ha
door harry25 Jul 16, 2015 om 13:13
Computers & telefonie

Norton werkt niet met KPN als provider

Ik heb een Norton internetsecurity pakketje gekocht voor € 69,00. Het blijkt dat Norton (meer) niet werkt als KPN de provider is. Dat wordt bevestigd door de helpdesk van Norton. Je kunt Norton niet downloaden maar ook niet activeren. Dit is allemaal door KPN geblokkeerd. Norton geeft aan te proberen het probleem in de toekomst op te lossen, maar daar heb ik nu weinig aan. Het pakketje is open dus terugbrengen naar de winkel zal lastig zijn. Dus; koop geen Norton als KPN de provider is. Je kunt het niet activeren en het wordt niet up-to-date gehouden, dus geen beveiliging.

2545 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is enkel en alleen mogelijk wanneer KPN geen internetsignaal levert. Denk dan ook dat u het een en ander totaal verkeerd begrepen heeft c.q. door elkaar haalt en/of net iemand bij KPN getroffen heeft die nu een hele dikke duim heeft.
Leg dan ook eens precies (kort en bondig) uit wat het probleem is, indien u 'n oplossing wilt.

Daarnaast is het wel zo (feit) dat Norton rommel is dat je inderdaad beter niet kunt gebruiken.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Dat wordt bevestigd door de helpdesk van Norton." Als je dat zwart op wit hebt, kun je uiteraard gewoon terug naar de winkel en jouw geld terugkrijgen. Zo'n belangrijk producteigenschap mag van de wet niet verzwegen worden.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou in strijd zijn met de netneutraliteit, kan het mij dan ook niet voorstellen. Maarja, gelukkig zijn er veel betere (betaalde) oplossingen dan Norton.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, het is echt een probleem. Inmiddels 2x met Norton gechat en 1x gebeld. Even kort een deel van de chat afgelopen dinsdag:

Ik: "Ik kom de site niet op om te kunnen downloaden/installeren"
Norton: "Heeft u een KPN-verbinding"?"
Ik: "Ja"
Norton: "Dan bent ook u getroffen door het verbindingsprobleem tussen ons (Norton) en KPN"
Ik: "Wanneer kan ik het wel installeren?
Norton: "Dat is niet duidelijk"

Dit is een stukje uit de chat met de helpdesk van Norton. Ook een telefoontje gisteren gaf dezelfde beantwoording weer.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze pagina iemand met hetzelfde probleem en een, wel erg omslachtige, tip:
Klikhttp://forum.kpn.com/t5/Internet/identity-safe-probleem-norton/m-p/319956#M35179

Maar u heeft gewoon recht op een werkend produkt. Dat het niet gebruikt kan worden kon u pas ontdekken door het te installeren. In uw geval zou ik toch teruggaan naar de winkel.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik zo die chat lees is het een tijdelijk probleem, d.w.z. dat KPN niet structureel Norton blokkeert ofzo.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Dus; koop geen Norton als KPN de provider is. Je kunt het niet activeren en het wordt niet up-to-date gehouden, dus geen beveiliging.......

Zou dit even plaatsen bij Tips!

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk al tijden (en nu ook) met Norton als beveiliging en tot volle tevredenheid. Provider is Planet (dus KPN) en de laptop draait onder Windows 8.1. Vanmorgen weer updates gekregen; die worden automatisch geïnstalleerd. Laptop daarna geoptimaliseerd en vier minuten geleden zijn 1.533.034 bestandjes gescand en beveiligd.
Vreemd verhaal dus....

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

harry25 schreef op donderdag 16 jul 2015, 13:51: Nee, het is echt een probleem. Inmiddels 2x met Norton gechat en 1x gebeld. Even kort een deel van de chat afgelopen dinsdag:

Ik: "Ik kom de site niet op om te kunnen downloaden/installeren"
Norton: "Heeft u een KPN-verbinding"?"
Ik: "Ja"
Norton: "Dan bent ook u getroffen door het verbindingsprobleem tussen ons (Norton) en KPN"
Ik: "Wanneer kan ik het wel installeren?
Norton: "Dat is niet duidelijk"

Dit is een stukje uit de chat met de helpdesk van Norton. Ook een telefoontje gisteren gaf dezelfde beantwoording weer.

Dit zou een goede tip zijn om hem daar ook te plaatsen

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er mee teruggegaan naar de winkel. Daar adviseerde men mij om Norton te installeren en te activeren op een plaats waar geen KPN-provider is. Dat wordt dus de computer meenemen naar iemand die geen KPN heeft. Dan zal het misschien lukken. Maar ik betwijfel of de updates dan wel goed gaan werken. Wat een gedoe, had ik maar nooit Norton gekocht.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

..... had ik maar nooit Norton gekocht......
Inderdaad.
Er is ook een (eventueel gratis) Avast. ;-)

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als Norton door KPN geblokkeerd wordt dan zal dat gedaan worden door een KPN "internet veilig pakket" die filtert alle programma's die zoals Norton het register van het besturingssysteem aanpassen.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste harry25,

wel bijzonder dat KPN Norton blokkeert, sta er van te kijken.
Ik gebruik Norton al jaren naar volle tevredenheid.

Wat ik me nog afvraag is of KPN ook het bijwerken van Norton blokkeert (live update). Dat zou u nog kunnen navragen bij Norton. Als dat ook geblokkeerd wordt dan heeft u er niet zoveel aan om Norton te installeren want dan zit u per definitie met een verouderde virusscanner. Dagelijks zijn er updates.

Als het bijwerken niet geblokkeerd wordt door KPN en het lukt u niet om met uw pc/laptop ergens anders, waar men geen KPN als provider heeft, om Norton te downloaden dan kunt u wellicht (als uw data-abonnement daarvoor afdoende is) uw mobiele telefoon als wifi-spot gebruiken om Norton te downloaden en te installeren.

Ik zou als ik u was overigens KPN er op aanspreken. Norton wordt door veel mensen gebruikt dus lijkt me dat KPN wel een heel goede reden moet hebben om dit te blokkeren. Laat ze dat maar aan u uitleggen.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf jaren, op mijn oude PC, Norton gebruikt, provider KPN, en hier nooit enig probleem mee ondervonden.Lijkt mij sterk dat KPN Norton blokkeert. Overigens is er in 2014 een nieuwe versie van Norton Internetsecurity gekomen nml Norton Security welke voor € 49,99 is te downloaden van de site van Norton. klik

ve
door verwijderd - Jul 17, 2015 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

En Norton is een van de beste virusscanners, alleen zijn er altijd enkele dino's die ergens in het het verleden een zwaar Norton programma hebben gehad, maar die weten beslist niet hoe het de laatste 5-6 jaar werkt, want dat is meer dan goed.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2015 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgezien dat u teveel voor dat pakket heeft betaald en in oktober a.s. een versie 2016 op de markt komt.

De beste virusscanner of all-in pakket is Panda!

KPN doet al het nodige om het de klant het te lastig te maken. Weet nog wel drie jaar terug dat hun Virusscanner niet samenging met mijn W8.1. Eigenzinnigheid troef bij KPN! En als je destijds daarover klaagde, het interesseerde KPN totaal niet. De klant kon in des sop gaarkoken en was overgeleverd aan de goden van KPN.

Al geprobeerd de firewall en overige verdedigingselementen tijdelijk uit te schakelen?

ve
door verwijderd - Jul 17, 2015 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraagsteller heeft volgens mij op dit moment niet zoveel aan mededelingen dat hij misschien teveel zou hebben betaald of dat er andere/betere programma's zijn.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2015 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels kan ik weer op de setupsite van Norton komen en is het gedownload. Nu maar hopen dat de updates ook werken.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2015 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

harry25 schreef op vrijdag 17 jul 2015, 10:56: Inmiddels kan ik weer op de setupsite van Norton komen en is het gedownload. Nu maar hopen dat de updates ook werken.

Waarschijnlijk niet opdat de kans ongeveer 70 procent is dat u na het installeren van Norton het internet niet meer opkomt. Gelukkig kan breedbeeld u dan verder helpen om dit 'probleempje' op te lossen ;-).

ve
door verwijderd - Jul 17, 2015 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

harry25 schreef op vrijdag 17 jul 2015, 10:56: Inmiddels kan ik weer op de setupsite van Norton komen en is het gedownload. Nu maar hopen dat de updates ook werken.

Beste harry25,

dank u wel voor uw terugkoppeling.
Fijn dat u Norton eindelijk kunt downloaden en installeren.
Als dat werkt is het te verwachten dat de updates ook werken. Dat merkt u snel genoeg, controleer gewoon in Norton of er updates zijn, voer 'LiveUpdate' uit. Als dat werkt zijn hopelijk de problemen tussen Norton en KPN opgelost.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2015 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze week ook van alles geprobeerd bij een kennis om Norton te updaten. Er was al voor betaald, maar met geen mogelijkheid de update kunnen binnen halen. Niets reageerde ......
Heb er nu maar AVG op gezet.