gamy
door gamy Oct 31, 2014 om 19:40
Geldzaken & recht

Probleem met het huis van mijn ouders

Beste lezers,

heb probleem met het huis van mijn ouders. Mijn vader is doof en mijn moeder is horende. Mijn ouders zijn officieel getrouwd en ben als enige zoon, geen broers/zussen en mijn vader heeft 1 zus, ik noem haar tante. Al jaren mijn tante (bewindvoerder) helpt mijn vader voor het zaken en financieel van alles omdat mijn vader kan niet alles zelf doen maar nu is gestopt (na 2e hypotheek) en bewindvoerder vanuit Zwijndrecht is verdergegaan.

Mijn ouders hebben het huis in 2008 afgekocht, lang geleden in 1984 mijn oma is overleden en de rechtszaak tussen mijn vader en mijn tante. Ze hebben besloten mijn vader mag het huis hebben, verder betalen voor het huis en mijn tante mag spullen (geld & sieraden houden dat is ongeveer overeenkomst waarde als het huis) eerlijk is eerlijk oké maar na 2008 mijn tante heeft geprobeerd mijn moeder handtekening gevraagd maar is wel gedaan / gebeurd, dom van mijn moeder maar mijn tante heeft tegen mijn moeder gezegd: als niet handtekening zetten dan gaat jij het huis uit! Toen toch 2e hypotheek is gestart! Dus dat betekend mijn ouders moeten door moeten betalen en mijn tante heeft weer gehad (het gaat om heel veel geld) en tot nu toe nog steeds. Mijn ouders zitten nu in grote schuld! En nu wat mijn tante nog meer wilt: inboedel (spullen) van mijn ouders hebben, veel dure zeldzame spullen. Mijn tante wilt mijn gezin alles afpakken!

Ik weet het niet wat moet ik nu doen? Waar kan ik allerbeste actie ondernemen? Ben wel paniek omdat het is bijna te laat omdat mijn vader is al erg oud, als mijn vader mocht overleden dan straks ben grote schuld door erven dat ik als enige kind van mijn ouders. Ik weet dat ik het bericht beter laat dan nooit (zwijgen).

Hoop dat iemand mij kan helpen, adviezen, tips of verwijzen.

Bij voorbaat dank,

863 6 Rapporteer

gamy
door gamy - Oct 31, 2014 om 20:40
13 Antwoorden / 4 Vragen

waarom kan mijn eigen bericht niet wijzigen / editen?

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2014 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt een vraag niet editen.

Het lijkt mij verstandiger dat u contact opneemt met de nieuwe bewindvoerder en daar de problemen uitlegt.

Ik zou noet weten hoe wij u hier kunnen helpen.

is
door isaacht - Oct 31, 2014 om 23:47
8 Antwoorden / 1 Vragen

Volslagen onbegrijpelijk...

Ouders zijn officieel getrouwd..kan dat dan ook on-officieel?

Zus van vader noemt ie tante...uiteraard....

Tante bewindvoerder....en moeders dan?

Er zijn rare pilletjes in omloop.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2014 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een nieuwe bewindvoerder begrijp ik.

tenormin
door tenormin - Nov 1, 2014 om 00:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=isaacht schreef op vrijdag 31 okt 2014, 23:47]Volslagen onbegrijpelijk...

Ouders zijn officieel getrouwd..kan dat dan ook on-officieel?

Zus van vader noemt ie tante...uiteraard....

Tante bewindvoerder....en moeders dan?

Er zijn rare pilletjes in omloop.

Moet toegeven dat de vraag erg onsamenhangend is maar ik lees tussen de regels door dat moeder wel horend, maar niet in staat is tot...
Kennelijke een slimme "tante" gezien het zinnetje: het gaat om heel veel geld. In 1984 rechtszaak tussen vader en tante, na oma's overlijden, ik snap het niet echt allemaal.

@gamy, is het mogelijk dat je een en ander wat duidelijker kan uitleggen; misschien is er dan iemand die je wel advies kan geven. Hoewel, ik weet niet of je in staat bent om eens advies te vragen bij het Juridisch Loket. In dit geval raad ik je aan om langs te gaan en niet te bellen. klik en dan te zoeken of er iets in jouw buurt is om een afspraak te maken. Het is zonder kosten (eerste keer); waarschijnlijk kan je het daar beter uitleggen, liefst met papieren dossier?

sw
door swat1500 - Nov 1, 2014 om 00:32
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt wel of Google translate is gebruikt. Wat een kromme zinnen.
Is tante nu wel of geen bewindvoerder. Zo ja, dan zalmen naar de rechter moeten.