ad
door ady.bouwer Nov 22, 2014 om 10:04
Elektronica & tv

Ondeugdelijke stopwatches

Voor alle mensen die eerder op dit onderwerp reageerden en allen die nog niet reageerden.
Ik heb voor mijn vereniging in maart 10 stopwatches gekocht bij Sport 2000 in Pijnacker.
Bij de in gebruik name van de stopwatches bleek dat deze klokken niet de goede tijd weergaven.Na een bezoek aan de winkel werd mij verteld dat ze wel in orde waren en kon ik weer gaan. Na gebruik tijdens een wedstrijd en tijdens een examen werden deze klokken er allemaal uitgehaald als niet goed. Daarna ben ik weer in de winkel geweest en heb de hele situatie uitgelegd en de stopwatches daar gelaten. Vervolgens in mei een brief gestuurd met het verzoek om een reactie en niets ontvangen. Nu weer een brief geschreven en aangetekend verstuurd. Ook hierop reageren ze niet . Wat moet ik doen. Ik ben een heleboel geld kwijt voor de aanschaf van 10 ondeugdelijke stopwatches en heb geen stopwatches meer omdat ze ter controle in de winkel zijn achter gelaten.
IK WEET HET NIET MEER . Wie heeft een suggestie.

426 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 10:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het gaat er nu om of u op grond van de overeenkomst mocht verwachten dat deze stopwatches geschikt waren voor professioneel gebruik. Als het goed is staat in de handleiding van deze stopwatches hoe nauwkeurig ze zijn (bijv nauwkeurigheid 1/100 sec) . Aangezien u er een behoorlijk bedrag aan is uitgegeven, zoals u zegt, dan zullen ze behoorlijk nauwkeurig moeten zijn.

Ik ga er nu even vanuit dat u gelijk heeft.

Nu er niet gereageerd wordt op een verzoek om deze stopwatches na te kijken of te vervangen voor goede, kunt u de overeenkomst ontbinden op grond van non-conformiteit. Ik zie dat ze een email adres hebben, probeert u het dan zo.

Vermeld wat u heeft gekocht, wanneer en hoeveel u ervoor heeft betaald.
Vervolgens vertelt u dat de stopwatches er allemaal zijn uitgehaald tijdens de examens omdat ze niet nauwkeurig waren.
Vermeld in welke winkel (plaats) u de stopwatches heeft gekocht en achtergelaten en dat er geen enkele reactie richting u is gekomen. Dat u de overeenkomst ontbindt waarbij Sport 2000 de stopwatches kan behouden en u uw geld terugkrijgt. Noem het rekeningnummer waarop het bedrag kan worden teruggestort.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 7 dagen.

Komt er dan weer geen reactie, dan zou u een mail kunnen sturen dat u een incassobureau gaat inschakelen om uw geld terug te krijgen.

Ook kunt u verwijzen naar dit topic. Misschien willen ze hier wel reageren en vertellen waarom Sport 2000 niets van zich laat horen en nergens op reageert.

ad
door ady.bouwer - Nov 22, 2014 om 12:41
2 Antwoorden / 3 Vragen
0

ik begrijp uw reactie. De firma heeft in eerste instantie een brief via een advokaten kantoor gekregen en in tweede instantie een aangetekende brief. Wat betreft het niet goed functioneren:ze lopen te snel. Alle klokken die wij als verenigingen gebruiken lopen altijd tijdens een klokken controle gelijk behalve de door onze vereniging bij Sport 2000 aangeschafte. Wat betreft een email sturen denk ik dat we dit stadium wel voorbij zijn.Ze reageren gewoon niet.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 13:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=ady.bouwer schreef op zaterdag 22 nov 2014, 12:41]ik begrijp uw reactie. De firma heeft in eerste instantie een brief via een advokaten kantoor gekregen en in tweede instantie een aangetekende brief. Wat betreft het niet goed functioneren:ze lopen te snel. Alle klokken die wij als verenigingen gebruiken lopen altijd tijdens een klokken controle gelijk behalve de door onze vereniging bij Sport 2000 aangeschafte. Wat betreft een email sturen denk ik dat we dit stadium wel voorbij zijn.Ze reageren gewoon niet.
Dan zult u over moeten gaan tot het aanmanen. Ik weet niet hoeveel u voor de sportwatches heeft betaald.

1) U zult ze eerst gewoon een nota moeten sturen wegens het ontbinden van de overeenkomst. Te betalen voor....datum noemen.

Ze reageren niet....

2) Vervolgens kunt u een betalingsherinnering sturen waarin u ze 14 dagen de tijd geeft, die ingaat 1 dag na het verzenden van de mail en/of aangetekende brief met de betalingsherinnering om de rekening te voldoen, tevens vermeldt u daarbij de precieze incassokosten die ze moeten betalen als ze na die 14 dagen nog steeds niet hebben betaald. Die incassokosten zijn wettelijk geregeld.
klik HIER

Willen ze dan nog niet meewerken, dan zult u ze voor de rechter moeten slepen. Dat zal ze dan een flinke duit gaan kosten bij verlies, vraag me af of ze daar zin in hebben.

Wat u eerst nog kunt doen is ze verwijzen naar dit forum, dat ze met hun bedrijf op dit forum staan. Dat kan nog wel eens helpen om wat schot in de zaak te krijgen.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 13:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik vergat nog even stap 3

Na de betalingsherinnering waarbij nog niet is gereageerd, stuurt u

3) de laatste aanmaning waarin de rekening met daarbij opgeteld de incassokosten worden vermeld. Daarin kunt u ook de waarschuwing zetten dat als ze nu nog niet tot betalen overgaan, u dan de zaak over zult geven aan een gerechtsdeurwaarder die een dagvaarding zal doen toekomen aan Sport 2000 en dat daarbij de proceskosten voor rekening van Sport 2000 zullen zijn.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 13:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het is overigens zo dat de 14 dagen 1 dag na het ontvangen van de mail of aangetekende brief ingaan.

gompy2
door gompy2 - Nov 22, 2014 om 13:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=ady.bouwer schreef op zaterdag 22 nov 2014, 12:41]Wat betreft een email sturen denk ik dat we dit stadium wel voorbij zijn.Ze reageren gewoon niet.
Het is het beste dat je je klachten met het hele verhaal op specifieke klachtensite's gaan plaatsen.
Vanuit die klachtensite's komt het in een bredere openbaarheid, vanuit die klachtensite's wordt er ook contact opgenomen met een bedrijf waar over geklaagd wordt en heb je een veel grotere kans op een oplossing als alleen een beetje broddelen op Kassa-Vara.

Klik-1 hier-> De grootste klachtensite van Nederland

Klik-2 hier-> Klachtenkompas (Van de Consumentenbond)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer

Da
DarshanJSB - May 5, 2024 om 10:06
Vakantie & reizen

Compensatie voor een non EU vlucht

Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA).   Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer