du
door duijvess Dec 12, 2014 om 22:47
Geldzaken & recht

Postpakket zoek

Hallo ik heb truien besteld bij kindervoordeel ik heb er twee gehouden en vier teruggestuurd en heb daar 6,95 verzendkosten voor betaald. Nu heeft kindervoordeel de retour niet ontvangen en blijkt het pakket bij PostNL zoek te zijn ik heb de code van mijn pakket. Nu had ik kindervoordeel voorgesteld per mail om alvast die twee te betalen en afwachten wat PostNL doet of ze het vinden. Nu krijg ik antwoord van kindervoordeel dat de administrate bij buckaroo online ligt en dat ze daar niets aan kunnen doen. Ik moet voor de 18 e alles voldoen anders komen er al incasso kosten over. Ik heb kindervoordeel gemaild en vroeg wie ze bedrijf het was en dat ik het flauwekul vind. Wie staat er nou in zijn recht in deze moet ik alles betalen
Silvia duijves

745 4 Rapporteer

door 1953 - Dec 13, 2014 om 02:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Leve het kopen op afstand! Meer ellende dan het kopen in de winkel.

Hypotheses: Het kan best zijn dat de pakketbezorger van PostNL een valse handtekening heeft geplaatst op zijn digitale handtekeningapparaat o.i.d., of, dat de medewerker van Kindervoordeel voor alles heeft getekend wat retour kwam en niet heeft gecontroleerd of alles wat retour kwam pook daadwerkelijk erbij was. Vertrouwen is goed, controle is beter!

Buckeroo is alleen een stichting die als tussenstation voor uw betaling is via iDeal! Terecht dat deze niets kan betekenen in dezen.

sw
door swat1500 - Dec 13, 2014 om 12:42
3779 Antwoorden / 0 Vragen

PostNL erkent dat he pakket zoek is. Dat betekent dat u niet heeft voldaan aan de wettelijke voorwaarde voor wat betreft het retourneren bij koop op afstand. U zult dus de volledige factuur moeten voldoen.
Zelfs al zou het pakketje nu nog opduiken, zult u moeten betalen omdat de zichttermijn is verstreken. Het is maar de vraag of deze termijn door overmacht verlengd kan worden.

pi
door pieterwolters - Dec 13, 2014 om 13:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 13 dec 2014, 02:48]Leve het kopen op afstand! Meer ellende dan het kopen in de winkel.

Vandaar dat steeds meer mensen kiezen voor online kopen... Dit zijn incidenten, als het de dagelijkse praktijk zou zijn waren webwinkels nooit zo populair geworden natuurlijk.

door 1953 - Dec 14, 2014 om 02:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 13 dec 2014, 13:34][quote=1953 schreef op zaterdag 13 dec 2014, 02:48]Leve het kopen op afstand! Meer ellende dan het kopen in de winkel.

Vandaar dat steeds meer mensen kiezen voor online kopen... Dit zijn incidenten, als het de dagelijkse praktijk zou zijn waren webwinkels nooit zo populair geworden natuurlijk.

Teveel incidenten!