ej
door ej.toethuis Feb 18, 2015 om 18:15
Winkels & webshops

Onbespoten groente

Is de groente en het fruit van de Lidl onbespoten?

7926 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2015 om 18:17
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens HIER, zij weten het.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2015 om 18:18
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt kiezen: contactformulier of war scrollen een 020 nummer.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2015 om 18:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lijkt me niet.
Maar als je het 'zeker' wilt weten even navragen zoals hierboven al aangegeven.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2015 om 19:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk ook eens hier.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2015 om 19:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ze zijn zelf geen teler van groente en fruit zij kopen het in en kijke3n echt naar de prijs. Ik denk zo als u on bespoten groente wilt hebben kan u beter zelf een voklstuin aan schaffen dan weet u wat u eet.

ho
door hopetobehelping - Feb 18, 2015 om 19:13
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ej.toethuis,

kijk naar de herkomst van de groente en het fruit als u ze koopt bij Lidl.
Als u vervolgens naar de prijs kijkt en het gegeven dat onbespoten groente en fruit doorgaans duurder zijn (omdat de opbrengst minder is, er is meer uitval) heeft u het antwoord op uw vraag denk ik al.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2015 om 22:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 18 feb 2015, 19:11]Kijk ook eens hier.

Heb uw link bekeken maar... kunt u in schrijven duidelijk maken of Lidl groenten en fruit onbespoten of juist wel bespoten is? Ik begrijp het niet (zoals gewoonlijk) en ben zeer geïnteresseerd in de vraag. Kan geen grafieken lezen (zien-begrijpen).

ge
door gerboe - Feb 19, 2015 om 09:21
806 Antwoorden / 0 Vragen

Nee. Maar de Lidl heeft steeds meer biologisch geteelde groenten in het assortiment.
Als u onbespoten belangrijk vindt dan kan dat een goede optie zijn. Verder is het zo dat op producten uit Spanje of Marokko over het algemeen veel meer resten van bestrijdingsmiddelen zitten dan op Nederlandse producten. Kijk eens op het etiket waar uw aankoop vandaan komt.

pi
door pieterwolters - Feb 19, 2015 om 09:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Of het bespoten is of niet maakt niet zo uit. Het gaat erom waarmee het bespoten is. Er zijn ook biologische bestrijdingsmiddelen.

gerbera
door gerbera - Feb 19, 2015 om 23:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 19 feb 2015, 09:39]Of het bespoten is of niet maakt niet zo uit. Het gaat erom waarmee het bespoten is. Er zijn ook biologische bestrijdingsmiddelen.
Of er met bio- of niet bio bestrijdingsmiddel gespoten wordt maakt geen verschil, zij hebben dezelfde werking op de gewassen. Het enige verschil is dat de afbraakperiode van biologische bestrijdingsmiddelen korter is, en minder schadelijk voor de natuur zijn dan de niet bio-bestrijdingsmiddelen.

gompy2
door gompy2 - Feb 20, 2015 om 17:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerboe schreef op donderdag 19 feb 2015, 09:21]Verder is het zo dat op producten uit Spanje of Marokko over het algemeen veel meer resten van bestrijdingsmiddelen zitten dan op Nederlandse producten. Kijk eens op het etiket waar uw aankoop vandaan komt.

Op dat vertrouwen in Nederlandse producenten zou ik maar gauw op terug komen, je gaat er flink de mist mee in...
Ze zijn net zo slecht of goed als anderen naar het schijnt..
Quote:

Te vaak verboden middelen in gewassen, donderdag 19 februari 2015

Akkerbouwers en siertelers gebruiken te vaak verboden middelen. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) concludeert na onderzoek dat de regels rond het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen beter moeten worden nageleefd, omdat er anders risico's zijn voor mens, dier en milieu.

Uit een steekproef onder driehonderd akkerbouwbedrijven is gebleken dat de bedrijven onbewust of door onzorgvuldigheid te vaak middelen gebruiken die niet toegelaten zijn. Het goed reinigen van de spuitapparatuur gaat bij deze telers nog vaak mis. Bij 10 procent van de bedrijven was sprake van verwijtbaar handelen. Deze bedrijven hebben een boete gekregen.
Van de honderd onderzochte siertelers is 12 procent in de fout gaan.

Extra inspecties.
De NVWA gaat dit jaar extra inspecties uitvoeren, vooral bij die sectoren die structureel de regels overtreden. Mensen die dat herhaaldelijk doen, worden strenger bestraft.

Grote gevolgen
Radar maakte verschillende uitzendingen over de gevaren van giftige stoffen op tuinplanten, maar ook op voedingswaren als 'biologische' quinoa. Ook belichtte Radar de gevolgen hiervan op de bijenpopulatie, wat weer een grote impact heeft op het voortbestaan van de mens.

Bron, klik-> Te vaak verboden middelen in gewassen.