blok
door blok Mar 14, 2015 om 14:11
Computers & telefonie

Reklameblokjes verwijderen mogelijk ?

ik heb een Pioneer DVR 555H-S.
graag zou ik de opnames van tv- fims die ik vooraf geprogrammeerd had, opschonen van reklameblokjes.
in dit mogelijk ? of droom ik nou teveel.
in de handleiding kan ik er niets over vinden.

als ik met de hand opneem kan ik dit wel natuurlijk door de opname zolang op pauze te zetten.
maar dan moet ik er echt bij blijven, en dat vind ik een nadeel.

1682 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bij afspelen de reclameblokjes versneld doorspoelen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Afstandsbediening:

CM SKIP (reclame overslaan)
Druk enkele malen op deze toets om verder
vooruit te gaan in het weergegeven beeld.

Zit rechts naast Enter.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2015 om 14:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens in de gebruiksaanwijzing op blz. 107 en verder: klik hier.
Als er een optie is voor "gedeeltelijk wissen" dan kunt u de stukken reclame in opnames verwijderen maar ik kan in de gebruiksaanwijzing niet vinden of het apparaat deze mogelijkheid heeft.

blok
door blok - Mar 14, 2015 om 16:17
79 Antwoorden / 8 Vragen

bedankt voor de reakties.

edrick3, doorspoelen, zoals vroeger met een video, kan met dit apparaat idd, alleen de knop CM SKIP kan dat max 1 minuut per druk op de knop. er is een ander klein knopje wat dit sneller kan, dus die gebruik ik daar normaal voor.

aurora1, de gebruiksaanwijzing had ik gelezen, daar kon ik zelf niks in vinden.
en blz 107 gaat alleen over kopiëren van usb of cd naar de vaste schijf.
dus niks over wissen van gedeeltes op de vaste schijf.
als het bestandje op de vaste schijf staat valt er niet meer zo'n onderverdeeld menuutje uit te lezen en daarom ook geen onderdeeltje uit te wissen.
(zou dat wel zo zijn dan loop je m.i. de kans om dan goeie info te wissen.)

helaas, misschien lukt t niet. want doorspoelen is niet wat ik bedoel.
ik bedoel van een bestaand bestandje een gedeelte - reklame in dit geval - wissen.

ph
door philip36 - Mar 14, 2015 om 17:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Op pag. 84 van de handleiding staat het verwijderen van bepaalde passages (reclameblokken) uit een opname.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2015 om 20:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@philip36, u heeft gelijk en is wat ik bedoelde, ik had het over het hoofd gezien. Op mijn - ander merk - apparaat werkt het als volgt: aankikken van de betreffende opname en dan in een submenu kiezen voor bewerken en vervolgens kiezen voor gedeeltelijk wissen.
TS, het is inderdaad precisie werk en het moet met geduld gedaan worden wilt u niet te veel wissen. Voor de zekerheid kunt u ook stukjes terug "spoelen" als u denkt te ver gespoeld te hebben. Op blz. 80 staat nog iets te lezen over nauwkeurig bewerken.
Ik doe dit alleen als ik een film lang wil bewaren (die niet vaak op tv komt), op een dvd wil zetten, of als ik een beetje extra schijfruimte nodig heb, anders spoel ik bij reclameblokken snel door.

ph
door philip36 - Mar 14, 2015 om 23:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@aurora1
Wat u beschrijft komt me bekend voor, Panasonic?

aurora1
door aurora1 - Mar 15, 2015 om 00:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@philip36, yep, Panasonic.

blok
door blok - Mar 15, 2015 om 14:44
79 Antwoorden / 8 Vragen

bedankt philip36 en aurora1 !
ik ga t proberen, blz 80 en 84.
voel me helaas ziek vandaag.
maar zodra ik fit ben ga ik t uitproberen, en laat dan van me horen.

blok
door blok - Mar 19, 2015 om 18:36
79 Antwoorden / 8 Vragen

yoooooo ..... gelukt !
t is idd wel een precisiewerkje, maar hij kan het tot op de sekonde.
wat een apparaat ....... : D
moet nog wel een aantal x oefenen, want weg = weg, net als bij de kapper, eraf = eraf.

allemaal bedankt voor de hulp !

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2015 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@blok,

.....yoooooo ..... gelukt !.....
Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2015 om 19:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gefeliciteerd, dank voor het melden en graag gedaan natuurlijk. Inderdaad, weg = weg....

ra
door raw - Apr 5, 2015 om 23:05
23 Antwoorden / 13 Vragen

Tot mijn verbazing las ik dat je geen reclameblokken kan verwijderen, dit kan wel, ik heb namelijk
zelf een Pioneer DVR 550 H-S (zonder USB). Het gaat als volgt:

Na het opnemen kies je voor Kopieren, (je moet geen sectie wissen via de Navigator, want dat
is onherroepelijk).
Selecteer Harddisk > DVD, kies voor Video-modus, dan voor DVD -/+ R.
Selecteer vervolgens de opname.
Dan kom je vervolgens in het Kopieer menu.
Druk op enter en kies voor Sectie Wissen.
Vervolgens kan je dan via doorspoelen om de reclameblokken te vinden en met de enter-toets
het begin en einde van de sectie aangeven.
Gaat het een keer mis, niet getreurd je opname bestaat nog steeds intact in de Navigator.
Veel succes,

Raw

door 1953 - Apr 6, 2015 om 02:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vroeger kon ik dat wel met mijn Philips, daar kon diverse items verwijderen uit een opname.

blok
door blok - Apr 6, 2015 om 15:07
79 Antwoorden / 8 Vragen

hoi raw, bedankt voor je advies.
ja, idd, als ik eerst kopieer op dvd, en dan op de dvd eea verander, dan is het "origineel" niet weg.
heel handig.
al gaat t me goed af nu op de harde schijf. maar bedankt !

blok
door blok - Apr 6, 2015 om 15:12
79 Antwoorden / 8 Vragen

na.
weer wat nieuws.
nu levert de recorder geen EPG-lijsten meer aan ......
dacht: t zal wel met de voorjaarstijd gekomen zijn (klok vooruit) maar nee, die is automatisch meegegaan. (zoals elk half jaar.)
heb Ziggo gebeld, maar die leveren de EPG-lijsten niet aan, dat doen ze alleen bij digitale tv en ik heb geen digitale tv.
het lukt me niet om t in te stellen.

wat mij zelf nog een IDtje lijkt, is om alles te resetten.
opnieuw "inloggegevens" invoeren zeg maar.

maar moet daar ff voor gaan zitten. want ook dat lukt me niet 1, 2, 3.

aurora1
door aurora1 - Apr 6, 2015 om 17:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.
Zelf zou ik al die moeite niet doen om alles te "resetten", op internet staan er meerdere klachten over, een oplossing schijnt van Ziggo te moeten komen.

aurora1
door aurora1 - Apr 6, 2015 om 18:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En lees ook even klik hier.

blok
door blok - Apr 6, 2015 om 21:05
79 Antwoorden / 8 Vragen

goed van je aurora1.
bedankt voor de links. de 1e had ik al gezien.

dus het ligt niet aan mijn instellingen.
maar aan een besluit van Ziggo.

okee Ziggo nog maar es bellen dan, en vertellen dat ik niet de enige ben.
en me niet in het riet laten sturen met hetzelfde kluitje.
zoals ze kennelijk al bij veel meer mensen gedaan hebben. grrr.