de
door dend6563 Mar 11, 2015 om 10:14
Huishouden & energie

Sta op stoel

Wij hadden een chesterfield sta op stoel gekocht van €3600,00.voor mijn man. Hij is geleverd 11 juli, man man is 17 juli opgenomen in het ziekenhuis en overleden. Nu hadden wij gevraagd of ze de stoel terug wilde nemen maar dat doen ze niet. Hij staat sinds mijn man overleden is in de garage onder dekens. Wij hadden ook gezegd dat we het gehele bedrag niet hoefde te hebben.Wij hebben meerdere malen contact gehad met de zaak in Gouda maar komen niet verder. (ik kan de stoel niet meer zien ivm mijn man die maar 65 jaar is geworden)

1933 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2015 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Spreekt voor zich dat ze de stoel niet terugnemen. Ze hebben daar goud aan verdiend.

Dus als ze hem terug zouden nemen, moeten ze maar weer een slachtoffer vinden die zo'n krankzinnig bedrag betaalt voor een stoel.

Als u die stoel niet meer kunt zien, zet hem dan op Marktplaats of of geef hem weg.

zoekster
door zoekster - Mar 11, 2015 om 11:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat zijn erg ongelukkige omstandigheden, helaas voor u heeft u geen rechten in dit geval.

Marktplaats is dan de beste uitweg, zet in de advertentie dat de stoel als nieuw is en nooit gebruikt.

uwjurist
door uwjurist - Mar 11, 2015 om 11:45
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Veel sterkte met uw verlies. Het bedrijf hoeft u vanzelfsprekend echter niet tegemoet te komen. Juridisch gezien komt dit voor uw rekening en risico, hoe hard dat ook is. Verkopen is de enige optie.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2015 om 11:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dend6563,

Kan me voorstellen dat u van die stoel af wilt.
Helaas voor u neemt de zaak die stoel niet terug - ook niet tegen een lager bedrag.
Wat dat betreft staan ze volledig in hun recht: koop = koop.
Aan de ongelukkige omstandigheden hebben ze geen boodschap.
Wellicht dat een verzorgingshuis interesse heeft.
En anders - zoals al aangegeven - een advertentie plaatsen.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2015 om 15:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@dend6563, allereerst gecondoleerd met het verlies van echt echtgenoot. Ben eens gaan zoeken en zie hier lees hier dat men daar nieuwe en gebruikte Chesterfield verkopen. Is wel erg ver van Gouda maar misschien heeft u kinderen of iemand anders om het daar eens aan te kaarten of er misschien onderhandeld kan worden? 't Is maar een suggestie. Met uw uitleg waarom is het misschien mogelijk om te onderhandelen. Sterkte en ook succes. (Lees onder nieuwe en gebruikte).

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2015 om 15:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Lees s.v.p. uw echtgenoot. Sorry.

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2015 om 15:44
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Hang een briefje (in een senioren centrum met foto) of plaats een oproep in een senioren centrum krantje bij u in de buurt/plaats, wellicht dat daar iets uit komt. Dáár zitten potenciële kopers.

zoekster
door zoekster - Mar 11, 2015 om 16:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 11 mrt 2015, 15:44]Hang een briefje (in een senioren centrum met foto) of plaats een oproep in een senioren centrum krantje bij u in de buurt/plaats, wellicht dat daar iets uit komt. Dáár zitten potenciële kopers.
Moet je niet vertellen wat voor prijzen er worden gevraagd in die krantjes...

Wij (kinderen) hadden voor ons moeder een nieuwe gemakstoel gekocht, echt leer in de aanbieding voor 800 euro. Een koopje vonden we.

Eenmaal gekocht, kreeg mijn zus zo'n krantje onder ogen. Vanaf 80 euro heb je al mooie tweedehands stoelen. Ze ging door de grond ;-)
Het erge is ook nog dat mijn moeder helemaal niet graag zit op die stoel (met afstandbediening waardoor je hem in ieder gewenste stand kan zetten), inmiddels dementerend begrijpt ze daar niets van.
Ze zit veel liever op de bank :-(

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2015 om 16:13
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Zoekster, vaak hebben die zorgcentra vaak één A4 tje wat rond gaat in het centrum, daar zullen ze toch geen vermogen voor vragen? Of iets op het mededelingen bord hangen? Niet zo negatief en commercieel denken.

zoekster
door zoekster - Mar 11, 2015 om 16:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 11 mrt 2015, 16:13]@Zoekster, vaak hebben die zorgcentra vaak één A4 tje wat rond gaat in het centrum, daar zullen ze toch geen vermogen voor vragen? Of iets op het mededelingen bord hangen? Niet zo negatief en commercieel denken.
Ik heb het helemaal niet over dat het een vermogen kost om te adverteren. Snap niet waar dit op slaat. Het gaat me erom wat je nog voor de stoel krijgt.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2015 om 16:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Annonces ophangen in supermarkten.

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2015 om 16:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Verzorgingshuizen "nemen"/ kopen zo'n stoel niet. Kan men beter in de privé verzorgappartementen "adverteren". Dat geschreven hebbend: mevrouw zou een raaf zijn om de stoel op de bovenstaande manier kwijt te kunnen raken, zelfs ver onder de prijs. Had zelf destijds een orgel waar ik alles voor gedaan heb om te verkopen. Nada. Uiteindelijk heb ik hem maar geschonken aan, inderdaad, het verzorgingshuis waar mijn man is overleden.

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2015 om 16:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het grootste bereik heb je door een advertentie op Marktplaats te zetten. Maar denk wel dat je heel blij mag zijn als je er nog 1000,- euro voor kun krijgen.

Vind het erg triest voor u dat het zo gelopen is.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2015 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die stoel zal wel gekocht zijn bij zo'n "speciaal" bedrijf wat de stoelen helemaal op "maat" maakt voor ouderen met een probleem.

En daar dan ook de hoofdprijs voor vragen. Het schijnt ook zo te zijn dat anderen daar niet in kunnen zitten, want helemaal "aangepast".

Als u die stoel voor € 500 kunt verkopen, bent u een spekkoper.