na
door naamloos12345 Nov 30, 2015 om 19:34
Voeding & gezondheid

Omzetten zorgverzekering

ik wil naar Menzo basis Voordelig overstappen, en zie dat ziekenhuis in onze omgeving gecontracteerd is, tevens ook tandarts en fysio, zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Ik kies dan voor hoogst eigen risico, 500 Euro tandarts met 9 fysio

764 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 02:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De wachttijd voor tandarts eens bekijken, alsmede wat al dan niet wordt vergoed en of de kosten van de verzekering dat wel waard zijn.
Wel het bedrag voor ER (totaal 885 euro) beschikbaar hebben voor het geval er toch iets zou gebeuren.
Eventueel nog kijken/vergelijken bij Basis voordelig Extra Aanvullend (tandarts + fysio 6x).
Eventueel bekijken wat de korting is bij betaling vooraf van de premie voor een jaar.
Bekijken of u Menzis voordeliger via een collectief kunt afsluiten.

na
door naamloos12345 - Dec 1, 2015 om 13:28
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 02:07]De wachttijd voor tandarts eens bekijken, alsmede wat al dan niet wordt vergoed en of de kosten van de verzekering dat wel waard zijn.
Wel het bedrag voor ER (totaal 885 euro) beschikbaar hebben voor het geval er toch iets zou gebeuren.
Eventueel nog kijken/vergelijken bij Basis voordelig Extra Aanvullend (tandarts + fysio 6x).
Eventueel bekijken wat de korting is bij betaling vooraf van de premie voor een jaar.
Bekijken of u Menzis voordeliger via een collectief kunt afsluiten.

Dank voor Uw antwoord, ik ga het een en ander nog vergelijken, collectief zit er voor mij niets bij
de enige collectieve via werkgever voor mij is Zilveren Kruis (niet natura), maar die is dan toch nog
een heel stuk duurder als b.v. MENZIS (natura)

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 1, 2015 om 13:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Als je deze overstap via PMA doet, krijg je een paar tientjes bonus aan het eind van 't jaar.

Voordat je dat doet googel eerst op 'menzis andrea'..

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 15:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar wilde ik ook al op wijzen: de PMA.
Die bonus moet je tegenwoordig zelf aanvragen binnen een bepaalde periode aan het einde van het verzekeringsjaar dacht ik. Dus daarvan dan wel even een reminder maken.

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2015 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik dat gewenste pakket van Menzis zo bekijk, bent u mijns inziens beter af met hun andere merk en wel Anderzorg Jong.

Betere tandartsregeling bijvoirbeeld, ook nog stukje bril, alle ziekenhuizen gecontracteerd.