er
door erik22 Sep 17, 2013 om 17:15
Computers & telefonie

Opzeggen abbonement

Hallo,
Ik ben in augustus 2012 een glasvezel-abbonement aangegaan van GlasHelder via een door to door verkoper,daar heb ik toen voor getekend. Pas in oktober 2012 kreeg ik van hun een bevestigings-mail,en dat is tevens ook alles wat ik van hen heb mogen ontvangen.
Nu heb ik al een aantal keren gebeld en mails verstuurd maar op de mails wordt niet gereageerd en via telefonie krijg ik een helpdesk-medewerker aan de lijn die me niet wil of kan helpen. De glasvezel-aansluiting ligt nu sinds begin augustus van dit jaar in mijn huis maar het modem en dus ook de aansluiting laat maar op zich wachten. Ik heb via mail een bericht naar ze gestuurd dat ze 7 werkdagen de tijd hebben om de aansluiting te realiseren,maar ook daarop wordt niet gereageerd,dat is inmiddels 14 dagen geleden. Er staat in de overeenkomst dat zij per ingaande glasvezel zsm. de aansluiting realiseren. mijns inziens is de noemer ïngaande glasvezel"het moment dat het glasvezel in mijn huis is binnengebracht. Ook op die vraag wordt niet gereageerd. Wat kan ik doen om probleemloos van dat abbonement af te komen?

m.vr.gr.
Erik

576 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Sep 17, 2013 om 19:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/opzeggen-abbonement-3/?vHash=c749c73j]dubbelpost[url]

dearagain
door dearagain - Sep 17, 2013 om 20:37
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*dit is dus de echte dubbelpost (de post die in de tijd gezien de laatste is)

er
door erik22 - Sep 17, 2013 om 20:44
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik zag het,sorry daarvoor. ik heb geen idee hoe ik er eentje weg moet halen. en dat is eerlijk gezegd ook niet de aard van mijn probleem.

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2013 om 21:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dit is een lastig probleem. U zou er de algemene voorwaarden in uw contract op moeten nalezen of daar iets duidelijk staat over de termijn van aflevering van de dienst. 'Zo snel mogelijk' is nogal vaag.

Ik weet wel dat mensen erg lang moeten wachten op die glasvezelaansluitingen. U zou bij het juridisch loket 0900 8020 kunnen navragen of u met een termijn stellen voor het ingaan van de dienst, van het contract zou kunnen afkomen, als ze niet aan die termijn voldoen. Als dat zo is dan moet u die ingebrekestelling per aangetekende brief naar Glashelder versturen. Ik denk wel dat u ze meer tijd moet geven dan 7 dagen.
Wordt het dan een geschil tussen u en Glashelder, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. KLIK
Lees dan goed de brochure door.

Een andere mogelijkheid is nog eens te kijken of aan alle regels van colportage is voldaan. Indien niet dan is uw contract nietig.
klik HIER voor de wettelijke regels.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer