haarp
door haarp Sep 3, 2012 om 09:06
Computers & telefonie

Spam bij Hotmail account

Ik heb een web based Hotmail account. Dit acount heb ik al meer dan zes jaar.
Wat ik onbegrijpelijk vind is dat ik dagelijks gemiddeld 20 ongewenste mailtjes krijg in de map ongewenste mails.

Iedere dag moet ik deze verwijderen, doch voor het verwijderen blokkeer ik iedere afzender.

Ik heb al gedacht om een nieuw mailadres aan te maken als ik hiervoor geen oplossing vind.

21523 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de afzender die spam stuurt blokkeren. Niet dat het veel helpt omdat de afzender zijn mailadres regelmatig verandert.

Het beste is om zorgvuldig om te gaan met plaatsen van mail adres op www. Dat voorkomt toezenden van veel spam. Bij mij zijn het er b.v. hooguit 3 per dag.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 3 sep 2012, 09:11: U kunt de afzender die spam stuurt blokkeren. Niet dat het veel helpt omdat de afzender zijn mailadres regelmatig verandert.

Het beste is om zorgvuldig om te gaan met plaatsen van mail adres op www. Dat voorkomt toezenden van veel spam. Bij mij zijn het er b.v. hooguit 3 per dag.

Ik blokkeer iedere afzender doch denk ik dat mijn mail adres ergens verkeerd terecht is gekomen. Het zijn allemaal dingen waar ik nooit iets mee te maken heb gehad zoals gokken, viagra enz. Ik begrijp er niets van!?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo haarp,

Een filter doet niets anders dan een binnenkomend mailtje 'beoordelen' en het dan verplaatsen naar de spambox indien het 'spam' is. Kortom, voorkomen dat je die mailtjes ontvangt, gaat gewoonweg niet. Immers, je kunt zo'n mailtje pas 'beoordelen' als je het hebt ontvangen.....

En zit je emailadres eenmaal in het spamverspreidingscircuit, dan kom je er ook nooit meer vanaf. Een nieuw emailadres (en er heel erg zuinig op zijn) is de enige echte oplossing. En dan nog zal je emailadres vroeg of laat toch in dat circuit terechtkomen. Een bedrijf dat toch z'n adressenbestand 'verkoopt', de computer van je kennissen (die jouw emailadres in z'n adresboek heeft staan) wordt gehackt of een kennis stuurt zo'n kettingbrief/mailtje door....
Kortom, hoe goed je ook je best doet en hoe zuinig je ook bent op je emailadres, je houdt het niet tegen....
Er is maar één manier om te voorkomen dat je emailadres niet in dat circuit terechtkomt en dat is je emailadres niet gebruiken, maar of dat nu wel zo handig is......;-)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haarp, ik weet niet veel van computers en internet.
Maar als je in je "map ongewenste mails" mails heb staan, worden deze automatisch verwijderd. (na een paar dagen). Heb je dus geen omkijken naar en hoef je ook niets mee te doen.
Tenminste zo werkt het bij mij en ik denk bij U ook.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het blokkeren van afzenders blijf je bezig. Beter is te filteren op woorden, zoals "viagra"

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nieuw email adres lijkt mij de beste oplossing alleen mijn netwerken zullen hierdoor problemen krijgen. Iedereen een mailtje sturen lijkt mij het beste. Ik heb dit adtres al jaren wat het er niet gemakkelijker op maakt.

Zijn er nu echt mensen die viagra bestellen d.m.v. spam. Ik heb dit product (nog niet) nodig.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarp schreef op maandag 3 sep 2012, 17:14:
Zijn er nu echt mensen die viagra bestellen d.m.v. spam.

Dat moet wel, want anders zou je toch verwachten dat ze er mee stoppen.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou eens een poosje de free Mail Washer kunnen proberen en zien of bijv. na ca een maand gebruik ervan de spam stopt Klik hier...

vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op maandag 3 sep 2012, 17:49: Je zou eens een poosje de free Mail Washer kunnen proberen en zien of bijv. na ca een maand gebruik ervan de spam stopt Klik hier...

vr.gr.

Spam zal niet stoppen. Je gaat er alleen op een andere manier mee om. Met dit programma kan je de mail al op de server verwijderen, voordat je het naar je computer download. Ik heb de Pro versie. Werkt prima voor de mail die bij mijn provider binnenkomt, maar een stuk minder voor Gmail. Bij Gmail moet je de filters bij de webmail instellen en niet op dit programma. Ook wordt de mail anders "verdeeld". Laat je een mail in je inbox staan, dan zal het programma hem iedere keer weer downloaden. Dat gebeurt niet bij de mailbox van je provider. Voor Gmail is het dus niet echt een aanrader en ik ga er maar even van uit dat dat voor Hotmail ook wel zo zal zijn.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Haarp,

Om die irritante mailtjes niet te hoeven zien:
Als je in je Hotmail inbox bent, klik dan op "Opruimen".
Kies dan onderaan "regels beheren".
Klik dan op de knop "Nieuw".
Klik op het pijltje naast "adres afzender" en kies voor "onderwerp".
Kies daarnaast "bevat woord".
In het lege vakje ernaast kun je dan elk woord invullen dat je wilt zoals Viagra, Pharmacy, enlargement (ja, ik krijg ze ook nog steeds ;-))
Bij stap 2 kies je voor "deze berichten verwijderen (...)".
Opslaan.

Je kunt ook de spam van een week in een keer selecteren, klikken op opruimen en alles in een keer verwijderen, plus aanvinken dat het meteen geblokkeerd mag worden.

Om spam te voorkomen: neem een account waar je minder vaak in kijkt, dat account gebruik je om in te vullen bij "onofficiele dingen op het internet". Ik geef alleen mijn bank, energieleverancier, vrienden, werkgever etc. mijn officiele e-mail adres.
Ik heb zelfs 3 accounts, 1 officieel,
1 ouder Hotmail , waarvan alle mail automatisch wordt doorgestuurd naar het eerste (als dit account te vervuild raakt, maak ik een ander aan en is er niets aan de hand met mijn officiele account) en dan nog
een sh*t account onder alias bij Hotmail voor alle rommel.

Je kunt Hotmail accounts ook makkelijk aan elkaar koppelen. Dan kun je van de een naar de ander op en neer springen, zonder dat je je wachtwoord opnieuw hoeft in te vullen.
Om accounts te koppelen klik je vanuit je inbox rechts boven naastje naam op het pijltje - opties - machtigen- accounts toevoegen.