ma
door martinitoren Dec 1, 2006 om 12:33
Computers & telefonie

Pretium Telecom

Ik heb sinds 21 maart 2006 gebeld met KPN. Daarvoor eenpaar jaar met Pretium Telecom. Begin november belde Pretium of ik weer wilde bellen met hun. Heb geantwoord: geen belangstelling. Kreeg eind november een pakket dat ik weer belde met Pretium,maar teruggestuurd met de mededeling: heb me niet aangemeld. Tevens belde KPN hald november met de mededeling dat ze een aanbieding hadden voor me. Daar is een bandopname van. Toch is per 1 december mijn telefoon door pretium Telecom geblokkeer.Ikkan nergens meer heen bellen. Wat nu???

465 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit, wel eens van CPS gehoord? ...

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN bellen (cq een winkel binnenlopen) en daar de telefoonlijn weer terug laten zetten naar KPN. Dat is dan binnen een paar werkdagen geregeld. In de tussentijd kun je via KPN bellen door 1655 voor het telefoonnummer te plaatsen (dat is de carrier select code van KPN).

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

CPS, ja, overeenkomstenrecht ook etc.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Martinitoren, dit begrijp ik niet. U heeft een overeenkomst met KPN en niet met Premium. Hoe kan KPN dan bellen dat ze een aanbieding voor u hadden? En een bandopname?? Waarvan dan??

En hoe kan premium dan uw telefoon blokkeren?? Dat kan toch alleen KPN mits u daar niet zou betalen etc?

Formeel gezien, op basis van hetgeen u vertelt zou sprake zijn van het tekortkomen in naleven van de overeenkomst die KPN met u heeft (Burg.Wetboek art 6:74. Neem dus met spoed contact op met KPN of loop een Primafoonwinkel binnen als die bij u in de buurt is.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw opmerking over het bandje betreft een bandopname van KPN over de aanbieding die ze mij telefonisch gedaan hebben.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

zeker ook nav het bandje, net als user999 stelt, (snel) binnenlopen bij een primafoonwinkel. U belde via KPN en kreeg ook nog een aanbieding van KPN. KPN heeft dus ergens een fout gemaakt door klaarblijkelijk op basis van een melding van Premium de lijn te blokkeren.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet iemand dat nummer nog waarmee je de CPS instellingen kunt controleren en wijzigen...

Zolang pretium zonder toestemming ingeschakeld staat, gratis bellen en niet veranderen, geld stoneren, en laat ze maar bewijzen dat je Ja zij tegen het herstel?

Ze kunnen niets afsluiten, en KPN kun je daar ook instellen, voor binnenland en buitenland kun je zelf verschillende nemen, en voor zelfzame bestemmingen nog even de 16xx code als elders iets toch goedkoper is...

Via 0800  0407 kunt U ook mobiel de blokkade door pretium laten verwijderen... Uw lijn werkte niet meer, dus storing pretium, als ze geld willen sturen ze eerst maar eens tientalle incasso's.. en volgend jaar misschien een rechtszaak, die U vermoedelijk probleemloos wint.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN heeft die lijn niet geblokkeerd hoor, vermoedelijk heeft Pretium dat om de een of andere reden gedaan. Als Pretium als CPS'er staat ingesteld KAN KPN de uitgaande gesprekken niet eens blokkeren, hooguit de complete telefoonlijn (maar dat merk je dan echt wel).