fa
door fatnaa May 2, 2011 om 19:45
Voeding & gezondheid

ONTERECHTEN BEMIDDELIJNG KOSTEN PGB

hello,

een vriend van mij met PGB heeft mij gevraag om hem te helpen met het vinden van een poetsvrouw. Ik zag een reclame over PGB huishulpthuis en wou informatie over hoe het werkt en hoopte dat zij mij zouden bellen of mij emailen om informatie te geven. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaar een factuur van hun, voor hun"bemiddeling"kosten : een naam en tel nummer van een poestvrouw. En dat is het.
Ik kan dit niet accepteren. Ik wou contact met hun opnemen.ik stuur de formulier op vrijdag 29 april om 15h en krijg een factuur op 02 mei om 15h. ik was stomverbaast.Die vriend van mij wist hier niets van, ik wou alleen alle info voor hem verzamelen zo dat hij zelf de definitieve beslissing kon nemen.
kunt u mij aub bellen ??

hartelijke dank

Fatima

1262 12 Rapporteer

stacey
door stacey - May 2, 2011 om 19:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Op welke site was dat ?
En wat het je ze Precies gevraagd ?

fa
door fatnaa - May 2, 2011 om 19:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.pgb-huishoudelijkehulp.nl/

ik ben Frans en ik echt niet de ins en outs hoe alles werkt hier in Nederland. Ik wou een vriend met PGB helpen. en nu krijgt hij een factuur. Dat is toch niet eerlijk??
Er is geen contract getekend, niets. Dit is oplichterij lijkt mij ?

Lsk520
door Lsk520 - May 2, 2011 om 20:29
827 Antwoorden / 2 Vragen

Tja......staat toch heel duidelijk op de site....

Bemiddelingskosten
De kosten voor de bemiddeling zijn afhankelijk van het aantal uur dat u een hulp nodig heeft en een eventuele leeftijdseis die u kunt opvoeren. Voor de bemiddelingskosten rekenen wij het volgende tarief:

Bemiddelingskosten Pgb-huishoudelijkehulp.nl (inclusief BTW)
Basisbedrag: € 27,25
Extra bedrag aantal uur per week: € 2,50
Extra bedrag als u een leeftijdseis op geeft: € 12,50

Als je de taal niet zo goed machtig bent, vraag iemand die wel nederlands kan lezen en begrijpen....

Geoon eerlijk dus en geen oplichterij...dat woord ken je dus wel als francaise....

stacey
door stacey - May 2, 2011 om 20:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=fatnaa schreef op maandag 2 mei 2011, 19:58]http://www.pgb-huishoudelijkehulp.nl/

ik ben Frans en ik echt niet de ins en outs hoe alles werkt hier in Nederland. Ik wou een vriend met PGB helpen. en nu krijgt hij een factuur. Dat is toch niet eerlijk??
Er is geen contract getekend, niets. Dit is oplichterij lijkt mij ?

Nee, geen oplichterij, zoals gezegd het staat duidelijk aangegeven.
Je zult ook geen vraag voor Algemene info hebben gesteld, overigens alle info staat duidelijk genoeg op de site, maar je zult je wel (allicht per abuis) ingeschreven hebben........en er is nu werk verricht dat betaald moet.

mv
door mvhtb - May 2, 2011 om 21:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Fatnaa,

Je hebt helemaal gelijk en als je de site van Kassa verder afspeurt zul je zien dat er al een heleboel klachten zijn geweest en discussies zijn gevoerd over dit bedrijf. Jij bent niet de eerste die vindt dat ze misleidend te werk gaan. Ook ik ben slachtoffer geworden en mijn Nederlands is echt goed genoeg.

Een net bedrijf zou de vergissing snappen en de factuur intrekken.

mvhtb

sonjaatje
door sonjaatje - May 2, 2011 om 21:10
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even een blik op de site geworpen maar lijkt mij toch duidelijk zat.
Waar zit hem dan de misleiding in volgens jou?

stacey
door stacey - May 2, 2011 om 21:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mvhtb schreef op maandag 2 mei 2011, 21:07]Beste Fatnaa,

Je hebt helemaal gelijk en als je de site van Kassa verder afspeurt zul je zien dat er al een heleboel klachten zijn geweest en discussies zijn gevoerd over dit bedrijf. Jij bent niet de eerste die vindt dat ze misleidend te werk gaan. Ook ik ben slachtoffer geworden en mijn Nederlands is echt goed genoeg.

Een net bedrijf zou de vergissing snappen en de factuur intrekken.

mvhtb

Voor jouw vergissing moet wel iemand werk verrichten en dat moet betaald...........
Het staat allemaal duidelijk genoeg op hun site aangegeven, ze zijn geen Voorlichtingen Bureau maar een Bemiddelingsburo voor huishoudelijke hulp via PGB en bemiddeling is een dienst die overal geld kost..........

fa
door fatnaa - May 3, 2011 om 09:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wou de mensen met positieve bijdrag en commentaar bedanken.
Wat voor die andere betreft volgens mij zitten zij op deze site uit frustratie en op andere af te reageren . "oplichterijg : als Francaise zou jij dit woord moeten kennen, of je zou naar een brilleboer moeten gaan" . Iedereen maakt fouten en heeft de mening van andere nodig. Als jullie hier zijn om een ander de grond in te stampen zitten jullie op de verkeerde site. Er zijn genoeg site waar mensen elkaar kunnen schelden.
Maar het begrip "elkaar helpen" is ver te zoeken. Des te meer waardeer ik de mensen die een positieve mening hebben gepost.

Voor de andere : shame on you.

vladja
door vladja - May 3, 2011 om 10:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik vind dat het woord bemiddeling wel iets meer inhoudt dan alleen een naam en een adres doorgeven. Daar moeten ze toch wel iets meer voor doen dan 1 persoon noemen en zoek het verder zelf maar uit.

Speel met zo'n persoon onder één hoedje en je kunt met zeer weinig werk met gemak je geld verdienen. De persoon komt solliciteren gekleed als een kettingrokende slons (BEETJE overdreven) en kassa.

Vladja

fa
door fatnaa - May 3, 2011 om 10:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt Vladja. Dit is een topantwoord. Ik kan ook mensen uit Marktplaatst zoeken en hun naam doorgeven aan mensen en geld opvragen. Toch ?
maar het geeft niet. Er is een markt voor. Er zijn vele mensen die PGB hebben en geen energie hebben om te zoeken naar een hulp. Dus maar een datafiles aanmaken en mensen in contact brengen. En daar stopt het. En het kost je 27 euros. Plus je betaalt de hulp 12.50 maar volgens mij moet de hulp zelf ook geld inleveren aan PGB huishulp. Dus in totaal verdienen ze van beide kant : van de klant en de werkster.
Good business.

stacey
door stacey - May 3, 2011 om 12:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 3 mei 2011, 10:20]Ik vind dat het woord bemiddeling wel iets meer inhoudt dan alleen een naam en een adres doorgeven. Daar moeten ze toch wel iets meer voor doen dan 1 persoon noemen en zoek het verder zelf maar uit.
Vladja

Ze zoeken Specifiek op de door jouw aangegeven Wensen, dus daar voldoen misschien niet gelijk altijd 10 mensen aan, als het niet klikt moet je het doorgeven en krijg je nieuwe gegevens...........

Dat ze niet een gelijk een waslijst met de bij hun beschikbare mensen opsturen vind ik niet vreemd, dan kunnen ze wel opdoeken ook.
Ze willen weten met wie je in zee gaat ook, en niet dat je de lijst kandidaten aan je buren doorgeeft zodat die zelf even iemand kunnen uitzoeken buiten bedrijf om........

wildrat
door wildrat - May 8, 2011 om 10:07
15 Antwoorden / 6 Vragen

Heb zelf recht op 2 uur thuiszorg p.w. Werd eerst gedaan door klein turks burootje die een turkse stuurde die geen woord nederlands sprak, maar wel poetste. Toen zij stopte omdat ik tijdelijk 2 honden had konden ze geen vervanging bieden !! Na 2 maanden smoesjes naar de gemeente gegaan, waar ik bij IndividueleVoorzieningen uitstekend werd geholpen, betaling werd stopgezet en op advies loketmedewerkster ben ik overgegaan naar natura-zorg met een thuiszorgorganisatie die contract met de gemeente heeft. Elk thuiszorgburo mag voor client een indicatie aanvragen en zonodig een spoedvoorziening, dit is geen goedheid maar meestal pure geldklopperij PGB is een hoop geld, ga met een bekende of door de gemeente erkende organisatie in zee, is mijn advies