ge
door gerrit114 Apr 6, 2015 om 14:07
Auto & vervoer

Prijsverhoging auto

Kan een dealer een prijsverhoging in rekening brengen als de nieuwe auto nog niet geleverd is?

1961 9 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Apr 6, 2015 om 14:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het ziet ernaar uit, dat u twee auto's besteld heeft......

Nee, natuurlijk moet hij zich gewoon aan de (schriftelijke) offerte houden!

hansje klein
door hansje klein - Apr 6, 2015 om 14:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat ziet ons opperhoofd graag: "mensen koop eens een nieuwe auto......goed voor de economie! Maar drie? Tikkie overdreven.

Het antwoord blijft echter steeds gelijk. De offerte(s) is/zijn bepalend!

me
door mein33 - Apr 6, 2015 om 14:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor zover mij bekend mag dit als het in de algemene (verkoop) voorwaarden is opgenomen, of als er sprake is van een belasting verhoging (bijv. de BTW).

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2015 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerrit114,

Lees even wat de Consumentenbond daarover schrijft: klik HIER.

Met vr.gr.

ge
door gerrit114 - Apr 6, 2015 om 14:59
1 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de reactie,s. Het gaat om 1 auto.!!!
De prijs verhoging is al opgenomen in de offerte.
Volgens de dealer gaat de prijs binnenkort omhoog.
Maar wanneer precies weet de dealer nier.
Hij dekt zich in!!!

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2015 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerrit114,

....De prijs verhoging is al opgenomen in de offerte......
Dan is het dus een andere zaak!
Dat kan en mag.

hansje klein
door hansje klein - Apr 6, 2015 om 15:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niets meer aan te doen dus......maar nog wel een welkome gelegenheid om bij accessoires tegemoetkomingen uit te handelen.....zoals gratis montage en/of een extra korting. Misschien tenminste een volle tank en een paar gratis wasbeurten? Bijzondere omstandigheden geven bijzondere kansen, zie het positief!

valerius-2
door valerius-2 - Apr 6, 2015 om 15:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerrit114 schreef op maandag 6 apr 2015, 14:59]Bedankt voor de reactie,s. Het gaat om 1 auto.!!!
De prijs verhoging is al opgenomen in de offerte.
Volgens de dealer gaat de prijs binnenkort omhoog.
Maar wanneer precies weet de dealer nier.
Hij dekt zich in!!!

De offerte is dan bepalend.

ho
door hopetobehelping - Apr 6, 2015 om 15:25
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gerrit114,

zoals u al gelezen heeft, de offerte is bepalend. De verkoper kan daar in zetten wat hij wil (maar heeft natuurlijk weinig zin als niemand er mee akkoord gaat).
Het is aan u of u wel of niet met een offerte akkoord gaat.
Geen idee of u de offerte al getekend heeft.
Mocht dat niet zo zijn dan is de koop nog in onderhandeling. Dan is het aan u om er voor u een goede deal uit te halen. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk zeggen dat hij maar moet zorgen dat de auto snel geleverd wordt, dan kan de verhoging uit de offerte (het risico van niet snel leveren vind ik het risico van de auto verkoper).
Sowieso altijd onderhandelen over de aankoop van een auto, offertes kunnen ook gewijzigd worden.