pa
door paulinarij May 9, 2024 om 17:00
Voeding & gezondheid

Is botox gevaarlijk voor rimpels

Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen

959 10 Rapporteer
Ja
door JanvanAlles - May 9, 2024 om 17:12
333 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, je rimpels zullen niet blij zijn met botox, die gaan er een beetje van weg dus steigeren en je kop ook want die gaat in de stijfstand. En dan hebben we het nog niet eens over je portemonnee, die krijgt echt fronsrimpels van de prijs voor die onzinmeuk. Die meuk die ook nog eens tijdelijk is en je kop wellicht strakker trekt maar je nek en handen niet.  Niet doen dus, al dat straktrekken is niet enkel niet om aan te zien, een elastiekje kun je ook niet eeuwig blijven oprekken , dan krijg je zo'n Conny Breukhoven/Patty Brard kop a la oud lijk, dat ga je echt niet willen. Gewoon smeren en smeren, niet met die peperdure rommel want dat werkt niet. De blauwe Nivea is nog het beste, en vergeet niet dat veroudering grotendeels genetisch beaald is. Smeren dus met wat voor je huid prettig voelt en vooral
léven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 9, 2024 om 17:50
2096 Antwoorden / Vragen

Ik blijf het mantra gewoon herhalen; "Domme vragen bestaan niet" ...

sira
door sira - May 9, 2024 om 18:19
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom zou je je rimpels willen wegspuiten? Rimpels horen bij het ouder worden.
Bovendien komen rimpels echt wel weer terug, dus je moet blijven spuiten.

In 2020 heeft de keuringsdienst van waarde er onderzoek naar verricht.

Hier het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=XB7AjAyowNg

Botox verlamt de spieren op de plek waar het wordt ingespoten, die verlamming wordt veroorzaakt door Botuline Toxine, hetzelfde gif dat in WW2 werd gebruikt in gifgas. Lees dit maar door: https://femkedegrijs.com/botox-nadelen/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 9, 2024 om 18:34
2096 Antwoorden / Vragen

Eh nee, het botulus gif is nooit gebruikt in gifgas, laat staan in WW2. Gifgas chloor en phosgeen is gebruikt in WW1. Interessant is wellicht de opmerking van mijn Prof Organisch die zei dat een van de grootste teleurstellingen van Ecologisch georiënteerde mensen was wellicht dat het zwaarste gif dat ze ooit hadden ontdekt helemaal niet door mensen was gemaakt maar gewoon uit de natuur kwam. Neem het met een korrel want het is even geleden maar hij bedoelde het botulus gif.

sira
door sira May 9, 2024 om 18:45
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Botuline Toxine is niet door mensen gemaakt, het is puur natuur en gemaakt door een bacterie
https://www.radboudumc.nl/patientenzorg/behandelingen/botuline-bij-dystonie/wat-is-botulinetoxine

Botuline Toxine in WW2:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33472198/
https://saberplasticsurgery.com/blog/the-amazing-history-of-botox/

sira
door sira May 9, 2024 om 18:52
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Mijn 2e link in Botuline Toxine in WW2
https://saberplasticsurgery.com/blog/the-amazing-history-of-botox/

Ik vrees dat je professor de boeken er nog eens op moet naslaan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 9, 2024 om 20:17
2096 Antwoorden / Vragen

Ik zeg toch juist dat het niet door mensen is gemaakt maar letterlijk uit de natuur kwam.

De artikelen bevestigen dat het niet is "gebruikt" in WW2, net als Sarin overigens. De Duitsers, net als anderen overigens, hebben in WW2 zeker onderzoek gedaan naar biologische wapens maar afgezien van het gebruik daarvan. De Japanners hebben geloof ik wel wat zitten experimenteren in China.

tenormin
door tenormin - May 9, 2024 om 18:51
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Om rimpeltjes wat weg te werken is Botox niet gevaarlijk. Het "gevaar" zit meer in het feit dat gebruikers er 'verslaafd' aan kunnen raken in die zin.... zodra ze weer een extra rimpeltje zien laten ze zich weer inspuiten. De spieren worden dan slap (oog, lach en andere spieren) wat men eigenlijk kan vergelijken: niet lopen betekent dat je beenspieren snel verzwakken. Dus met mate kan botox geen kwaad.

sira
door sira May 9, 2024 om 19:02
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Het is en blijft zwaar gif.
Dat een arts het vakkundig gebruikt, zoals in de link van het Radboud UMC is okay, maar Roy Donders spoot het ook bij veel mensen in.

tenormin
door tenormin May 9, 2024 om 19:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

We hadden het niet over Roy Donders, @sira. Ik wist niet dat hij ineens arts geworden was. Een vriend van mij werkt in een Bergman kliniek die inderdaad botox injecties doet. Ook vertelde hij dat er vaak mensen (veel te vroeg) terugkwamen voor nog een prik en nog een en nog een. Dat doet hij niet. Niet alleen hij maar geen van de collega's daar.

sjjoppy
door sjjoppy - May 9, 2024 om 20:32
7213 Antwoorden / 3 Vragen

Het lastige bij Botoxgebruik is dat het tijdelijk werkt en u er verslaafd aan kan raken.

JMA2
door JMA2 - May 10, 2024 om 00:22
121 Antwoorden / 2 Vragen

BoTox is botuline toxine één van de meest giftige stoffen ter wereld. Met 1 gram zijn tot wel 1 miljoen mensen te doden of duizend koeien.
Nu is het leuk maar de effecten na jaren gebruikt zijn niet of nauwelijks onderzocht. Die zouden zomaar weleens heel gevaarlijk kunnen zijn.

Ozymandias
door Ozymandias - May 10, 2024 om 09:12
175 Antwoorden / Vragen

Behalve de zware giftigheid. Het niet meer kunnen gebruiken van je lachspieren heeft een deprimerend effect. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat blij zijn niet alleen 'intern' is en dat bij mensen die letterlijk niet meer kunnen lachen met hun gezicht, het interne geluk ook niet meer zo goed werkt.

En als het laatste, het maakt je gewoon lelijk, niet mooier.

sjjoppy
door sjjoppy - May 11, 2024 om 09:02
7213 Antwoorden / 3 Vragen

Vanavond van 22.00u - 22.30u is er over dit onderwerp een reportage te zien op NPO 2.
(Generatie next)

So
door Sonalf - May 11, 2024 om 09:33
1 Antwoorden / Vragen

I didn't knew all these, thanks for sharinng this.

So
door Sonalf May 13, 2024 om 08:04
1 Antwoorden / Vragen

I didn't knew all these, thanks for sharinng this.

gerbera
door gerbera - May 11, 2024 om 21:18
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Botox is harstikke gevaarlijk voor rimpels, deze worden gewoon opgeblazen door die troep. En als u na gebruik probeerd te lachen trekken uw oogleden dicht. Wat is  er mis met een rimpelig hoofd, dat is altijd nog mooier dan zo'n kunstmatig strakgetrokken vel.