fa
door fatihg Feb 20, 2015 om 21:07
Auto & vervoer

Rood licht flitspaal andere richting

Beste Leden,

Ik heb een vraagje aan jullie. Kort geleden ben ik stil gaan staan voor een stoplicht, want ik moest links afslaan. Alleen kon ik de stoplicht niet meer zien door de zon (stond erg laag). Ik ben dus gaan rijden toen de autos aan de andere kant ook links gingen afslaan en autos die rechtdoor wilden stil stonden.

Alleen weet ik nu niet zeker of ik door rood ben gereden, maar kan een flitspaal ook van voren flitsen? Voor snelheid weet ik dat dat kan, maar kan ook ook voor rood licht?

Bedankt!

10185 12 Rapporteer

fa
door fatihg - Feb 20, 2015 om 21:15
8 Antwoorden / 2 Vragen

Zie voor meer duidelijkheid:

http://oi60.tinypic.com/693q5u.jpg

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2015 om 21:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=fatihg schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:15]Zie voor meer duidelijkheid:

http://oi60.tinypic.com/693q5u.jpg

lees hier . At your service, hoewel ik hier geen verduidelijking zie als toevoeging van uw vraag, maar dat kan aan mijn p.c. liggen. ?

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2015 om 21:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nu wel!! Vreemde p.c. heb ik.

fa
door fatihg - Feb 20, 2015 om 21:30
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:25]Nu wel!! Vreemde p.c. heb ik.

Hey tenormin,

Bedankt voor je zeer snelle antwoord, maar als ik op 'klik' druk zie ik mijn afbeelding?
Was dat de bedoeling of niet echt?

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2015 om 21:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de Groene Kruisweg tussen Rotterdan en Oostvoorne staan flitspalen die flitsen bij een te hoge snelheid en/of bij het door rood licht rijden. Dus het kan denk ik wel.

U zou eens op dit kruispunt kunnen kijken hoe de situatie is, dus bij ander weer, of dat licht rood of groen geeft, als het tegemoetkomende verkeer mag afslaan,

En anders maar afwachten.;-)

fa
door fatihg - Feb 20, 2015 om 21:32
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:31]Op de Groene Kruisweg tussen Rotterdan en Oostvoorne staan flitspalen die flitsen bij een te hoge snelheid en/of bij het door rood licht rijden. Dus het kan denk ik wel.

U zou eens op dit kruispunt kunnen kijken hoe de situatie is, dus bij ander weer, of dat licht rood of groen geeft, als het tegemoetkomende verkeer mag afslaan,

En anders maar afwachten.;-)

Hey Tyger,

Maar geldt dit ook voor autos van tegenovergestelde richting? Nee toch, dat kan ik me niet voorstellen bij rood licht. Immers zal je op de foto de stoplichten niet zien omdat de flitspaal aan de andere kant staat. Wat denk jij?

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2015 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, weet wel dat ik er altijd afrem en al stop bij geel.;-)

Ga gewoon eens kijken naar die palen.

ru
door ruudter - Feb 20, 2015 om 21:58
18 Antwoorden / 4 Vragen

Dat kan volgens mij niet omdat er altijd lussen in het wegdek zitten om het moment van flitsen te bepalen

fa
door fatihg - Feb 20, 2015 om 22:00
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ruudter schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:58]Dat kan volgens mij niet omdat er altijd lussen in het wegdek zitten om het moment van flitsen te bepalen

Hey Ruudter en tijger1,

Bedankt voor jullie antwoord, wat denken anderen?

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2015 om 22:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=fatihg schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:30][quote=tenormin schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:25]Nu wel!! Vreemde p.c. heb ik.

Hey tenormin,

Bedankt voor je zeer snelle antwoord, maar als ik op 'klik' druk zie ik mijn afbeelding?
Was dat de bedoeling of niet echt?

Nee, was eerst een heel andere afbeelding, schreef al dat mijn PC kuren vertoont; bij tweede klik zag ik de situatie wel. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je een bon krijgt in de geschetste situatie, tenzij ze nu aan 2 kanten alles kunnen flitsen (zonder dat men tegenwoordig een flits te zien krijgt).

gompy2
door gompy2 - Feb 20, 2015 om 22:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fatihg schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:07]
Alleen weet ik nu niet zeker of ik door rood ben gereden, maar kan een flitspaal ook van voren flitsen? Voor snelheid weet ik dat dat kan, maar kan ook ook voor rood licht?
Bedankt!
Ik zou zeggen, bereken je kansen eens aan hand van onderstaande beschrijving...
Quote:

Hoe werkt een roodlichtcamera precies?
De roodlichtcamera wordt aangestuurd door twee lussen in het wegdek die net ná de stopstreep liggen. Een auto die bij rood licht over deze twee lussen rijdt, veroorzaakt een storing in het magnetische veld dat rondom die lussen ligt en de camera registreert dat er door rood wordt gereden en 'flitst'. De camera wordt pas in werking gesteld 'ergens' tussen nul en één seconde nadat het licht naar rood is gegaan. Zo wordt degene die door geel/oranje rijdt niet afgestraft. De politie stelt deze 'pardontijd' in, maar niet duidelijk is op basis waarvan deze tijd daadwerkelijk wordt bepaald.
Een meting wordt pas gedaan ná een seintje vanuit de lussen en altijd met een check van de stand van het verkeerslicht (rood/geel/groen). Voor het roodrijden wordt het ogenblik dat het voertuig over de eerste lus ná de stopstreep rijdt vergeleken met de stand van het verkeerslicht (al dan niet rood of groen). Bij rood, en dus een overtreding, maakt de roodlichtcamera twee foto's. De eerste foto registreert de overtreding. De tweede foto registreert of het voertuig nog stopt op de eerste lus of doorgereden is en ook de tweede lus heeft bezet. Voor het vaststellen van snelheid wordt de tijdspanne gemeten tussen het moment waarbij het voertuig na de eerste lus (na de stopstreep) over de tweede lus (na de stopstreep) rijdt. Gecheckt wordt of de maximumsnelheid wordt overtreden en of door rood c.q. groen gereden is. De flits gaat in éénduizenste van een seconde; bij digitale camera’s is dat een onzichtbare (infrarode) flits.

Het wel en wee over de schrik van velen van ons:

Klik hier-> Hoe werkt een roodlicht- en snelheidscamera?

door 14peter - Feb 20, 2015 om 23:15
567 Antwoorden / 2 Vragen

Neen, dat kan niet. Het rode licht moet op de foto zichtbaar zijn en zodoende de overtreding aantonen.