door 1953 Jul 22, 2015 om 01:46
Computers & telefonie

NLD - INTL wordt dan NLD - NLD toetsenbord?

Mijn toetsenbord op mijn PC bij de taakbalk staat standaard ingesteld op 'NLD INTL (Verenigde Staten) toetsenbord.

Met de regelmaat van de klok, vooral op deze website, gebeurt het dat de indeling spontaan wordt gewijzigd in 'NLD NLD toetsenbord'.

Taakbalk is vergrendeld.

Het is dan wel weer eenvoudig te herstellen, door de daaronder liggende 'NLD INTL' combinatie te klikken.

Een manier om die ongewenstheid te elimineren?

9140 17 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Jul 24, 2015 om 02:03
949 Antwoorden / 18 Vragen

In de gauwigheid heb ik dit gevonden: ga naar Configuratiescherm>Land en Taal>Toetsenborden en Talen>Toetsenborden wijzigen>Algemeen.

Als ik mij goed herinner zie je dan bij de "Geïnstalleerde services" 2 indelingen staan waarvan je er 1 kunt verwijderen zodat je alleen de gewenste overhoudt.

door 1953 - Jul 24, 2015 om 02:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ltmvz schreef op woensdag 22 jul 2015, 07:05]In de gauwigheid heb ik dit gevonden: ga naar Configuratiescherm>Land en Taal>Toetsenborden en Talen>Toetsenborden wijzigen>Algemeen.

Als ik mij goed herinner zie je dan bij de "Geïnstalleerde services" 2 indelingen staan waarvan je er 1 kunt verwijderen zodat je alleen de gewenste overhoudt.

Ook zo uitgevoerd via het configuratiescherm. Al dagen geen gezever meer van 'NLD - NLD'.

ltmvz
door ltmvz - Jul 28, 2015 om 19:33
949 Antwoorden / 18 Vragen

Aan hetgeen u beschrijft heb ik mij op de laptop van mijn vriendin langdurig grijs en groen geërgerd. Uiteindelijk vond ik 2 maanden geleden een definitieve oplossing die ik nu even niet kan reproduceren. Maar, er is dus hoop. Ik zal nog eens zoeken hoe ik het ook al weer opgelost heb.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2015 om 19:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo1953,

Je kunt het natuurlijk snel wijzigen door even Ctrl + Shift in te drukken.
Dat is trouwens ook de oorzaak dat je indeling wijzigt.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2015 om 19:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Als je hier klikt kun je nog wat info lezen/zien.

.....Een manier om die ongewenstheid te elimineren?.....
Wanneer er maar één toetsenbord is, dan valt er ook niets te kiezen. Verwijder daarom de toetsenbord indeling die je niet nodig hebt.

Hoe? Klik hierboven, scroll naar beneden en kijk onderaan bij de Tip.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 28, 2015 om 19:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vreemd kan waarschijnlijk aan u toetsenbord liggen, of u doet ongewild een bepaalde toets kombinatie wat bij wel eens gebeurd.

reflecs
door reflecs - Jul 28, 2015 om 19:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hier is het een grote kater die het toetsenbord aanpast ;)

costnix
door costnix - Jul 28, 2015 om 19:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Niet gelijktijdig op de linker Control en Shift toets drukken. Mij gebeurt het regelmatig met mijn dikke vingers :-)

valerius-2
door valerius-2 - Jul 28, 2015 om 19:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=costnix schreef op woensdag 22 jul 2015, 16:31]Niet gelijktijdig op de linker Control en Shift toets drukken. Mij gebeurt het regelmatig met mijn dikke vingers :-)

Komt mij bekent voor.

ltmvz
door ltmvz - Jul 28, 2015 om 19:34
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 22 jul 2015, 09:45]Je kunt het natuurlijk snel wijzigen door even Ctrl + Shift in te drukken.
Dat is trouwens ook de oorzaak dat je indeling wijzigt.
Dat is dus uitdrukkelijk niet zo. In het geval dat ik zelf langdurig heb meegemaakt (op de Windows 8.1 laptop van mijn vriendin) wijzigde die indeling ongeveer 8 of 12 keer per uur zonder enige aanwijsbare oorzaak. Vandaar ook de grote ergernis die hiermee gepaard ging.

ltmvz
door ltmvz - Jul 28, 2015 om 19:34
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 22 jul 2015, 09:52]Hoe? Klik hierboven, scroll naar beneden en kijk onderaan bij de Tip.

Had ik die tip niet lang daarvoor reeds gegeven?

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2015 om 19:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ltmvz schreef op woensdag 22 jul 2015, 20:02][quote=edrick3 schreef op woensdag 22 jul 2015, 09:52]Hoe? Klik hierboven, scroll naar beneden en kijk onderaan bij de Tip.

Had ik die tip niet lang daarvoor reeds gegeven?

OK
Staat voor TS wat uitgebreider beschreven in de link + plaatjes ter verduidelijking.

ltmvz
door ltmvz - Jul 28, 2015 om 19:34
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 22 jul 2015, 20:15]Staat voor TS wat uitgebreider beschreven in de link + plaatjes ter verduidelijking.
Inderdaad een ernstige nalatigheid van mij dat ik het heb uitgelegd zonder plaatjes.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 28, 2015 om 19:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ltmvz schreef op woensdag 22 jul 2015, 19:59]Dat is dus uitdrukkelijk niet zo. In het geval dat ik zelf langdurig heb meegemaakt (op de Windows 8.1 laptop van mijn vriendin) wijzigde die indeling ongeveer 8 of 12 keer per uur zonder enige aanwijsbare oorzaak. Vandaar ook de grote ergernis die hiermee gepaard ging.
Dat zijn toch echt uw 'dikke' vingers die dit veroorzaken, veelal gaat dit ongemerkt. Googel er maar eens op, wie weet ga je het dan wel geloven.

costnix
door costnix - Jul 28, 2015 om 19:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hierbij is Windows beter beveiligd. Bij iOS hoef je maar één "torts" aan te raken om van taal/toetsenbord te wisselen..voor Windows moet je hier de linker Control én Shift toets gelijkertijd indrukken. Mensen ne dikke vingers kunnen dit met één vinger doen.

ltmvz
door ltmvz - Jul 28, 2015 om 19:35
949 Antwoorden / 18 Vragen

@akkerdistel: dikke vingers heb ik absoluut niet en ik type er ook nooit zo maar op los.

Bovendien was de toetsenbord-indeling weer gewijzigd na elke nieuwe opstart.

ltmvz
door ltmvz - Jul 28, 2015 om 19:36
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 24 jul 2015, 02:04]
Ook zo uitgevoerd via het configuratiescherm. Al dagen geen gezever meer van 'NLD - NLD'.

Très bien!