dj
door djawie Jun 29, 2015 om 12:58
Huishouden & energie

Onderdeel niet meer leverbaar

10 jaar terug heb ik een Bauknecht wasmachine gekocht. type WAB 8795 nl. nu is daar een wasrib/wasmeenemer (artnr: 481241848573) van stuk. de firma Bauknecht zegt dat onderdelen niet meer leverbaar zijn omdat de wasmachine toendertijd niet echt een succes in de markt was. Kan het zo zijn dat mijn wasmachine van ruimschoots 1000 euro nu als een stuk schroot naar de recycling moet? Toen ik de machine kocht dacht ik een sterk merk te hebben gekocht. Kan een fabrikant zomaar zeggen dat ze stoppen met productie van onderdelen terwijl de machines nog steeds in omloop zijn?

971 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2015 om 13:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer europart.nl eens.

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2015 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo djawie,

Zoals je gemerkt hebt: ja, dat kan.
Informeer eens bij onderdelen firma's.
Kijk eens hier.

Suc6

pino123
door pino123 - Jun 29, 2015 om 13:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Een wasmachine van 10 jaar oud heeft zijn economische levensduur al ver overschreden. Je kan je afvragen of maken nog zinvol is, of dat je gewoonweg een nieuwe koopt

dj
door djawie - Jun 29, 2015 om 14:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Diumenge: Europarts kan direct in het systeem de voorraad in de magazijnen van whirlpool/bauknecht kijken.. die hebben het niet meer en wordt ook niet meer geproduceerd. ik ben nu een aankoop aan het doen via amazon.uk die leveren het onderdeel nog wel..

@pino123: voor 28 Euro heb ik geen nieuwe wasmachine..

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2015 om 14:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Gelukkig is uw probleem inmiddels opgelost.

De onderdelen moeten nog wel een aantal jaar leverbaar blijven, maar 10 jaar is behoorlijk oud voor een wasmachine.

pino123
door pino123 - Jun 29, 2015 om 14:37
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=djawie schreef op maandag 29 jun 2015, 14:18]@Diumenge: Europarts kan direct in het systeem de voorraad in de magazijnen van whirlpool/bauknecht kijken.. die hebben het niet meer en wordt ook niet meer geproduceerd. ik ben nu een aankoop aan het doen via amazon.uk die leveren het onderdeel nog wel..

@pino123: voor 28 Euro heb ik geen nieuwe wasmachine..

Dat klopt inderdaad, je kan je wel afvragen of de wasmachine het nog waard is. Gelukkig hebben ze het onderdeel, ik neem aan dat je het zelf plaatst?

dj
door djawie - Jun 29, 2015 om 14:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

@pino123: een machine met een wascapaciteit van 10kg is dat zeker wel waard..
zelf plaatsen is geen probleem.. heb een hele handige harry in huis ;)

(heb voor de zekerheid nog maar een extra onderdeel besteld, zo kan ik er weer zeker 10 jaar tegenaan voor 50 euries)

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2015 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@djawie,

Mooi dat je het onderdeel nog kan krijgen.
....heb voor de zekerheid nog maar een extra onderdeel besteld, zo kan ik er weer zeker 10 jaar tegenaan voor 50 euries.....
Of dat nu handig is .....
Denk dat je eerder een ander onderdeel zal moeten gaan vervangen in de loop der jaren.
Wens de 'handige harry' veel suc6.

Met vr.gr.