ru
door ruudvanbentum Feb 19, 2015 om 11:08
Huishouden & energie

Nuon blijven loont?

Nuon blijven loont.
Als jaren lange trouwe klant, wordt er nu Nuon blijven loont aangeboden, maar omdat ik alleen stroom afneem (stadsverwarming van de gemeente voorheen Nuon) kan dat niet, dat is toch discriminatie. Er veranderen op stadsverwarming gebied en regelgeving in de Europese Unie wettelijk en dan als klant word je zo op zij gezet, geen korting omdat je alleen stroom afneemt.
Alles moet schoon, maar men moet gewoon de volle poet betalen en als het even kan nog meer.

4290 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2015 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Eventuele korting is een gunst, géén recht.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 19, 2015 om 12:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat betekend dit voordeel dan? Ik heb ook alleen maar stroom door blokverwarming. Maar dat voordeel gaat om het gas daar wordt goed aan verdient, daar kunnen ze wat mee doen. Zal het op de stroom misschien een paar euro per euro per zijn het grootste deel zijn de bijkomend kosten. Alleen de stroom stelt niet veel voor. Tenminste als men geen groot verbruiker bent.

ho
door hopetobehelping - Feb 19, 2015 om 12:57
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ruudvanbentum,

Radar heeft hier ruim een maand geleden of zo aandacht aan besteed, zie: http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/05-01-2015/blijven-loont-campagne-nuon/

Helaas voldoet u niet aan de voorwaarden van 'Nuon Blijven Loont'. In uw geval zou ik contact opnemen met Nuon en kijken of men u een andere voordeelregeling wil aanbieden.

Overigens het percentage van de korting van 'Nuon Blijven Loont' geldt alleen voor de 'stroom' (niet over de belasting, levering etc). Van een prijs van € 0,22 per kWh gaat dat percentage dan ongeveer over € 0,07.

sc
door scontra - Feb 19, 2015 om 14:11
66 Antwoorden / 28 Vragen

Ruudvanbentum,

Kijkt u een op www.vandebron.nl voor honderd procent groene stroom tegen een net tarief.

an
door andrea - Feb 20, 2015 om 11:50
21 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had precies hetzelfde. Heb de Nuon gebeld en heb nu wel korting op mijn stroom gekregen. Ze kijken of er volgend jaar ook iets voor de stadsverwarming klanten gedaan kan worden. Ik blijf er echter wel bij, dat het discriminatie is en dat wij al vele jaren veel te veel betalen. Ook zouden wij gewoon over moeten kunnen stappen. Wanneer wordt dit nu eens gerealiseerd?

krulstaart
door krulstaart - Feb 20, 2015 om 14:25
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik ben alleen afnemer van stroom van Nuon. Heb me al enige tijd geleden beklaagd over de uitsluiting van Blijven Loont voor dit soort klanten. Heb alleen een automatisch antwoord gekregen ter bevestiging van mijn mail maar voor de rest.....geen reactie! Gelukkig ben ik zelf slim genoeg om energie te besparen maar al die mooie reclame slogans kloppen niet. Trouwe klanten zonder gas afname worden niet beloond!

ho
door hopetobehelping - Feb 20, 2015 om 14:55
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=krulstaart schreef op vrijdag 20 feb 2015, 14:25]Ook ik ben alleen afnemer van stroom van Nuon. Heb me al enige tijd geleden beklaagd over de uitsluiting van Blijven Loont voor dit soort klanten. Heb alleen een automatisch antwoord gekregen ter bevestiging van mijn mail maar voor de rest.....geen reactie! Gelukkig ben ik zelf slim genoeg om energie te besparen maar al die mooie reclame slogans kloppen niet. Trouwe klanten zonder gas afname worden niet beloond!

Beste krulstaart,

niet correct uiteraard dat u geen reactie krijgt.De actie is zoals de actie is met zijn voorwaarden. De reclame is misleidend (de voorwaarden ziet u niet in de commercial), maar dat geldt voor vele reclames.
Om korting op uw stroom te krijgen kunt u beter bellen (zie ook de reactie van andrea).