ti
door tine.van.mb Jun 19, 2015 om 17:26
Geldzaken & recht

Schuld oplossen

in het jaar 2000 heb ik bij de door de slogun , nu halen en in 2001 betalen een laptop gekocht voor 1250 gulden. deze actie was ging gepaard met een credit card , die je toegestuurd kreeg en hiermee kon je weer geld opnemen . op deze kaart stond een limiet op van 2000 gulden. Ik had een bijstands uikering en kon elke cent goed gebruiken . niet wetende dat dit voor gevolgen zou hebben . toen ik na een jaar de rekening kreeg van de laptop en de kaart kon ik dit natuurlijk nooit in een keer betalen 3500,- . dus kon ik een betalingsregeling treffen van 50 per mnd . ik betaalde en betaalde kreeg nooit een overzicht. de euro was er en ik betaalde en betaalde . tot op de dag van vandaag betaal ik nog steeds .ondanks al mijn betalingen is de schuld alleen maar meer geworden, het bedrag is nu van de kaart en de laptop samen 4342.03. de rente is 21% !!! op een bedrag van 2104,22 is een rente van 3226,93 op het andere bedrag van 2237,81 is een rente van 3395.06!! .ik heb al 7650,00 afgelost en nog ben ik er niet. nu is er rentestop omdat ik keurig betaalde . ik moet nog 4727.14 !!! betalen. hoe los ik dit op!!! dit kan toch niet. op een schuld van 3500 gulden nu meer dan 10.000 euro terugbetalen . een jaar geleden zou ik een rente stop krijgen en dat is pas nu ingegaan want ze waren het vergeten . als ik niet gebeld had geschreven gebeld telkens weer ik kreeg nooit gehoor . ik ben wanhopig . kunt u mij helpen?

1682 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2015 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weet je niet (meer) hoe je je schulden moet aflossen, neem dan contact op met je gemeente. Op de website van je gemeente vind je informatie hoe jouw gemeente je in contact kan brengen met een schuldhulpverlener.

Kijk ook eens hier.

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2015 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Absurd, met een bijstandsuitkering een creditcard kunnen krijgen met een krediet van kennelijk 3.250 gulden. Tegelijkertijd is het inmiddels betaalde bedrag ook absurd. De CC-maatschappij heeft zijn geld al in veelvoud terug. Wellicht is het mogelijk een beroep op coulance te doen.

pi
door pieterwolters - Jun 19, 2015 om 18:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 19 jun 2015, 18:05]De maximale kredietvergoefing, dus de rente, mag per 1 januari "slechts" 14% zijn.

Dus die 21% kan al niet kloppen.

"Niet wetende dat dit voor gevolgen zou hebben".

Hoe kon u dat nu niet weten?

Die 14% bestaat nog niet zo heel lang. 15 jaar geleden was die beperking er niet, dus een groot deel van de schuld kan best door de hogere rente zijn veroorzaakt.

Cookies
door Cookies - Jun 19, 2015 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met een aflossing van 50,- gulden p.m. schiet het natuurlijk niet op. Dat bedrag had minstens 150,- gulden (nog beter: euro) moeten zijn.

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2015 om 19:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met een bijstandsuitkering een dure laptop kopen en een creditcard gebruiken "niet wetende wat voor gevolgen dit zou hebben"?
Hoezo?

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 19 jun 2015, 18:48][quote=tijger1 schreef op vrijdag 19 jun 2015, 18:05]De maximale kredietvergoefing, dus de rente, mag per 1 januari "slechts" 14% zijn.

Dus die 21% kan al niet kloppen.

"Niet wetende dat dit voor gevolgen zou hebben".

Hoe kon u dat nu niet weten?

Die 14% bestaat nog niet zo heel lang. 15 jaar geleden was die beperking er niet, dus een groot deel van de schuld kan best door de hogere rente zijn veroorzaakt.

Nee, die 14 % is ook per 1 januar 2015. En dat schrijf ik ook. Maar het is heel lang geleden dat de rente 21% kon zijn.

Klik hier

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u hebt natuurlijk helemasl niets afgelost. Integendeel door het te lage aflossingsbedrag wordt de schuld alleen masr hoger door de bij te schrijven rente.

ro
door ron530 - Jun 19, 2015 om 19:18
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dit is een kaart uit de oudheid toen er nog 21% rente berekent mocht worden. Wat gaat er mis, bij elke maandelijkse betaling wordt van zeg 50 euro een zeer klein deel van de werkelijke aanschaf ingehouden de rest is rente. Stel je koopt een product (want met een geldlening mag dat niet) voor toen ter tijd 1000 gulden met een meestal Prime line kaart binnen een jaar af dan betaald u 1210 gulden in totaal. Nu de crux u heeft bijna niets op de hoofdsom afgelost maar wel op de openstaande rente.
U zou eens bij de stadsbank in uw woonplaats ter rade kunnen gaan wellicht kunnen zij een krediet verstekken die binnen 3 jaar afgelost dient te worden want hier gaat u nooit uitkomen.

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 20:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 19 jun 2015, 19:18]
U zou eens bij de stadsbank in uw woonplaats ter rade kunnen gaan wellicht kunnen zij een krediet verstekken die binnen 3 jaar afgelost dient te worden want hier gaat u nooit uitkomen.
Ik denk dat dit de beste oplossing is. Van die kredietverstrekker afkomen door in een keer alles af te lossen door bij de gemeentelijke kredietbank/stadsbank een lening te nemen die binnen een bepaalde termijn goed af te lossen is.

sa
door sas22 - Jun 20, 2015 om 03:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat weet je van deze bedrijf? Zijn ze geen oplichters?
Dit kan nooit kloppen. Zou niks meer betalen en een advocaat inschakelen. En dat ze die rente gaan berekkenen van de afgelopen jaren. Je had natuurlijk nooit met ze een contract moeten sluiten. Dit soort bedrijven verdienen alleen maar op rente.
Zal dus achter na gaan of dit klopt.

di
door digioma - Jun 20, 2015 om 11:11
646 Antwoorden / 29 Vragen

In dezelfde periode dat vraagstelster haar laptop kocht hebben wij een tamelijk duur fototoestel aangeschaft en daarbij kregen wij ook zo'n kaart gratis. Dacht dat de naam Comfort Card was.
Alleen hebben wij het fototoestel contant betaald en de card - na het lezen van de voorwaarden; dacht ook heel hoge rente - kapot geknipt en weggegooid.
Hoe sneu ook... TS was wel erg naïef, om niet te zeggen hebberig, om zo'n dure laptop te kopen en ook de card direct optimaal te gebruiken. Beetje struisvogeltactiek. 't Is toch logisch dat je eens moet gaan terugbetalen en door daaraan niet te voldoen stapelt schuld zich op schuld. 't Is niet anders, maar toch succes toegewenst om een eindelijk een oplossing te vinden voor dit gigantische probleem. Terzijde: ondanks ons zeer matige inkomen lukt het nog steeds om geen schulden te hebben.