ho
door hondsbrutaal Jan 27, 2015 om 15:43
Voeding & gezondheid

Opzegging niet ontvangen

Vorig jaar januari ben ik met een vriendin samen gaan sporten bij The Fitnessclub. We hebben toen gelijk aangegeven dat we dit slechts voor een jaar wilden. Betreffende medewerker heeft dit wel genoteerd maar gaf aan dat het ook schriftelijk nog bevestigd moest worden.

Op 25 maart heb ik zowel voor mijzelf als voor mijn vriendin een briefje gemaakt ter opzegging en dit meegenomen naar de sportschool. De baliemedewerkster wilde de brief niet aannemen, er geen notitie op maken of wat dan ook. Ik moest hem in de brievenbus doen die werd door "kantoor" geleegd. Wij hebben dit toen gezamenlijk gedaan.

Door persoonlijke strubbelingen er toen niet meer aan gedacht dat ik geen bevestiging had ontvangen.. Inmiddels verhuisd naar een andere stad, kreeg ik rond september een mailtje dat The Fitnessclub overgenomen werd door Fit for Free en dat er een leuke aanbieding was. Ik heb hier niet op gereageerd want tenslotte had ik al schriftelijk opgezegd?

Op 14 januari jl. liep ons abonnement af. Dus op 12 januari zijn wij gezamenlijk naar The Fitnessclub gegaan om onze sleutelhanger (die toegang verschafte tot de fitnessruimtes) in te leveren. Daar bleek dat de brieven niet ontvangen waren. Ik had de mijne uitgeprint bij mij, die heb ik toen getoond. Ze heeft hem toe gescand naar haar collega op "kantoor" gestuurd na telefonisch overleg. De sleutelhangers deden er niet toe, want ze waren over op een ander systeem van toegang. Hier hebben we nooit een uitnodiging gehad om deze in ontvangst te nemen overigens. Ik had dus al maanden geen toegang tot de fitness!!

Vandaag ontving ik in de mail een bericht dat ik mijn contributie nog niet betaald had, voor een jaar € 157,40! Ik gelijk gebeld, met dat ik daar dus op 12 januari stond en wat daar dan mee gebeurd was. Nee hoor ik weet van niks, maar zal even in de mail kijken. Op de 27e januari was de mail van 12 januari dus nog niet bekeken!!! Er moest even overlegd worden met een medewerker van The Fitnessclub.

Toen kwam ze terug met dat ze de brief niet accepteerden, tenslotte kon ik die nu in elkaar gelfanst hebben. Op mijn antwoord dat de aanmaakdatum van het document in mijn computer wel degelijk op 25 maart stond gaf ze aan dat ik niet kon bewijzen dat ik de brief had opgestuurd danwel ingeleverd danwel in de brievenbus had gedaan. Als ik hem ingeleverd had hadden ze er toch wel een stempel op gedaan? Maar ik mocht hem helemaal niet zo inleveren en MOEST hem in de brievenbus doen? Ze gingen niet akkoord met de opzegging van 25 maart, maar wilden bij wijze van coulance wel de opzegging van 12 januari accepteren. Dan zou ik nu nog een maand moeten betalen ad € 14,77.

Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb wel degelijk opgezegd, mondeling op 14 januari 2014, schriftelijk op 25 maart, en schriftelijk/mondeling op 12 januari jl.

Vraag is dus nu wie heeft gelijk? Ik heb op dit moment GEEN toegang tot de sportschool want geen toegangsbewijs? Ik heb dat dus de afgelopen twee weken ook niet gehad. Dus deze maand betalen is onzin?

Er is een wijziging van eigenaar, ik heb geen wijziging gekregen van de algemene voorwaarden, (die wel gewijzigd zijn!) heb daar ook niet voor getekend. Ik ben van mening dat zo'n wijziging een beeindiging van de overeenkomst zou moeten zijn, zeker als ik er niet akkoord voor heb gegeven?

Het is nog discutabel of ik de maanden, dat ik geen toegang had tot de sportschool, omdat ik geen werkend toegangsbewijs had, niet terug zou moeten krijgen?

Wie heeft raad?

3119 8 Rapporteer

getty
door getty - Jan 27, 2015 om 16:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tja, hoe principieel bent u? Ik zou persoonlijk zelf maar snel de maand opzegging accepteren en die € 14 betalen. Wilt u er een principe zaak van maken, zult u bewijs moeten laten zien dat u op tijd heeft opgezegd en een uitgeprinte brief van vorig jaar is geen bewijs. U had zelf alert moeten zijn op een bevestiging. U geeft aan dat u wel een mail heeft gehad van de overname, dus toen had u ook zelf kunnen bedenken dat er misschien zaken gewijzigd zouden worden en even langs kunnen gaan.
Ik denk dus persoonlijk dat u geen zaak heeft die stand houdt voor een rechter, want daar kan dit bij u volhardende weigering op uit draaien met de bijkomende hoge kosten.

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2015 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hondsbrutaal,

Tja, sportscholen en opzeggen ....

..... Ik heb wel degelijk opgezegd, mondeling op 14 januari 2014, schriftelijk op 25 maart, en schriftelijk/mondeling op 12 januari jl. ......
Maar het probleem zit hem in het feit dat je géén bewijs van opzegging hebt.
Je had nadrukkelijk om een schriftelijke bevestiging moeten vragen.
Niet aangetekend opzeggen en de brief 'in de bus stoppen' helpt niet veel.
Wil je van een hoop gedoe af zijn dan zou ik ....wilden bij wijze van coulance wel de opzegging van 12 januari accepteren. Dan zou ik nu nog een maand moeten betalen ad € 14,77. ..... dat maar accepteren.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken.

Je zou eens bij het juridisch loket kunnen informeren: klik hier.

Suc6

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2015 om 16:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

't Is en blijft lastig om van Fit for Free los te komen.
lees eens door . Is wel interessant dat er wel 10 boetes zijn die een klant niet weet.

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2015 om 19:20
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Hoewel het onterecht is zou ik die € 14 betalen en voor € 140 negatieve publiciteit maken. Het is sport van deze sportschool om je van het contract af te krijgen. Vergeet niet om een reçu te vragen voor de ingeleverde pasjes en blokkeer het rekeningnummer van deze lieden selectief bij uw bank(en).

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2015 om 19:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 27 jan 2015, 19:20]Hoewel het onterecht is zou ik die € 14 betalen en voor € 140 negatieve publiciteit maken. Het is sport van deze sportschool om je van het contract af te krijgen. Vergeet niet om een reçu te vragen voor de ingeleverde pasjes en blokkeer het rekeningnummer van deze lieden selectief bij uw bank(en).

Mahadma, de TS kan voor €140,00 negatieve publiciteit maken; u heeft kennelijk mijn link niet gelezen (is ook niet verplicht); maar Fit for Free gaat doodleuk door. Na heel veel negatieve publiciteit, dus uw advies zal ook weinig uitmaken.

endemion
door endemion - Jan 29, 2015 om 00:24
237 Antwoorden / 3 Vragen

(de meeste bedrijven beschikken nog altijd over een faxnummer, je kunt dus ook al dan niet via een gratis online service een fax sturen want daar krijg je ook altijd een bevestiging bij als het is aangekomen ipv iets aangetekend versturen)

door 1953 - Jan 29, 2015 om 03:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Aangetekende brief is op voorhand het beste om een opzegging te doen.

Dan komt de telefax ook nog in beeld, als het mogelijk is om via een telefaxbericht het abonnement/lidmaatschap op te zeggen.

Mondelinge opzegging, met schriftelijke bevestiging ter plaatse in ontvangst nemen.

Als laatste een e-mail zenden met de opties 'ontvangstbevestiging' en eventueel 'leesbevestiging'.

door 1953 - Jan 29, 2015 om 03:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wie eist, die bewijst! U moet kunnen bewijzen dat u weldegelijk dat u uw opzegging heeft gedaan.

Het is uw woord tegenover het weerwoord.

Naïviteit?