gabrielle-49
door gabrielle-49 Apr 10, 2015 om 17:04
Geldzaken & recht

Over te stapper

goeie middag
ik had vraag
ik zit bij oxxid
ik wil ga over stappen naar Essent
krijg van essen te hoor dat ik is 300 euro is moet ga betalen
vraag aan juli of dat wel klopt
ik vind dat niet kloppen ...
ik ben niet blij ook met oxxid
ik wil daar weg

1394 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gabrielle-49,

Je kunt niet zomaar weg bij Oxxio.
Het ligt aan het contract wat je hebt afgesloten.
Voor hoeveel jaar?
Als je dan eerder weg wilt moet je een 'boete' betalen.
Soms betaalt de leverancier waar je naar toe wilt (hier dus Essent) die boete.
Nu dus blijkbaar niet.

Van de site van Oxxio:
We brengen een opzegvergoeding in rekening wanneer je voortijdig de leveringsovereenkomst met Oxxio beëindigd. De hoogte van de opzegvergoeding hangt af van de resterende looptijd van je overeenkomst. Lees hier de toelichting op de opzegvergoeding van Oxxio.

Hoe ze aan die € 300 komen snap ik even niet
Of het moet zijn dat dat een borg is.

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2015 om 17:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Moet je soms die 300 euro borg betalen omdat je nu (of in het verleden) schulden hebt. Bij wanbetalers willen energieleveranciers tegenwoordig een borg gestort hebben.

gabrielle-49
door gabrielle-49 - Apr 10, 2015 om 23:03
4 Antwoorden / 2 Vragen

hoi
ik heb geen schulden
nergens
ik vind dat hoop geld

gabrielle-49
door gabrielle-49 - Apr 10, 2015 om 23:06
4 Antwoorden / 2 Vragen

bij Oxxio: zit ik al 4 jaar

door 1953 - Apr 11, 2015 om 03:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Overstappen als contractant van Oxxio naar Essent.

Wat is uw huidige voorschotbetaling bij Oxxio? Essent schat uw maandvoorschot in naar uw huissituatie en met name uw samenstelling met de aanwezige apparatuur. Heeft u wel kenbaar gemaakt bij Essent wat uw huidige voorschotbetaling bij Oxxio is? U zit al als contractant contractueel vast bij Essent met een contract bepaalde duur?

Krijgt u bij Essent een welkomscadeau?

Alternatieve energieleveranciers mogelijk zoals Eneco een optie?

gabrielle-49
door gabrielle-49 - Apr 11, 2015 om 09:38
4 Antwoorden / 2 Vragen

Overstappen als contractant van Oxxio naar Essent.
ik betaalt zelfde als bij de oxxio
gas 100 en licht 107 euro
prijs is het zelfde
hadden essen gezegd tegen mij

reflecs
door reflecs - Apr 11, 2015 om 15:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien kunt u bellen met Essent wat de reden is dat u 300 Euro moet betalen:
... Klantenservice: 0900 1550 (€ 0,35 per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten...

Als het om borg gaat is het totaalbedrag dan 300 Euro?Of is het voor gas 300,- en voor licht ook 300,-.

Heeft een verkoper van Essent u het aanbod gedaan?
Heeft u al een contract getekend?

reflecs
door reflecs - Apr 11, 2015 om 16:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u aan de deur of in de winkel iets wordt verkocht gelden er extra regels.

ho
door hopetobehelping - Apr 11, 2015 om 17:07
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gabrielle-49,

misschien een idee om te kijken of een andere energie leverancier u hetzelfde vertelt (dat u € 300,- moet betalen). Er zijn meer energie leveranciers dan Essent en Oxxio.
Oxxio staat bekend om zijn hoge vastrecht kosten. Let ook op de vastrecht kosten voordat u uw keuze maakt.

fo
door forumessent - Apr 13, 2015 om 08:40
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gabrielle,

U geeft aan dat u 300 euro dient te betalen aan Essent. Het is mij niet geheel duidelijk of u het heeft over het voorschot of een waarborgsom.

Bij nieuwe klanten toetsen wij altijd op kredietwaardigheid, dit is een standaard procedure in de energiebranche. Hieruit kan komen dat u een waarborgsom dient te betalen.

Het voorschot baseren wij op het standaard jaarverbruik. Mocht u meer informatie wensen, dan ontvangen we graag uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw vraag per emil aan webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare