de
door derklammert1937 Aug 12, 2014 om 20:39
Computers & telefonie

Programma voor opnemen Uitzending gemist

Is het mogelijk een programma van Uitzending gemist, rechtstreeks op te nemen op Laptop ??
B.v. NDR (Duitsland) heeft een mediatheek met uitgezonden programma's. Ik zou hiervan iets op willen nemen.

4646 16 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Aug 12, 2014 om 20:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien staat hier iets bij.

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2014 om 21:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of kijk eens klik hier het betreft een ouder bericht.
Bedenk wel dat veel van de programma's uit de Mediathek niet buiten Duitsland bekeken kunnen worden.

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2014 om 21:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook klik hier eens door.

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2014 om 21:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor informaties over eventuele boetes klik hier en nog wat informatie: klik hier, daar staat ook iets over Duitsland bij.

gompy2
door gompy2 - Aug 13, 2014 om 08:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 12 aug 2014, 21:01]Of kijk eens klik hier het betreft een ouder bericht.
Bedenk wel dat veel van de programma's uit de Mediathek niet buiten Duitsland bekeken kunnen worden. Dan kan men de verbinding via een Duitse proxyserver laten lopen Aurora, dan lukt het meestal wel.
Er zijn proxyserver daar kan men aanloggen en dan de URL van de desbetreffende site opgeven in het opgavevak en dan fungeert die proxyserver als tussenstation naar een verbinding elders.
Het IP-adres van die proxyserver wordt dan herkent als zijnde een Duits IP-adres en als een Duitse "kijker".

f.weele
door f.weele - Aug 13, 2014 om 11:17
1085 Antwoorden / 27 Vragen

als je FireFox gebruikt als browser, dan kun je een extensie toevoegen die praktisch alle videofilms/programma's opneemt; klik hier
m.vr.gr.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 12:53
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Tuurlijk is dat mogelijk, kwestie van 1 google-search:

KLIK HIER of KLIK HIER

Ik heb het zelf niet getest ...
Ik zie geen enkele zin in downloaden van content die toch online staat.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 14:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gompy2, u bedoelt vermoedelijk zoiets als "Hola", maar dat werkt lang niet altijd. Ik zie vraagsteller dat overigens niet zo gauw doen, ook gezien het onderwerp. Immers een programma om video's te downloaden is gemakkelijk op internet te vinden, zoals bijv. de Orbit Downloader.
@czar, het gaat niet om de Nederlandse Uitzending Gemist, zie de vraag.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 14:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 13 aug 2014, 14:04]@czar, het gaat niet om de Nederlandse Uitzending Gemist, zie de vraag.

Excuses, ik had het even verkeerd begrepen.
Maar dan nog: ALLES wat je online kunt zien, dat kun je ook downloaden.
In feite download je dat al, want anders zou je het niet kunnen zien.
Gewoon even zoeken op het google.

gompy2
door gompy2 - Aug 13, 2014 om 15:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 13 aug 2014, 14:04]@gompy2, u bedoelt vermoedelijk zoiets als "Hola", maar dat werkt lang niet altijd. Ik zie vraagsteller dat overigens niet zo gauw doen
Ik bedoelde dat je een verbinding via een proxyserver kunt laten lopen en dat het IP-adres van de proxyserver aan de desbetreffende website aangeboden wordt, daardoor lijkt het of de gebruiker uit dat desbetreffende land komt.
Hola werkt bijna op dezelfde manier, maar daar heb ik ook wel eens problemen mee gehad.

Klik maar eens op de link dan zie je wel wat ik bedoel.
Klik-> Free proxyservers
Klik op de naam van een server links en je ziet wat de bedoeling is.

Dat TS het niet zo gauw zal doen neem ik wel aan, maar als TS in Nederland woont en uitzendingen wil zien die alleen voor inwoners voor het desbetreffende land zijn bedoeld dan zal TS toch wat moeten.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 16:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 13 aug 2014, 15:34]Dat TS het niet zo gauw zal doen neem ik wel aan, maar als TS in Nederland woont en uitzendingen wil zien die alleen voor inwoners voor het desbetreffende land zijn bedoeld dan zal TS toch wat moeten.

Ik ken dezelfde situatie.
De meeste gratis proxy-servers zijn een drama voor dit doel.

Je kunt beter een betaalde VPN-verbinding nemen.
Ik gebruik de goedkoopste: ibVPN, 5 dollar per maand of goedkoper voor langere tijd.
Werkt redelijk goed.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 16:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik weet wat u bedoelt @gompy2, en dat de meeste gratis proxyservers een drama voor dit doel zijn ben ik volledig met @czar eens.
Ik ben benieuwd naar hoe vraagsteller inmiddels gevorderd is met het opslaan op de pc van programma's van de NDR en of het wel lukt.

de
door derklammert1937 - Aug 13, 2014 om 20:38
5 Antwoorden / 4 Vragen

Voor alle reacties: Hartelijk dank daarvoor. Ik had gedacht dat het op een eenvoudige manier mogelijk was om programma's op te halen van o.a. Uitzending Gemist.
Maar wist niet dat het zoveel problemen zou geven, ook met oog op evt. boetes die je kunt krijgen.
Wat er voor mij op zit is, gewoon de recorder even installeren voor een bepaalde uitzending.
Nogmaals bedankt voor de reacties van iedereen.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is inderdaad wel zo gemakkelijk....

vr.gr.

mo
door mof - Aug 15, 2014 om 11:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat is mogelijk. Het programma wordt bij afspelen in de cache van uw browser geplaats, ik geloof onder een m3u link. Dit zorgt dat steeds ca. 1 mb tegelijk wordt gedownload en weer gewist zodat uw schijf niet volloopt en u snel vooruit en achteruit kunt spoelen.

Om op te nemen kunt u in het zoekveld van uw browser: about:cache. Intypen, dus zonder http etc.

U ziet dan welke bestanden in uw cache zitten.

Het handigst is als u eerst uw cache leegmaakt, dan naar uitzendinggemist gaat, het programma dat u wilt opnemen
Aanklikt, dan about:cache in een ander browser window, daar de m3u link opzoekt, en die link
In een afspeelprogramma als mplayer of vlc aanroept.

Middels mplayer of vlc kunt u dan het programma bekijken en tevens opnemen op de harde schijf.

mo
door mof - Aug 15, 2014 om 11:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of het legaal is weet ik. Niet. Ik denk het wel want je kunt tenslotte ook direct via de videorecorder of hardeschijf recorder het tv programma opnemen als het wordt uitgezonden. Verspreiden is ws. Niet legaal.