nl
door nlkoman Sep 12, 2014 om 10:41
Computers & telefonie

Programma gemist bekijken in het buitenland

Wij zijn Nederlanders en wonen in het buitenland(Polen) en op mijn computer,kijk ik vaak naar programma gemist, maar vaak komt er een melding dat het niet mogelijk is, hoe kan ik dat verhelpen?

12568 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 12, 2014 om 11:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet je ze laten "denken" dat je in Nederland bent. D.m.v. een Virtueel Particulier Netwerk (VPN), Google daar maar even op.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 12, 2014 om 11:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Oorzaak is dat die rechthebbende nog met hun gedachte in de Middeleeuwen hangen en weigeren om met hun tijd mee te gaan.

Verder nog 3 mogelijkheden;
- Proxy, maar 'n Nederlandse proxy vinden is onbegonnen werk.
- Sommige programma's zijn te downloaden via Torrent of Usenet.
- Maak verbinding via 'n router (van 'n bekende) in Nederland (remote).

nl
door nlkoman - Sep 12, 2014 om 11:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Alvast dank voor de antwoorden,maar,
hoe maak ik verbinding via een router,met een bekende in Nederland,remote?
VPN,werkt dat naar genoegen,want dat is over het algemeen een betalende functie?

ka
door katjansen - Sep 12, 2014 om 16:08
10 Antwoorden / 10 Vragen

Ga naar https://hola.org/ daar kun je voor veel browsers (in ieder geval voor google chrome) een extentie downloaden en installeren. Daarin kun je Nederland selecteren.

aurora1
door aurora1 - Sep 12, 2014 om 18:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor uitleg van e.e.a.: klik hier.
De (gratis) extensie voor Hola kun je ook voor Firefox installeren.
De gegeven link voor Hola: klik hier.
Overigens werkt die zelden tot niet voor Uitzending Gemist als je in Frankrijk bent, voor Polen weet ik dat niet. Meestal kun je er wel Nederlandse live uitzendingen mee bekijken en bijv. ook uitzendingen van de BBC, live of via de iPlayer. Ook lees je af en toe als Hola niet wil werken dat je de betaalversie moet aanschaffen, maar dat zou ik zeker niet doen.

gallito
door gallito - Sep 13, 2014 om 00:12
479 Antwoorden / 66 Vragen

How To Veilig surfen via een VPN-dienst.
De uitleg hiervan is te lezen op

http://computertotaal.nl/internet-thuis/veilig-surfen-via-een-vpn-dienst-63412

nl
door nlkoman - Sep 14, 2014 om 13:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie reacties.
Weet iemand een goede VPN verbinding,zodat ik 'programma gemist'zonder beperking kan zien?
Gratis zou het mooist zijn,een klein bedrag,kan ik ook mee leven.
Hola,lijkt mij teveel beperkingen hebben

aurora1
door aurora1 - Sep 14, 2014 om 18:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Via Hola kun je aardig wat live uitzendingen bekijken van de NPO, dan naar de site van NPO gaan. Dus kijken terwijl iets uitgezonden wordt:
klik hier (zie ook de themakanalen).

Lees eens in dit topic klik hier de reacties m.b.t. vpn en ook de link van @gompy2.
Ik denk dat het proberen is wat bij u werkt, maar ik vermoed dat het weleens tegen kan vallen. Ik zou er zeker niet voor betalen aangezien u daarbij geen garantie heeft dat het werkt zoals u zou willen.

pi
door pieterwolters - Sep 14, 2014 om 19:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 12 sep 2014, 11:14]Oorzaak is dat die rechthebbende nog met hun gedachte in de Middeleeuwen hangen en weigeren om met hun tijd mee te gaan.

Heeft niet zo zeer met middeleeuwen te maken maar vooral met het feit dat auteursrechthebbenden een faire vergoeding willen hebben voor hun werk. Dus niet betalen voor Nederland, terwijl heel Europa er naar kan kijken.

Volgens jouw gedachtengang zou je ook tegen een hoop mensen kunnen zeggen dat ze maar genoegen moeten nemen met een veel lager salaris en dat ze niet in het verleden moeten blijven hangen, omdat hun werk ook door lagerbetaalden in andere landen gedaan kan worden.

door 1953 - Sep 14, 2014 om 19:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Valt niet te verhelpen.

Vandaag wilde ik via HbbTV in de mediatheek van WDR kijken, helaas niet beschikbaar voor uw televisie, laat staan via de laptop of desktop.

donna53
door donna53 - Sep 15, 2014 om 13:26
98 Antwoorden / 10 Vragen

Vandaag wilde ik via HbbTV in de mediatheek van WDR kijken, helaas niet beschikbaar voor uw televisie, laat staan via de laptop of desktop.

Beste 1953,

Via onderstaande link kun je best in de mediatheek van WDR kijken. Bij mij werkt dat op de laptop wel en als ik mijn laptop op mijn tv aansluit (HDMI) kan ik het ook op de tv bekijken.

http://www1.wdr.de/mediathek/video/sendungen/aktuelle_stunde/filterseite-aks100.html

be
door bertfe - Sep 15, 2014 om 23:35
43 Antwoorden / 0 Vragen

Een complete handleiding voor een prima en gratis VPN-verbinding staat op de website van Windows Stap voor Stap

https://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/anoniem-surfen-televisiekijken-en-downloaden-via-vpn-gate

Tip:
Schrijf u in voor de nieuwsbrief.