snowgirl
door snowgirl Jan 10, 2010 om 08:57
Huishouden & energie

Poeder of vloeibaar voor in de wasmachine

ik wilde een wasmachine aanschaffen,
toen vertelde de verkoper mij dat als je vloeibaar wasmiddel gebruikt ipv waspoeder,
dat je machine minder lang meegaat..
is dit waar??
ik gebruik al jaren vloeibaar wasmiddel...
tja als het beter is, ga ik dit maar doen,
maar had er nog nooit van gehoord,
wie heeft hier antwoord op

95971 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb er ook nog nooit van gehoort van een verkoper. wat me wel is opgevallen (eigen ervaring) als ik vloeibaar wasmiddel of wasverzachter gebruik in het bakje word die wel erg snel vies. met poeder heb ik daar geen last van. dus ik kan me wel voorstellen dat vloeibaar wasmiddel een aanslag achterlaat in de wasmachine en afvoerslang. maar als je de wasmachine regelmatig schoonspoelt (aanzetten zonder wasgoed met soja) moet dat geen problemen geven, lijkt mij.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

- Was regelmatig een kookwas (zonder wasgoed!) op 90 a 95 graden celcius, dat verwijderd vuilresten en wasmiddelen, die anders kunnen gaan schimmelen en schade aanrichten. Voeg er een paar eetlepels soda aantoe, dat helpt bij de reiniging. Was ook liever met poeder dan met vloeibaar wasmiddel. Zo gaat de wasmachine niet stinken. Schimmels zijn bovendien ongezond. Zo komen er ook geen onnodige vlekken in het wasgoed.

Tips komen van deze site

Er staan nog meer tips.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinklare onzin. Mocht u het zeepbakje gebruiken., dan wel met regelmaat het zeepbakje schoonmaken en zo nu en dan doorspoelen met heet water.

T

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik al jaren vloeibaar
er is niets mis mee

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vloeibaar wasmiddel kost in elk geval wel meer energie in het transport. Is allemaal water dat door vrachtwagens vervoerd moet worden. Poeder kun je gewoon in een wasbol doen, scheutje water erbij, even roeren en je hebt vloeibaar wasmiddel. Niks mis mee.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zij hij ook wel poeder wasmiddel volgens hem het beste was?...
dan weet je waarom...

Ik gebruik zowel vloeibaar als poeder...

eens in de tijd laat ik de machine met en beetje soda draaien en maak ik de filters en de wasmiddellade goed schoon om resten die achterblijven te verwijderen...

Bekijk ook eens de gebruiksaanwijziging daar staan evt. ook nog tips voor onderhoud in...

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag snowgirl,

Als je terug gaat naar die verkoper, dan zou je eens moeten blijven doorzagen, over het waarom dat de machine minder lang zal meegaan. Ik denk dat jij/zij zich al snel zal verslikken in zijn/haar kulverhaal.
Kortom: broodje-aap verhaal!

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aanvulling,

Hierover zou je overigens ook eens kontakt kunnen opnemen met de klantenservice van Miele. Zij zullen op deze vraag ongetwijfeld een deskundig antwoord kunnen/willen geven.

Verwijzing: 0347-378888

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb laatst contact gehad met miele. ze raden gebruik van soda af, om vetluis te voorkomen i.v.m. aantasting machine.
Een maal per maand kookwas programma is voldoende.
Ze adviseren jaarlijks de miele ontkalkingskit te gebruiken.

Poeder kan soms vlekken geven op zwarte was.
Vloeibaar doet het beter bij lage temperaturen.
Als ik niet voorwas, doe ik de zeep direct in de trommel, word het bakje ook minder vuil.
Ik gebruik poeder en vloeibaar.
Bij voorkeur geurloze/geurarme producten i.v.m. mijn gezondheid.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de waarschuwing Erik008

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

okey bedankt

maar als ik nu de kookprogramma gebruik eenmaal per maand
doe ik hier geen was in,
en ook geen wasmiddel...??
gewoon leeg laten draaien een volledig programma op de kookwas??

en allemaal bedankt voor de tips!!!
erg handig!!

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja...leeg laten draaien.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was altijd met het vloeibare wasmiddel van Lidl wat als beste uit de test kwam en heb nergens last van.

Wat ik wel doe is ééns in de twee weken een was, bijvoorbeeld vaatdoeken die ik heb opgespaard op 95 graden wassen, met een vloeibaar wasmiddel en ik doe altijd wel azijn in het vakje van de wasverzachter.

Het zeepbakje maak ik eens in de drie maanden even schoon en ik heb echt nergens last van. Zo simpel is dat!

Vr.groet, Elena

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

elenay schreef op zondag 10 jan 2010, 16:42: Ik was altijd met het vloeibare wasmiddel van Lidl wat als beste uit de test kwam en heb nergens last van.

Klik hier...

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

[maar als je de wasmachine regelmatig schoonspoelt (aanzetten zonder wasgoed met soja) moet dat geen problemen geven, lijkt mij.

Ik zou het met soda doen, en niet met soja (wordt ook zo plakkerig).

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ lichtblauw

We zijn nog in blijde afwachting van de edit knop. Type foutjes mag u negeren.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

regelmatig een lege wasmachine laten draaien op 90 graden en een schep zout toevoegen!!
doet wonderen vvor overtollige zeepresten

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring;

Met het bolletje in trommel zal zeepbak schoon blijven dus minder kans op verstopt harmonica rubber, wat bij poeder en klonten vaker voor kwam.

Verder verdun ik de wasverzachter, 4x geconcentreerd dus ¼ in liter fles en dan ¾ water en even schudden voor gebruik.
Nu de dikke stroop dunner is blijft ook dit schoner.
Ook is het nu weer tot rand vullen mogelijk en over doseren zal niet meer gebeuren.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze vraag kreeg ik een zeer goed antwoord op WASMACHINEREINIGER .NL

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

snowgirl

Bij het gebruik van poeder treedt er na verloop van tijd (enkele jaren)vervetting op. Dit is te vergelijken met aderverkalking bij de mens. Als dat vet los laat krijg je vetbolletjes in/op je wasgoed. Vloeibaar wasmiddel wordt beter opgenomen/opgelost in het water en vervet de slangen niet. In beide gevallen maakt het voor het wasresultaat geen verschil. Ik denk dus dat de verkoper je een broodje-aap-verhaal op de mouw heeft gespeld en slecht heeft geadviseerd. Het beste advies krijg je meestal van de fabrikant van de machine die je van plan bent te gaan kopen.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin! Wij hebben altijd al met vloeibaar gewassen, en nooit geen problemen gehad. In twintig jaar tijd hebben we twee wasmachines versleten. Niet veel, lijkt mij.