fl
door fluimpie Nov 3, 2006 om 09:24
Geldzaken & recht

Schulden

Hallo lezers,

de vader van mijn vriend heeft 5 jaar geleden een studie krediet afgesloten op de naam van mijn vriend bij de postbank.Dus dat betekend geld lenen zonder of met lage rente.De afspraak was dat dit krediet 5 jaar later omgezet zou worden naar een doorlopend krediet.Dat is dus nu.de vader van mijn vriend zegt dat geld allemaal uitgegeven te hebben aan zijn zoon in de 5 jaar.Maar nu is het probleem dat,op het moment dat dit in zou gaan,een brief is gekomen met daarin dat het doorlopend krediet ingaat per januari 2006.er is wat post over en weer gegaan zonder dat mijn vriend dit wist.Nu is het dus zo dat er een paar maanden niet betaald is aan dit krediet en dat betekend dat hij nu geregistreerd staat bijde bkr met een A1 codering als WANBETALER.

wie kan mij helpen met een advies hoe hij misschien van de bkr af kan komen?

f

190 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van die codering zal je niet snel afkomen. Je kan de postbank een verzoek doen om de codering uit het systeem te halen. Of je zal bezwaar tegen de codering aan moeten tekenen. Mijn ervaring is dat Mr. de Postbank in coderingen weghalen niet zo meegaand is.

Maar als er een A1-codering staat dan is er inmiddels als een regeling getroffen om de achterstand in te halen? Zo erg drastisch is die A! codering nu ook weer niet, want als je weer "bij" bent met aflossen dan word het omgezet in een H-codering ( krediet Hersteld). Alleen moet je er voor zorgen dat er geen achterstanden meer onstaan en dat het krediet op de afgesproken tijd is ingelost. Dan zullen weinig financiele instellingen daar moeilijk overdoen. Iedereen kan een achterstand oplopen door omstandigheden, alhoewel je dan zelf al eerder aan de bel had kunnen trekken.

Zorg dat je zo snel mogelijk van de lening afkomt en blijf van allerlei leenaanbiedingen ver weg.......ze geven meer ellende dan plezier.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Loop binnen bij het eerste de beste postkantoor en haal de BKR folder uit het folderrek. Daar staan de antwoorden in waarnaar u vraagt en ook hoe te handelen.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ohw en niks te danken voor de antwoorden!

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 03:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Askjeeves:

goed antwoord! Jammer van het gezeur om de punten of het bedankje.

Als je per se zo graag dank wilt ontvangen voor verleend advies om niet, begin een stichting en benader je klanten met gratis advies. Door het een op een contact zal dat wel wat bedankjes opleveren!

Zonder gein: niet iedereen reageert en ik krijg mijn 10 punten ook wel eens weken na mijn reactie, maar vraag er aub niet om. Je doet jezelf te kort en maakt daarmee jouw eerdere antwoord minder serieus.

Coll. groet, C.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Cannacampo

Het gaat me niet om diee punten of het zogenaamde bedankje, maar eerder over fatsoen. Ik heb er geen problemen om mensen te helpen al ik dat kan, maar zou toch fatsoenlijk zijn als de vraagsteller iets van zichzelf liet horen over hoe of wat. En dat zijn dingen die ik ik maar te vaak zie. Zoveel moeite lijkt het me niet, zeker als je bekijkt dat sommige een heel gedetaillerd verhaal neerzetten.

Misschien hebben ze het vinkje vergeten aan te zetten en zijn ze niet eens op de hoogte dat er op hun vraag is reageerd. Dan kan ik me voorstellen dat de vraag in een zwart gat verdwijnt.

Ohw thx.......gaf ook eens een goed antwoord. Mag ik dan 10 punten van jou Cannacampo? :D

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Jeeves

Mijn 10 punten heb je.

Het is echter wel duidelijk dat lang niet iedereen ons ziet als de belangeloze, gratis adviseurs, die hun eigen tijd steken in deze rubriek. Wat dat aangaat is zelfs het puntensysteem een slappe psychologische prikkel om je best te blijven doen hier.

Maar we houden vol. Toch nog een vraagje:

Als je geen reactie krijgt, waarom denk je dan dat de vraagsteller jouw oproep tot fatsoen dan wel leest?

groet, C.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 01:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

In deze late uurtjes wil ik graag even zeggen dat het weldegelijk op prijs wordt gesteld dat er advies wordt gegeven op de vragen,in ieder geval door mij,maar zeker ook door veel andere mensen.Het maakt niets uit wat betreft punten.Ik ben alleen bezig met mijn hobby computer en foto's maar volg deze webside vara kassa met veel belangstelling en vindt het prachtig dat iedereen hier terecht kan met zijn vraag en nog antwoord krijgt ook.Dus aardige helpers "Houd de moed erin"

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 01:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar als er goed was opgelet :de vraagsteller alias fluimpje ,was denk ik niet zo bekend,het was zijn/haar eerste vraag!en dan zeuren over punten.ik zelf kwam er ook pas na een paar vragen achter hoe het werkte.en dan gelijk erovervallen dat iemand niet op stelle sprong bedankt?mischien doet diegene dat over een paar dagen.en het is inderdaad fijn als je geholpen wordt.groetjes nora

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

askjeeves@ kijk eens bij de vraag : heesters snoeien door de buren. Dat slet u misschien gerust.