gebruiken. je kan die catergorie meer rechten om bijvoorbeeld iets te laten uitvoeren bijvoorbeeld een script, echter wil je niet dat zomaar alle website's dat kunnen. (dat is een beveilgingsrisco). omdat ing de website heeft veranderd verbind hij niet alleen met mijn.ing.nl zoals vroeger maar ook met nog een woord daarvoor. volgens mij was dat bankieren.mijn.ing.nl en die staat niet in dat lijstje van vertrouwd en daarom stopt hij. maar voor het laten werken van de ing site hoeft hij dus niet in de categorie te staan.

casbesseler
door casbesseler - May 7, 2012 om 16:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ha, geweldig die tip van mikey3! Inloggen ging bij mij vandaag (7 mei 2012) ook niet. Na het verwijderen van de link bij "vertrouwde websites" dus wel.
Vervolgens kwam dus de vernieuwde site. Is dat nu niet iets wat ING even aan zijn klanten kan melden?
Overigens is de naam van de site iets gewijzigd, mischien werkt het als je die aanpast, b.v. met *mijn.ing.nl - let op het sterretje.
Maar je kunt de link dus ook gewoon weglaten.