br
door bram21_1 May 23, 2015 om 20:32
Huishouden & energie

Onterechte afmelding

Hallo ik ben buiten mijn weten onterecht door Oxio afgemeld geweest bij Essent ,en kreeg daardoor een afrekening van Essent voor 7 weken van 617,67 1 telefoontje na OXIO was het duidelijk dat het hun fout was en Essent dit ook wist, kreeg zelfs de naam en huisnummer van het huis waar de meter van was van Oxio heb dit allemaal gemeld bij Essent ,.Nu heb ik een herziening gehad van Essent en moet ik 158,60 betalen voor de gemaakte aansluitkosten dit terwijl ik gewoon mijn voorschotten aan Essent heb betaald ook zijn de meterstand van de buurman met die van mij verrekend ,ik ben hier over zo boos het is niet mijn schuld maar van Oxio niet mijn meter niet mijn meterstand , ook veranderd Essent elke keer mijn voorschotten zonder mijn toestemming ,heeft iemand misschien ook deze ervaring gehad en kan mij verder helpen ben geenszins van plan om de 158,60 te betalen

1175 8 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - May 23, 2015 om 21:31
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bram21,

als Oxxio u ten onrechte heeft afgemeld bij Essent en dat voor beiden nu duidelijk is dan klopt er helemaal niets van dat u opnieuw aansluitkosten in rekening worden gebracht door Oxxio.

Als u geen gehoor vind bij Essent dan vindt u hier wat u kunt doen, klik hier.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2015 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er moet bij Essent weer aansluitkosten worden betaald, niet bij Oxxio.

sw
door swat1500 - May 23, 2015 om 23:32
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien Oxxio de problemen heeft veroorzaakt lijkt het mij dat zij de 158,60 euro aan u vergoeden.Essent is in ieder geval niet de partij die daarvoor moet opdraaien.
Kortom richt u zich weer tot Oxxio.

zoekster
door zoekster - May 23, 2015 om 23:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben het met Swat1500 eens, als ik u was zou ik nu schriftelijk een vergoeding vragen van Oxxio. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.
Gaan ze daar niet op in, dan naar de Geschillencommissie Energie. Kost maar 27,50, krijgt u terug als u het geschil wint.

br
door bram21_1 - May 23, 2015 om 23:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik moet 158,60 aansluitkosten aan Essent betalen
omdat ik onterecht was afgemeld
ik ben nooit overgestapt naar Oxio er is geen contract of iets wat er op wijst
Oxio heeft hun fout toegegeven zowel aan mij als Essent
zou toch normaal zijn dat Essent de kosten zo al ze zeggen voor het opnieuw aansluiten dan op Oxio verhaald en niet aan de klant die door een fout afgemeld is !!

dank voor de reacties hier kan ik verder mee
als Essent niet mee werkt ,.

sw
door swat1500 - May 24, 2015 om 11:41
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou mooi voor u zijn als Essent dit bij Oxxio zou doen maar dat hoeven ze niet te doen. Het contract loopt immers met u. U zult daarnaast ook de correspondentie hebben waaruit blijkt dat Oxxio de fout in is gegaan. Kortom verlang de vergoeding van de kosten bij Oxxio en breng ook een bedrag in rekening voor de moeite die u heeft moeten doen.

fo
door forumessent - May 26, 2015 om 08:24
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bram21,

In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u een eindafrekening heeft ontvangen in verband met de onterechte overstap. Ik wil dit graag voor u uitzoeken.
Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

br
door bram21_1 - May 26, 2015 om 14:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties ,
de zaak is in behandeling
oplossing is nabij ,..
nogmaals mijn dank !!!