Opzeggen abbonement
Hallo,
Ik ben in augustus 2012 een glasvezel-abbonement aangegaan van GlasHelder via een door to door verkoper,daar heb ik toen voor getekend. Pas in oktober 2012 kreeg ik van hun een bevestigings-mail,en dat is tevens ook alles wat ik van hen heb mogen ontvangen.
Nu heb ik al een aantal keren gebeld en mails verstuurd maar op de mails wordt niet gereageerd en via telefonie krijg ik een helpdesk-medewerker aan de lijn die me niet wil of kan helpen. De glasvezel-aansluiting ligt nu sinds begin augustus van dit jaar in mijn huis maar het modem en dus ook de aansluiting laat maar op zich wachten. Ik heb via mail een bericht naar ze gestuurd dat ze 7 werkdagen de tijd hebben om de aansluiting te realiseren,maar ook daarop wordt niet gereageerd,dat is inmiddels 14 dagen geleden. Er staat in de overeenkomst dat zij per ingaande glasvezel zsm. de aansluiting realiseren. mijns inziens is de noemer ïngaande glasvezel"het moment dat het glasvezel in mijn huis is binnengebracht. Ook op die vraag wordt niet gereageerd. Wat kan ik doen om probleemloos van dat abbonement af te komen?
m.vr.gr.
Erik
ik zag het,sorry daarvoor. ik heb geen idee hoe ik er eentje weg moet halen. en dat is eerlijk gezegd ook niet de aard van mijn probleem.
Dit is een lastig probleem. U zou er de algemene voorwaarden in uw contract op moeten nalezen of daar iets duidelijk staat over de termijn van aflevering van de dienst. 'Zo snel mogelijk' is nogal vaag.
Ik weet wel dat mensen erg lang moeten wachten op die glasvezelaansluitingen. U zou bij het juridisch loket 0900 8020 kunnen navragen of u met een termijn stellen voor het ingaan van de dienst, van het contract zou kunnen afkomen, als ze niet aan die termijn voldoen. Als dat zo is dan moet u die ingebrekestelling per aangetekende brief naar Glashelder versturen. Ik denk wel dat u ze meer tijd moet geven dan 7 dagen.
Wordt het dan een geschil tussen u en Glashelder, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. KLIK
Lees dan goed de brochure door.
Een andere mogelijkheid is nog eens te kijken of aan alle regels van colportage is voldaan. Indien niet dan is uw contract nietig.
klik HIER voor de wettelijke regels.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer