ma
door marjo1957 Nov 24, 2015 om 14:58
Huishouden & energie

Prijscverschil bij Nederlandse energie maatschappij

Ik ben erachter gekomen dat ik 7cent meer per kw stroom betaal dan onze vrienden volgens de klantenservice die onze vriend aan de telefoon had komt dat omdat er slapende !klanten zijn die zoiets niet in de gaten houden door tijdgebrek of in ons geval door ziekte. Mag en kan dit zomaar ?

727 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2015 om 15:17
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dat zal best mogelijk kunnen zijn en ja dat mag, men kiest zelf voor een bepaalde contractvorm met bijbehorend tarief. Vaak krijg je een zogenaamd "gratis" tablet of een andere sigaar uit eigen doos, maar betaal je via elke Kwh weer gezellig terug aan de "gulle" gever.

Als u artikel X altijd bij winkel A koopt voor € 1,00 en nooit kijk wat artikel X bij "anderen" kost en er achter komt dat artikel X bij winkel B € 0,75 kost en bij winkel C zelfs € 0,50, is dat uw niet in de gaten houden gegeven zodat u teveel betaald heeft.

Vervang nu even winkel A, B en C met contract A, B en C bij dezelfde winkel. Gewoon bij einde contract goed kijken of er andere opties zijn bij dezelfde winkel. (Zelf bij onze energieleverancier een 'doorgezakte bodemprijs bedongen en bij de zorgverzekering door vooral door te zeuren 10% korting gekregen)

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2015 om 15:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

lees dit eens
De NEM word niet genoemd maar misschien zijn dit wel de slapende klanten! die u bedoelt?

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2015 om 16:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjo1957,

.....Mag en kan dit zomaar ?.....
Ja.
Je zult zelf attent moeten zijn op het contract dat je hebt afgesloten.
Altijd handig om na afloop van je (jaar)contract weer eens te kijken of je niet elders goedkoper terecht kunt. Ook de huidige leverancier is dan vaak geneigd om met een beter aanbod te komen om je te behouden.

Suc6

uwjurist
door uwjurist - Nov 24, 2015 om 17:43
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag. Dat heet contractsvrijheid.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2015 om 19:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja hoor daar zijn zij vrij in, komt ook voor meerdere zaken voor in welke branche dan ook, dat er verschillend aanbiedingen zijn geweest en daar van een contract is afgesloten.

ro
door romy25 - Nov 27, 2015 om 16:56
18 Antwoorden / 0 Vragen

Als je links en rechts een artikel leest over de energiemaatschappijen zal je nog verbaasd opkijken. 40% van Nederland blijkt nog nooit van energieleverancier gewisseld te zijn. Die hebben dus waarschijnlijk allemaal een variabel tarieven en onbepaalde tijd contract. Tegenwoordig zie je niet meer veel iPads e.d. maar eerder welkomstbonussen. Dit geld krijg je meestal nadat je een jaar bij de energiemaatschappij hebt gezeten. Daarmee kan je korting pakken als je elk jaar overstapt. Zoek de vergelijkers maar na.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 17:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=romy25 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 16:56]

40% van Nederland blijkt nog nooit van energieleverancier gewisseld te zijn. Die hebben dus waarschijnlijk allemaal een variabel tarieven en onbepaalde tijd contract.

Veelal "hoeft" men niet eens te veranderen. Bij je 'eigen' energieleverancier hapt men ook best wel als je aangeeft te willen switchen. Doe toch al geruime tijd leuk "zaken" met de mijne, de o zo verguisde Eneco. Althans, ik ben er content mee.

pi
door pieterwolters - Nov 27, 2015 om 17:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit ook bij Eneco, en het lukt me tot nu toe niet om ergens anders een beter aanbod te krijgen.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 17:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 27 nov 2015, 17:27]Ik zit ook bij Eneco, en het lukt me tot nu toe niet om ergens anders een beter aanbod te krijgen.

Dat is nu net wat ik bedoelde! ?