ki
door kiapeugeot Jul 19, 2014 om 23:44
Computers & telefonie

Schokkerige beelden in Magix

Om filmpresentaties te maken van mijn (vakantie)foto's en - filmpjes gebruik ik het programma Magix. Dit programma vraagt veel rekencapaciteit en juist om díe reden heb ik een laptop aangeschaft met een Intel Core i7 processor, 2.3Ghz en een intern geheugen van 6 GB. Tot op heden werkte het dan ook prima. Maar nu ineens krijg ik bij mijn laatste project de geïmporteerde filmpjes alleen nog maar in zeer schokkerige beelden te zien, alsof de laptop het snelle rekenwerk niet meer aan kan. In Taakbeheer wordt aangegeven dat het processorgebuik maar 1-8% is en het gebruik van het fysiek geheugen 57% bedraagt. Ik heb het programma al een keer helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit heeft geen enkel effect. Wie weet de oorzaak en nog belangrijker: de oplossing?

3620 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 20, 2014 om 00:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kwam o.a. klik hier op internet tegen bij het intikken van: schokkerige beelden Magix.
Er zijn meer sites daarover te vinden.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 20, 2014 om 10:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Vermoedelijke oorzaak;

Je monteerde te lange beelden en dat kan deze slechts 6 Gb geheugen niet aan.
Vermoedelijk zit er 2+4 Gb in en daar 2x 4Gb. van maken is beter....

Maar ook andere dan Windows gebruiken kan.
Ubuntu 14.04 is uit en de Studio versie is speciaal voor dit soort bewerkingen dus
als er op de Harde Schijf voldoende ruimte is voor 2e Linux versie,
Studio van Ubuntu is gratis te downloaden en werkt ook bij een Laptop met beperkte Video kaart nog redelijk .

Verder melde je niet welke Video kaart er is ingebouwd want als die te licht is kan dat ook gaan storen.
Maar Windows heeft zelf meer nodig dus zul je met Linux Ubuntu 14.04 Studio minder of geen problemen ondervinden.

gerbera
door gerbera - Jul 20, 2014 om 11:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U vermeld niet welk Magix programma en versie u gebruikt.(foto of video) Het probleem zit hem in het geheugen. Het programma op zich neemt al vrij veel geheugen in beslag. Vaak als u bij de montage met een combinatie van foto's en (lange)filmfragmenten gebruik maakt van meerdere sporen kan zich dit probleem voordoen. Na het branden is hier niets van te zien op de DVD. Wat wil helpen is het bestand na de montage op te slaan en Magix opnieuw op te starten. Vervolgens klikt u onder "bestand" laatst geopende project en in het rolmenu het betreffende bestand openen. Veelal is het probleem dan opgelost.

macwouter
door macwouter - Jul 20, 2014 om 17:32
825 Antwoorden / 9 Vragen

Als je bij google slideshow intoetst krijg je een tig aantal programma,s. Maar heeft u Windows Movie Maker al geprobeerd . Standaard op uw PC. Klik.

crewmember
door crewmember - Jul 21, 2014 om 09:35
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 20 jul 2014, 10:32]
UBUNTU antwoord
en 2x4GB

Dit is toch geen normaal antwoord dat van toepassing is op de gemiddelde consument?
Mn video hapert --> installeer en leer maar even een heel nieuw besturingssysteem??

Daarnaast gebruikt de i7 van de TS waarschijnlijk tripple channel geheugen, dus zou ik het lekker op 3*2 houden dit zou ook meer dan genoeg moeten zijn.

@TS:
Update eerst eens je video drivers (als je een losse video kaart hebt)
Als je niet weet wat je hebt, download dan dit: Speccy
Als je dat nog niks zegt, post dan hier wat er instaat.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 21, 2014 om 10:22
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn antwoord....'

Ja, meestal is 6 Gb geen 3x 2gb maar meestal 2+4 Gb.

En Ubuntu Studio, dat is lichter dan Windows en blijft er dus meer over.
Ook is dit geen achteraf programma wat geld kost maar een veel gebruikte die
gratis is.

Dus ik gaf 2 antwoorden en ze mogen zelf kiezen.

Video kaart? Het merk en type bepalen of ze Eigen geheugen heeft of Shared, en die laatste snoept dus van het geïnstalleerde af en daarom is bij dit soort zwaar gebruik een eigen geheugen meestal beter.

Bij een Desktop te vervangen maar Laptops word lastiger...

ki
door kiapeugeot - Jul 21, 2014 om 13:09
1 Antwoorden / 5 Vragen

Iedereen dankjewel voor het meedenken. Dankzij deze tips ben ik al iets verder gekomen, maar nog niet wat het zou moeten zijn.
Het rare van dit probleem is, dat deze laptop met nog excact dezelfde specificaties het programma Magix Video_deluxe_16_Plus_Download-versie steeds perfect draaide, ongeacht het aantal foto's en/of filmpjes, dat ik importeerde. Ook effecten en overgangen werden probleemloos verwerkt.
Met deze Intel Core i7 - 2.3GHz processor en met een intern geheugen van 6GB zou het geen probleem moeten zijn. Ook de videokaart (NVIDIA GEFORCE-GT 630M - 2GB) zou dit programma aan moeten kunnen. Ook zonder Ubuntu.....

crewmember
door crewmember - Jul 21, 2014 om 14:57
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op maandag 21 jul 2014, 10:22]Mijn antwoord....'

Ja, meestal is 6 Gb geen 3x 2gb maar meestal 2+4 Gb.

Dat hangt van de i7 versie af (Sandy bridge, ivy bridge, haswell etc.) De oudere gebruiken triple channel geheugen en halen dus voordeel uit 3x2GB ipv de standaard dual channel. Sommige laptops hebben echter alsnog alleen maar dual channel.

[quote=tot15karakters schreef op maandag 21 jul 2014, 10:22]
Video kaart? Het merk en type bepalen of ze Eigen geheugen heeft of Shared, en die laatste snoept dus van het geïnstalleerde af en daarom is bij dit soort zwaar gebruik een eigen geheugen meestal beter.

Dit heeft waarschijnlijk niks te maken met het geheugengebruik van de GPU, shared of niet. En waarschijnlijk ook niks met het RAM geheugen aangezien dit gewoon netjes op 57% staat. (Kan nog steeds maar onwaarschijnlijk)

Hoogstwaarschijnlijk is er een probleem met de hardware acceleratie of met magix die problemen geeft.
Download eerst even de nieuwste Nvidia drivers:
http://www.geforce.com/drivers

En kijk of het dan verbeterd. Kijk verder ook even uit wat het verbruik van je harde schijf is tijdens het afspelen van de video. En probeer hem eens vanaf een geheugenstick te draaien ipv de harde schijf.
(Of als je dat al doet, van je harde schijf in plaats van de geheugenstick)