tu
door tukkertje Jan 9, 2012 om 13:15
Computers & telefonie

Site geblokkeerd

Ik heb een andere laptop en werk met de browser IE. Op de vorige werkte ik hoofdzakelijk met firefox. Nu heb ik, via de browser IE, een favoriete site. Op die site moet ik doorklikken naar subsites, maar dan krijg ik een geel sterretje met een uitroepteken (windows 7) en kan de subsites dan niet openen. Dat lukt wel op firefox. Ik wil dat echter ook graag via IE. Wat blokkeert de subsites en hoe kan ik dit oplossen?

4786 10 Rapporteer

freya
door freya - Jan 9, 2012 om 13:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tukkertje,

Staat er verder nog iets bij die melding? Een reden waaróm de website geblokkeerd wordt? Wellicht staat de beveiliging van IE gewoon erg hoog ingesteld? Probeer eens via Extra > Internetopties > Beveiliging het beveiligingsniveau wat lager in te stellen. Wellicht lukt het dan wel.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2012 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tukkertje,

Nog op het web gevonden:

Dat gele sterretje komt meer voor.
Het betekent een popup, door het indrukken van de shift-toets bij het aanklikken van dat adres lukt het misschien wel ?

tu
door tukkertje - Jan 9, 2012 om 15:23
176 Antwoorden / 159 Vragen

Goedemiddag Edrick en Freya.
Het probleem was met de beveiligingsverlaging (Freya) niet op te lossen, maar wel via het indrukken van de shift-toets (Edrick). Hoe kan ik deze extra handeling voorkomen?
Dank voor jullie reactie overigens.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2012 om 15:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tukkertje,

Probeer dit eens:

In Internet Explorer worden standaard pop-ups weergegeven wanneer je op een koppeling of een knop klikt. Met Pop-upblokkering blokkeer je pop-ups die automatisch worden weergegeven (zonder dat je op een koppeling of knop klikt). Als je de automatische weergave van pop-ups van een bepaalde website wilt toestaan, ga je als volgt te werk:

1.Je kunt Internet Explorer als volgt openen: klik op de knop Start en klik vervolgens op Internet Explorer.
2.Klik op de knop Extra, klik op Pop-upblokkering en klik op Instellingen voor Pop-upblokkering.
3.Typ in het vak Adres van website waarvan pop-ups worden toegestaan het adres (of de URL) van de website waarvan je de pop-ups wilt bekijken en klik vervolgens op Toevoegen.
4. Herhaal stap 3 voor elke website waarvan je de pop-ups wilt bekijken. Klik op Sluiten als je alle gewenste websites hebt toegevoegd.
(Bron: Microsoft)

Suc6

tu
door tukkertje - Jan 9, 2012 om 15:42
176 Antwoorden / 159 Vragen

Hallo Edrick,
ik heb het eerst geprobeerd door, zoals door jou voorgesteld, popups voor de genoemde website toe te staan. Maar helaas dat had geen resultaat. Toen heb ik popups niet toegestaan veranderd in popups voor alle sites altijd toestaan, maar ook dat heeft geen resultaat. Dus tot dusverre helpt alleen de shift toets.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2012 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tukkertje,

Nou, in ieder geval hebben we een 'oplossing' voor je probleem.
Nou nog kijken of we die kunnen verbeteren.
Ga verder zoeken.
(Misschien komt er nog iemand 'langs' met DE oplossing)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2012 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tukkertje,

Nog een keer de FAQman:

Dat eerste – het niet kunnen openen van een website – is een popup-killer. Zeer waarschijnlijk is het de popup-killer van Google Toolbar (= 'toolbar.google.com'). Dat blokkeren gebeurt als de ene website de andere website opent met behulp van een JavaScript-routine en niet via een gewone hyperlink. Het blokkeren van popup's wordt gedaan om het automatisch openen – meestal een reclametruc – van websites te voorkomen.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2012 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tukkertje,

En reset anders IE eens naar de standaardinstellingen:

Hiervoor klik je bovenin in het menu rechtsboven op Extra >> Internet opties. Ga vervolgens in het nieuwe venster naar het tabblad geavanceerd.

Alle instellingen resetten

Onderaan het venster staat dan de knop "Opnieuw instellen". Klik hier op en er verschijnt een bevestigingsmelding, klik dan nogmaals op Opnieuw Instellen. Sluit vervolgens Internet Explorer en herstart deze zodat de reset wordt toegepast.

Suc6

tu
door tukkertje - Jan 9, 2012 om 16:10
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank Edrick voor de hulp. Heb IE naar standaardwaarden teruggezet en laptop opnieuw opgestart. Probleem opgelost.
Tot volgende keer.
Tukkertje

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2012 om 16:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tukkertje,

Mooi zo.
Weer een probleempje minder.

Met vr.gr.