gj
door gjs Jun 19, 2015 om 12:26
Huishouden & energie

Opstastoel

ik heb spierreuma heb ik recht op een vergoeding voor een opstastoel bij wie moet ik die aanvragen of kan ik hem van de belasting aftrekken

847 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De kosten voor de stoel kunt niet opvoeren bij de belasting.

Wellicht kunt u voor die stoel bij de gemeente WMO terecht, masr dan moet u zeker asn allerlei voorwaarden voldoen.

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2015 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gjs,

Vraag eens info op via het reumafonds.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 13:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt ook nog bij uw zorgverzekeraar te rade gaan.

klik HIER voor informatie.

waaruit:

Hulpmiddelen via zorgverzekeraar

Uw zorgverzekering regelt hulpmiddelen die u nodig heeft voor behandeling, verpleging, revalidatie en verzorging. Bijvoorbeeld een verstelbaar bed of een speciale matras als u langdurige bedrust nodig heeft. Voor meer informatie hierover neemt u contact op met uw zorgverzekeraar. Meer informatie over hulpmiddelen vindt u in de hulpmiddelenwijzer.
Hulpmiddelen via gemeente

Heeft u een hulpmiddel nodig om thuis zelfstandig te kunnen blijven wonen? Of om u in huis en daarbuiten goed te kunnen verplaatsen? Deze hulpmiddelen krijgt u van de gemeente (vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo 2015). Voorbeelden van hulpmiddelen die u blijvend nodig kunt hebben zijn een rolstoel, traplift of een elektrische deuropener. Voor meer informatie kunt u terecht bij het Wmo-loket van uw gemeente.

Soms gaat het sneller als u ergens een tweede hands op de kop tikt. Vandaag biedt iemand er een aan voor 1 cent. klik HIER

Dit is wel erg goedkoop maar van 25-30 euro vindt u er wel een. Beter dan jarenlang de eigen bijdrage betalen aan de gemeente.

Ik weet alleen niet of u dit soort sta-op stoelen bedoelt.