wo
door wonig00 Jan 3, 2014 om 17:06
Vakantie & reizen

Noord Amerika

We zijn van plan in april van Toronto naar Washington te reizen, het liefste per bus of trein. Heeft iemand tips/adviezen waar we rekening mee moeten houden. Bij voorbaat dank.

721 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 3, 2014 om 17:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

KLIK Geen idee verder voor tips.

mahadma
door mahadma - Jan 3, 2014 om 22:52
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Een goede verzekering lijkt mij handig.

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2014 om 01:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of je op dit forum (klik) de gewenste informatie kunt vinden. Ook valt er mogelijk nog het e.e.a. te vinden via de site van de ANWB.

Gr
door Grunn1 - Jan 4, 2014 om 10:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 3 jan 2014, 22:52]Een goede verzekering lijkt mij handig.

Reisverzekering met wereld dekking en een ziektekosten verzekering met minstens een aanvullend pakket. Kijk ook of je een ESTA moet invullen, als je met een vliegtuig Amerika binnenkomt is dit verplicht maar weet niet hoe het met de trein is.

ma
door mailman - Jan 10, 2014 om 13:53
84 Antwoorden / 9 Vragen

Vergeet niet om tijdig een esta-formulier in te vullen. Heb je dat niet, dan kom je Amerika niet in. Vraag hier bijtijds naar bij je reisagent, of google op deze term. Het zal de eerste keer niet zijn dat iemand aan de grens staat, met geboekte accommodatie en geldige reispapieren, en toch het land niet binnen komt.

ma
door marijke1953 - Jan 25, 2014 om 21:25
136 Antwoorden / 3 Vragen

Ga absoluut niet per bus of trein? Kost meer tijd, meer geld, meer frustratie. En is veel onveiliger.

Gr
door Grunn1 - Jan 26, 2014 om 11:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=marijke1953 schreef op zaterdag 25 jan 2014, 21:25]Ga absoluut niet per bus of trein? Kost meer tijd, meer geld, meer frustratie. En is veel onveiliger.

Trein reizen zijn in Amerika absoluut veilig waarschijnlijk nog wel veiliger dan met de auto. Afgelopen week was er toevallig bij de eo op de tv een serie over treinreizen en daar gingen ze van New York naar Montreal. Een schitterende rit van 9 uur door de mooiste landschappen. Heb dezelfde route eens met de auto gedaan en deed er 2 dagen over. Als je met de Amtrak reist heb je besproken zitplaatsen en er is zelfs personeel die je helpt met je bagage.

Persoonlijk reis ik liever met de auto maar wil je met de trein waarom niet. Op lange afstanden een stuk sneller dan met de auto, goeie zitplaatsen, hulpvaardig personeel en eten en drinken is er ook te krijgen.

Gr
door Grunn1 - Jan 26, 2014 om 11:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hieronder de link van de treinreis van New York naar Montreal
http://www.eo.nl/tv/railaway/aflevering-detail/usacanada-new-york-montreal/