hendrikbos
door hendrikbos Oct 18, 2014 om 15:43
Computers & telefonie

Snelkoppeling in E-mail's werkt niet

Hallo luitjes,

Probleemomschrijving:

In mijn e-mailclient Microsoft Outlook (Office 2010 in Windows 8.1) werkt de snelkoppeling niet naar een internetadres. Ik krijg steeds de volgende boodschap:
Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder.

Nu wil het feit, dat ik de systeembeheerder ben van mijn eigen computer.
En wat ik ook overleg met ik, me-eigen en mijzelf; tot een oplossing van het probleem kom ik niet. ;>)

Toelichting:
Deze klacht heeft zich vanaf het begin voorgedaan.
Ik heb zonder succes Outlook omgespit m.b.t. z'n instellingen.
Ik ben Outlook Expres (Windows XP) gewend en heb op dit vlak nooit enig probleem gehad. Nu is Outlook Expres ook wel veel overzichtelijker.
Zucht... kon Outlook Expres toch maar onder Windows 8.1 draaien.

Vraagstelling:

Graag ontvangen ik de gouden tip m.b.t. het oplossen van het probleem met de internet-snelkoppeling.

Bij voorbaat mijn dank.

Met vriendelijke groet.
Hendrik

PS: Jammer dat geen screenshot kan worden geupload.

3623 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 18, 2014 om 15:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is de browser die u gebruikt wel ingesteld als de standaardbrowser?
Als dat IE is en ingesteld als standaardbrowser zou u kunnen proberen om IE te resetten, mogelijk lost dat dan het probleem op?

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2014 om 15:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hendrikbos,

Welke browser gebruik je?
Is bv. InternetExplorer wel ingesteld als standaardbrowser?

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2014 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk hier bij oplossing #3

hendrikbos
door hendrikbos - Oct 18, 2014 om 19:02
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 18 okt 2014, 15:49]Is de browser die u gebruikt wel ingesteld als de standaardbrowser?
Als dat IE is en ingesteld als standaardbrowser zou u kunnen proberen om IE te resetten, mogelijk lost dat dan het probleem op?
IE 11 is als mijn standaard brouwser ingesteld.
Ik heb in IE11 - Opties > Verbindingen; "Alles" geselecteerd. Dus daaraan kan het ook niet liggen.

Wat bedoel je met resetten en op welke wijze gaat dat.

edrick3:
In jouw eerste link vindt ik helaas niets wat betrekking heeft op mijn probleem. De tweede link is prima.

Met Google Chrome is de PC geleverd geworden, maar door mij direct verwijderd (ben wat allergie's voor Google). Mogelijk dat nu in het register iets niet goed staat. Ik zal mij daar nu op concentreren.

Ik zal weer van mij laten horen wat het resultaat is. Tot zover mijn dank mannen broeders. :>)

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2014 om 20:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hendrikbos,

......Wat bedoel je met resetten en op welke wijze gaat dat.......

Instellingen van Internet Explorer herstellen

U kunt Internet Explorer-instellingen terugzetten naar de status van toen Internet Explorer voor het eerst op uw pc werd geïnstalleerd. Deze functie kan handig zijn wanneer u problemen probeert op te lossen die kunnen zijn veroorzaakt doordat instellingen na de installatie zijn gewijzigd. Het terugzetten van de instellingen van Internet Explorer kan niet worden teruggedraaid. Bij het terugzetten gaan alle vorige instellingen verloren.
Internet Explorer-instellingen terugzetten

Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer.

Open het bureaublad tik of klik vervolgens op het Internet Explorer-pictogram op de taakbalk. Wanneer u instellingen wijzigt, zullen deze wijzigingen van toepassing zijn op zowel Internet Explorer als Internet Explorer voor het bureaublad.
Tik of klik op de knop Extra Extra en tik of klik vervolgens op Internetopties.

Tik of klik op het tabblad Geavanceerd en tik of klik vervolgens op Opnieuw instellen.

Tik of klik in het dialoogvenster Instellingen Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, tikt of klikt u op Sluiten en vervolgens op OK. U moet de computer opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten worden.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2014 om 20:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vergeten: Bron: MS

hendrikbos
door hendrikbos - Oct 18, 2014 om 20:07
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 18 okt 2014, 18:26]@hendrikbos,

Lees ook eens hier voor een mogelijke oplossing:
Probeer de Fix-it die hierin is aangegeven.

Suc6
Het probleem is verholpen, de hyperlinks in e-mails (Office 2010 - Outlook) werken nu naar behoren.
Ik dank een ieder voor zijn bijdrage. Geweldig dat jullie bereidt waren energie en tijd aan mijn vraag te besteden.

Nadere informatie m.b.t. de oplossing van het probleem:
Indien de hyperlinks in Office Outlook niet werken is bij Windows 8.1 MicrosoftFixit20056.reg de fix voor het probleem.
MicrosoftFixit50388.msi, die in laatste link van edrick3 wordt aangegeven, kan alleen voor lagere Windows OS-versies worden gebruikt.

Ik wens allen een goed weekend toe,

met vriendelijke groet.
Hendrik

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2014 om 20:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hendrikbos,

.....Nadere informatie m.b.t. de oplossing van het probleem:
Indien de hyperlinks in Office Outlook niet werken is bij Windows 8.1 MicrosoftFixit20056.reg de fix voor het probleem.
MicrosoftFixit50388.msi, die in laatste link van edrick3 wordt aangegeven, kan alleen voor lagere Windows OS-versies worden gebruikt.
......

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.
Ook weer wat bijgeleerd.

Goed weekend.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2014 om 20:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hendrikbos,

Lees ook eens hier voor een mogelijke oplossing:
Probeer de Fix-it die hierin is aangegeven.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2014 om 20:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Mogelijk dat nu in het register iets niet goed staat. Ik zal mij daar nu op concentreren.......

Download CCleaner en klik na opstarten in de linkerkolom op Register.
Laat scannen en fouten herstellen.

Met vr.gr.