ha
door hatido May 24, 2012 om 11:12
Computers & telefonie

Silverlicht

Hallo, wij kunnen geen update instaleren van silverlicht iedere keer krijgen we als antwoord mislukt.
Ook Silverlicht van de coputer afgooien en een nieuwe versie downloaden gaat niet.
Nu krijgen we steeds vaker te zien dat iets niet mogelijk is omdat we een verouderde versie hebben.
Wie weet raad.
Bij voorbaat dank.

4202 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2012 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u bv uitzending gemist wilt kijken met Silverlicht, kunt u dit ook doen met Flass.
Als u op de Kassa site rechtboven op "Ondek" klikt kun u op de volgende pagina rechtboven op instellingen klikken. Daarna op Flass en daarna op opslaan.

Mocht je het ergens anders voor gebruiken ga dan naar IE zonder de 62 bit versie te gebruiken.

Jantje

ve
door verwijderd - May 24, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hatido,

Download revo uninstaller (klikonder Freeware) en verwijder hiermee Silverlight.
Gebruik de 4e optie (gevorderden) om alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen.
Let op: soms moet je even op + klikken om de sleutel verder te openen (totdat je vetgedrukte tekst krijgt).
Download daarna Silverlight opnieuw.
Zo zou het moeten lukken.

Suc6

ve
door verwijderd - May 24, 2012 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de IE 62 bit versie gebruikt in combinatie met het programma Flass gaat het inderdaad niet goed.....

ve
door verwijderd - May 24, 2012 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

swat1500 schreef op donderdag 24 mei 2012, 23:35: Als de IE 62 bit versie gebruikt in combinatie met het programma Flass gaat het inderdaad niet goed.....

Met alle respect, maar waar heb jij het over?

IE 62 bit???
Flass???

Ik ken wel 64 bit en Flash.

Op een 64 bit Windows staat naast een 64 bit IE ook een 32 bit IE.

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikbenik, antwoord van Jantje7 niet gelezen?

@Hatido,

Verwijder Silverlight via Configuratiescherm > Software of Programma's verwijderen, ga dan naar C:\Documents and Settings > je Accountnaam > Local Settings > Application Data > Microsoft > Silverlight

Verwijder de hele map Silverlight, start eventueel de computer opnieuw op en installeer dan de nieuwe versie van Silverlight.

www.microsoft.com/Get Microsoft Silverlight

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 01:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo, de website doet het ook eindelijk weer!

Had nog wat vergeten te typen, maar kon het niet eerder vinden totdat de Kassa site het weer deed.

Er is nog een map wat je moet verwijderen, namelijk: PlayReady

[u]Hier[/u] heb ik ook al eens uitgelegd hoe je die kunt verwijderen.

Het komt hier op neer:
Ga naar C:\ProgramData\Microsoft\PlayReady\mspr.hds (Verborgen mappen)
In Windows XP kun je PlayReady vinden in:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\PlayReady

1: Sluit alle Internet browsers af
2: Verwijder het bestandje mspr.hds
3: Verwijder de map PlayReady van je PC
4: Verwijder Silverlight
5: Als je alles hebt verwijderd, installeer dan opnieuw Silverlight
6: PlayReady wordt automatisch opnieuw aangemaakt
7: Check of het bestandje mspr.hds is aangemaakt in C:\ProgramData\Microsoft\PlayReady\mspr.hds (Verborgen mappen)

Dit had met RTL Gemist te maken, maar misschien helpt het bij jouw probleem ook wel.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 03:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op vrijdag 25 mei 2012, 00:44: @ikbenik, antwoord van Jantje7 niet gelezen?

Jawel.

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op vrijdag 25 mei 2012, 01:54: Zo, de website doet het ook eindelijk weer!

Had nog wat vergeten te typen, maar kon het niet eerder vinden totdat de Kassa site het weer deed.

Er is nog een map wat je moet verwijderen, namelijk: PlayReady

[u]Hier[/u] heb ik ook al eens uitgelegd hoe je die kunt verwijderen.

Het komt hier op neer:
Ga naar C:ProgramDataMicrosoftPlayReadymspr.hds (Verborgen mappen)
In Windows XP kun je PlayReady vinden in:
C:Documents and SettingsAll UsersApplication DataMicrosoftPlayReady

1: Sluit alle Internet browsers af
2: Verwijder het bestandje mspr.hds
3: Verwijder de map PlayReady van je PC
4: Verwijder Silverlight
5: Als je alles hebt verwijderd, installeer dan opnieuw Silverlight
6: PlayReady wordt automatisch opnieuw aangemaakt
7: Check of het bestandje mspr.hds is aangemaakt in C:ProgramDataMicrosoftPlayReadymspr.hds (Verborgen mappen)

Dit had met RTL Gemist te maken, maar misschien helpt het bij jouw probleem ook wel.

Groet, Dirck

@Dirck
Wij ;) zijn zeer onder de indruk van deze uitgebreide handleiding.

Ik zie op mijn nieuwe PC Windows 7 64-bit (net geïnstalleerd), dat er in de Programma's en onderdelen lijst niet alleen Microsoft Silverlight wordt vermeld, maar ook PlayReady PC Runtime amd64.
Grote kans denk ik dat je die laatste dan ook eerst moet verwijderen om Silverlight te kunnen herinstalleren.

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 25 mei 2012, 03:09: Jawel.

Daar sloeg het antwoord van swat1500 dus op.

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo GSM,

Op deze website staat inderdaad ook dat PlayReady bij de Programma's en onderdelen staat.

1: Sluit de browser af
2: ga naar Configuratiescherm en kies Programma’s en onderdelen (of Programma verwijderen)
3: Verwijder PlayReady en Microsoft Silverlight.
4: Verwijder ook de gehele PlayReady map (C:\ProgramData\Microsoft\PlayReady\)

Mijn Vista computer is stuk, dus ik gebruik op dit moment XP en daar staat PlayReady niet tussen Software verwijderen. Bij Vista en Windows7 dus wel.

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 25 mei 2012, 11:41: Dat is nadat het eerst geinstalleerd is.

TS heeft nog de oude versie op de computer staan, dus moet er ook al een map PlayReady op de computer staan.
Door die map geheel te verwijderen lukt het misschien wél om die nieuwe versie te installeren. (niet geschoten is altijd mis, zeg ik altijd maar)

Het zou misschien ook al schelen als Hatido even zou vermelden welke Windows versie hij/zij gebruikt en of dit de 32-bit of de 64-bit versie is.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hatido,

Wat is de stand van zaken? Gelukt?

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw redactie heeft dit topic opgeschoond met offtopic reacties van wintermann. Om gezellig te praten kunt u naar andere fora zoals die van de Libelle, Viva of Margriet!

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op vrijdag 25 mei 2012, 11:05:
Op deze website staat inderdaad ook dat PlayReady bij de Programma's en onderdelen staat.

Dat is nadat het eerst geinstalleerd is.