ba
door base Jun 21, 2015 om 22:15
Geldzaken & recht

Speelt ing gegevens door

Goede avond .

Wij vragen ons iets af wij hebben vorige week vrijdag krediet aangevraagd bij de ing wat totaal geen probleem was. Alleen nu krijgen we ook ineens post van de visa binnen of we een creditcard willen , daar hebben wij helemaal geen interesse in en hebben we het vermoeden dat de ing onze gegevens heeft doorgegeven aan de visa

Weten jullie hier meer van of zijn er vaker berichten van geweest ik ben in staat een zaak aan te spannen als dat zo is.

Met vriendelijke groet

984 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jun 21, 2015 om 22:46
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij sterk dat ING uw gegevens doorspeelt aan derde, al was het alleen maar omdat ze zelf een eigen creditkaart uitgeven. Daarnaast is ING zorgvuldig met privacy gegevens van hun klanten. (en nee ik werk niet bij de ING) Kan het niet gewoon reclame zijn, gegevens worden vaak uit de telefoongids overgenomen.

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2015 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ing zal wel gek zijn om gegevens door te geven.

En ern zaak aanspannen? Tegen wie? Ondat Visa u per post benadert?

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2015 om 23:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Suur ING een brief, dan weet je het zo.

Aan:
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]

[datum]

Geachte heer/mevrouw,

Met verwijzing naar artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens wil ik graag binnen
vier weken schriftelijk van u weten:
•of u mijn persoonsgegevens gebruikt, en zo ja:
•om welke gegevens het gaat;
•wat het doel is van het gebruik;
•aan wie u de gegevens eventueel heeft verstrekt;
•wat de herkomst is van de gegevens, als deze bekend is.

Indien u mijn persoonsgegevens gebruikt, verzoek ik u mij kopieën van alle mijn persoon betreffende stukken, een papieren overzicht of een uitdraai van het digitale dossier te geven.

Hoogachtend,

[naam]
[geboortedatum]
[adres]
[postcode en woonplaats]

Zie verder hier: www.cbpweb.nl/nl/zelf-doen/voorbeeldbrieven

Cookies
door Cookies - Jun 21, 2015 om 23:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Diumenge, ING gaat toch geen gegevens doorgeven aan een concurrent? Dan bieden ze toch echt hun eigen Mastercard aan.

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2015 om 23:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me ook sterk, maar als je het navraagt heb je zekerheid. Mij lijkt het ook een toevallige samenloop van omstandigheden.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2015 om 00:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk gebruikt ING de gegevens. De Ts heeft daar toch een krediet aangevraagd en gekregen?

@diumenge

En het certificaat van uw link is niet vertrouwd.

macwouter
door macwouter - Jun 22, 2015 om 04:35
825 Antwoorden / 9 Vragen

Sorry hoor maar ik heb een MasterCard van ING met een logo van VISA dus ik snap het probleem niet.

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2015 om 06:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 22 jun 2015, 00:14]

@diumenge

En het certificaat van uw link is niet vertrouwd.

Ja, daarvoor moet je mij het CBP zijn, die hebben hun zaken kennelijk niet op orde.

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2015 om 06:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=macwouter schreef op maandag 22 jun 2015, 04:35]Sorry hoor maar ik heb een MasterCard van ING met een logo van VISA dus ik snap het probleem niet.Je hebt of een MasterCard of een Visa kaart, een MasterCard met Visa logo bestaat niet.

Cookies
door Cookies - Jun 22, 2015 om 10:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=macwouter schreef op maandag 22 jun 2015, 04:35]Sorry hoor maar ik heb een MasterCard van ING met een logo van VISA dus ik snap het probleem niet.

Even gekeken: op mijn ING creditcard staat toch echt het logo van Mastercard. Link KLIK

costnix
door costnix - Jun 22, 2015 om 12:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gooi zulke post in het blauwe parallelopipidum-vormig archief en maak mij er niet meer druk om.