ar
door arjan.raboen Jul 13, 2015 om 15:51
Geldzaken & recht

Onterecht incasso van DUO

Ik kreeg 10 juni 2015 een brief van een deurwaarder met een torenhoge rekening.

Ik blijk sinds januari 2015 betalingsplichtig te zijn over mijn studieschuld. Na lang bellen met DUO blijkt dat ik in het begin van mijn studie gekozen heb om post digitaal te ontvangen. Het e-mailadres wat bij DUO bekend stond is al geruime tijd geblokkeerd.

Ik heb dus geen schrijven gekregen over terugbetaling, regeling of een aanmaning ook niks per post. De medewerker van DUO vond dat vreemd omdat een 2e aanmaning altijd per post wordt verstuurd.

Ik heb DUO inmiddels een verzoek tot verlagen maandbedrag gedaan omdat ik sinds juni 2014 in de ziekte wet loop. Wel heb ik nu alle rekeningen betaald wat ik verschuldigd ben.

Nu heb ik DUO gevraagd om de incasso kosten in te trekken. Maar dit weigeren ze.

Wat moet ik nu doen?

1298 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2015 om 16:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo arjan.raboen,

De titel van je topic klopt dus niet, want jij vindt dat het onterecht is, maar dat is het niet.
Alleen is blijkbaar de 2e schriftelijke aanmaning niet aangekomen, maar dat weet DUO natuurlijk niet en dus gaan ze over tot incasso.
.....Ik heb DUO inmiddels een verzoek tot verlagen maandbedrag gedaan.....
Hopelijk kun je dus een betalingsregeling kunnen treffen.
.....Nu heb ik DUO gevraagd om de incasso kosten in te trekken. Maar dit weigeren ze.
Tja, omdat ze dus in hun recht staan.
Zou dus maar betalen om hogere kosten te voorkomen.
Beterschap.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2015 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u woont nog steeds op hetzelfde adres? U was er niet mee bekend dat u op een gegeven moment moest gaan afbetalen aan die studieschuld?

De post schijnt niet meer zo betrouwbaar te zijn als vroeger, maar ja, u geeft ook een gewijzigd mail adres niet door.

Dus er zit niets anders op dan te betalen.