pe
door peggyvand Nov 18, 2006 om 21:37
Geldzaken & recht

Pakje verkeerd bezorgd via kialapunt

Op 23 september heb ik via het Kialapunt een pakje verstuurd naar Bon Prix, Kiala heeft het pakje naar Proxis gestuurd.

Nu kreeg ik een aanmaning van een incassobureau dat ik het pakje moest betalen aan Bon Prix.

Ik heb het maar wel betaald aan Bon Prix,  maar wie is nu aansprakelijk???

IK heb een bewijs van afgifte, alleen Kiala bezorgd verkeerd, ik heb geen pakje meer maar ben wel 40 euro armer

3192 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag peggyvand,

Voor zover ik op de hoogte ben is en blijft de afzender verantwoordelijk voor de korrekte overdracht aan de geadresseerde. Natuurlijk kun je wel een schriftelijke klacht indienen bij Kiala met het verzoek alsnog het pakje bij Pon Prix af te geven.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een bewijs van afgifte hebt, dan kunnen ze je niks maken. vo Trouwens die pakjes zijn toch verzekerd. Zou mooie boel zijn. Ze hebben hier ook weleens een pakje afgegeven bij een buur. Ik kreeg wel de rekening maar geen pakje. Uieindelijk na onderzoek is alles goed gekomen en heb ik het pakje, maar jij bent niet verantwoordelijk voor dat pakje als je het hebt afgegeven.Bewaar je bewijs en schrijf een brief waarin je de betaling terugvraagt met uitleg en kopie van afgifte bewijs. Vraag een bevestigingsmail, of fax anders, dan heb je ook een bewijs. Hopelijk heb je onder bezwaar je betaling gedaan.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag read,

ik heb eens zoiets meegemaakt met een postorderbedrijf, maar ik heb aangegeven dat ik het heb afgegeven en bewijsje gefaxt en ik heb niks hoeven betalen. Kan toch ook niet? Hoe kun je nu verantwoordelijk zijn voor iets wat een ander doet. Ze zijn daarvoor verzekerd hoor. Hij kan het moeilijk zelf gaan brengen.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag elenay,

Het is toch echt zo dat de afzender verantwoordelijk is en blijft tot het moment van afgifte, zelfs al zou je Beatrix inschakelen als koerier. Als zij het pakje aflevert bij haar zoonlief Alexander en niet bij Alexandria in Rotterdam dan zit zij fout en is daarvoor aansprakeleijk te stellen als je een afgiftebewijs hebt. De term verantwoordelijk moet dus niet verward worden met de term aansprakelijk. De vragenstelster kan dus Kiala aansprakelijk stellen voor de schade.

Collegiale groet, Read/Ton.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dat werkelijk zo is read, dan durft toch niemand meer zijn pakje retour te sturen? Ik heb mijn computer 2 weken op proef en stel die gaat terug en ik krijg wel de rekening, maar het komt niet aan. Die pakjes zijn toch verzekerd? Als kalia nu ook zegt van ik heb het afgegeven wat dan? Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat ik dat moest betalen. Laatst 2 x fout gegaan door TNT, maar zij hebben het opgelost, ik heb niks betaald, dus ik begrijp dit dan niet. Ik geloof jou wel hoor, maar durf nu niks meer te bestellen, haha

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag elenay,

Wees maar niet boos op mij, het verschil in termen is puur een technische zaak. Blijf rustig pakjes bestellen en versturen, meestal komt het wel goed als het fout gaat.

En voor straks: welterusten.

Groetjes, Read.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste read,

ben niet boos hoor, wel verbaasd. Ik hoorde laatst van vitadvice waar ik mijn vitaminen bestel, dat ze zich ergeren aan TNT vanwege dat er zovaak iets mis gaat. pakjes die bij buren worden afgeleverd, terwijl erop staat dat dit niet mag. Ik heb ook al klachten daar ingediend. Laatst hadden twee medewerkers zoveel keet hier, dat die ene mij een pakje gaf, die ik per toeval direct opende, omdat ik dacht dat het mijn vitaminen waren. Zat er een modem in. Gelukkig kon ik hem nog terugroepen. En zo raken de pakjes weg, wel triest hoor. Maar jij kan het ook niet helpen en ik ook niet. De wereld op zijn kop zeg ik maar. Ook lekker slapen straks, Elena

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

beetje vreemd dat je een aanmaning kreeg via het incassobureau, had je al niet eerder wat gehoord van Bon Prix?

En als ze weten dat het pakje bij Proxis is dan is het toch niet kwijt en komt het alsnog retour bij Bon Prix mag ik aannemen dus hebben ze het pakje en je geld !

Geld terugvragen !

Er zijn bij mij eens pakjes kwijt geraakt van otto en van neckermann, dat heb ik dus nooit betaald maar wel gemeld dat ik niet betaalde omdat ik het had geretourneerd, ik had hiervan bewijs van afgifte en vandaar was het niet meer mijn probleem.

Ik kreeg formulier thuis om in te vullen en moest copie van afgifte bewijs meezenden en toen gingen zij het verder uitzoeken cq claimen bij de pakketdienst die het kwijt gemaakt had.

Bedrag werd ook netjes van mijn rekeningoverzicht geschrapt.

Dit werkt bij mijn weten bij alle postorder bedrijven zo, als je afgifte bewijs van retourzending hebt is het hun probleem.

Ik zou het bedrag alsnog terugclaimen bij Bon Prix (samenwerking of onderdeel van Otto) en ze zeggen het geld maar te gaan terugvorderen bij Kiala, ze zijn beiden verzekerd voor dit soort dingen ook.

Bellen en vriendelijk doch overtuigend voet bij stuk houden!

Succes,

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies stacy,

Zo schreef ik het hierboven ook al. In de praktijk ging het bij mij ook zo. Formuliertje invullen en klaar.

Valt me wel op dat die Bon prix toch wel vaak besproken wordt hier. Ik wil toch ook eens met ze kennis maken. Zal weleens wat bestellen. Als ze mij iets flikken, dan wil ik ze weleens tegenkomen. Ik ga wat dit soort dingen betreft altijd tot uitersten. Dan weet ik in iedergeval wat voor beleid ze daar voeren. Knipoog.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou maak je borst maar nat dan ;-)

ze zijn net zo of misschien nog wel erger dan Ot... en daar moet je er wel even je tanden in zetten om wat geregeld te krijgen...........pff weet ik uit ervaring ;-) maar dan zijn ze bij mij wel aan het goede adres ! haha

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst zei ik gewoon ook bij zoiets van mevrouw niet om het een of ander, maar ik wil graag even iets weten. Ik ben een medewerker van kassa, u kent dat wel nietwaar? hum...kuch ....enne... zo ging ik verder. Moest je eens horen stacey hoe dat toontje dan zakt van hun. Nu heb ik communicatieve vaardigheden gedaan. En ik kan best lekker gek doen, maar op dat moment schakel ik over naar een andere frequentie. Zelfs de wethouder hier was stil. Ik heb echt de smoor aan onrechtvaardigheid, dus de onderste steen komt bij mij boven.  Dus ik ga het met genoegen testen, haha. En bijt jij ook maar flink van je af. Zijn er al genoeg die in de pas lopen. Ik mag dat wel, zo behoud je tenminste je identiteit, klasse jongedame.