an
door angelique83 Apr 15, 2014 om 13:45
Garantie & verzekeringen

Opzeggen uitvaartverzekering

Ik heb me afgemeld bij de Dela uitvaartverzekering. Ik kreeg hiervan een bevestigingsbrief met hierin vermeld dat ik een bedrag krijg uitgekeerd. Ik had hiervan geen idee, en was blij verrast. Tot ik het laatste regeltje las: "hiervan is afgetrokken een bedrag van € 250 voor het opzeggen van de verzekering".
Kunnen ze hiervoor zo'n hoog bedrag berekenen?

489 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2014 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo angelique83,

Ja. Kijk eens in de Voorwaarden.
Wat staat daar bij Afkoop?
Je hebt dus blijkbaar de verzekering opgezegd zonder te weten wat de gevolgen hiervan waren.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2014 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@angelique83,

Van de site van Dela (ter info):

Kan ik de verzekering afkopen of opzeggen?
Wanneer u de koopsom van uw inkomen heeft afgetrokken, is dat niet mogelijk. (Belastingaftrek van de koopsom was tot 1-1-2009 mogelijk.) De Belastingdienst staat dat niet toe. Heeft u de koopsom niet mindering gebracht op uw inkomen dan kunt u deze wel opzeggen. In dat geval wordt de opgebouwde waarde verminderd met kosten overgemaakt naar het Depositofonds. Bij een Depositofonds wordt geld op een rekening gestort. Over het gespaarde bedrag ontvangt u rente. Het bedrag komt vrij bij overlijden. Bij een Depositofonds stellen we geen vragen over de gezondheid. De kosten voor opzeggen zijn € 250 als u de hele verzekering stopt en € 125 als u gedeeltelijk met de verzekering stopt.
Met gedeeltelijk stoppen bedoelen we dat de polis nog blijft doorlopen. Een voorbeeld hiervan is dat één van twee verzekerden op een polis stopt.

mahadma
door mahadma - Apr 15, 2014 om 14:18
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Een uitvaart verzekering is een verzekering (die uw uitvaartvaart betaalt t.z.t.) en geen spaarbank. D.w.z, u maakt kosten bij de maatschappij en ze willen als het effe kan winst maken. Ergo, als u als voorbeeld € 1000 heeft betaald, dan krijgt u geen € 1000 terug. Maar als het een beetje meezit de helft. Dit is allemaal terug te vinden in de voorwaarden van de polis die u heeft ontvangen.