da
door daanjens Apr 6, 2010 om 16:34
Auto & vervoer

Sterretje in voorruit

klopt het dat je no claim vervalt als je een sterretje in je voorruit laat repareren

3483 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@daanjens

Nee. Bij je autoverzekering zit meestal een standaard glasverzekering.
Ster in de ruit, bij DIE laten repareren. Autoverzekering betaalt, verder niets te maken met de no claim.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij wie ben je verzekerd? En hoe? All Risk, Beperkt casco?

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

daanjens

Zoals jij het stelt/vraagt, klopt het niet, maar waarom stel je deze vraag niet gewoon aan jouw autoverzekeraar?

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

En kijk even goed op de papieren wie uw ruit moet/mag repareren want als u het bij de verkeerde laat doen krijgt u het niet "gratis". En als u dan claimt kan er wel een verandering, in uw premie, plaatsvinden.
Dus even bellen en gelijk vragen welke ruitenfirma het moet repareren tegen nul kosten. Die ruitenrepareerfirma claimt dan zelf bij de verzekering, buiten u om, want zij hebben meestal een speciaal contract afgesloten.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou!!! Een tijdje geleden stonden ze van een of ander ruitenmaakbedrijf bij het winkelcentrum hier, en ze zagen dat ik een sterretje in mijn autoruit had of ze het mochten maken. Ik was er toch voor verzekerd!! .. Ja was ik, dus ja maak maar.
2 weken later krijg ik een brief van de verzekering het heeft me weldegelijk mijn no claim gekost.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tantemien.

Als de reparatie is door één van die cowboys - die op parkeerterreinen staan met een partytent voor één dag - dan heeft de verzekeringsmaatschappij volkomen gelijk. In de verzekeringsvoorwaarden en heel vaak ook op de groene kaart staat aangegeven bij wie u zich moet melden met ruitschade om de schade vergoed te krijgen.

Overigens zijn die contracten tussen reparatiebedrijven en verzekeringsmaatschappijen destijds mede tot stand gekomen vanwege de reparatie-cowboys in partytent. De cowboys "zagen sterretjes", letterlijk en figuurlijk. Declaraties voor 7 sterretjes in 1 voorruit werden soms ingediend. Vervanging was net zo duur.of zelfs goedkoper. Daar wilde de maatschappijen niet meer aan meewerken.

Hoe hoog was de rekening? Misschien is het goedkoper om de reparatie voor eigen rekening te nemen.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn inderdaad van die dingetjes waar je niet bij nadenkt als je boodschappen gaat doen. Ik had me er beter in moeten verdiepen. Maar goed, het is een les voor de volgende keer, nooit weer dus.

Groeten Tantemien

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

En verder tantemien,[en allen anderen die dit nog mee gaan maken]

is het zelfs mogelijk dat er eerst, toen u ging parkeren, helemaal geen sterretje te zien was. Maar toen u terug kwam stond daar zo'n bijdehandje en wees op een sterretje. Hoe zou dat er nu toch zomaar ineens op de P plek ingekomen zijn? Hamertje tik is een andere hobby van deze fijne ruitenreperateurs. Oplichters en vernielers zijn het, nooit mee in zee gaan, maar de politie bellen. Meestal pakken ze dan apesnel in en zijn vertrokken.

Vrgr. poltol

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tantemien,

Laat het narekenen hoeveel het verval in no-claim kost over een periode van 3 jaar. Wat je meer moet betalen aan premie. Vergelijk dat bedrag met het schadebedrag en kijk dan wat goedkoper is. Voor eigen rekening nemen (dan moet je het schadebedrag aan de verzekeringsmij betalen) of zo laten.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vladja:

Mijn auto is WA met beperkt casco verzekerd. WA + dus.
Op mijn groene kaart staat dat ik met ruitproblemen bij Car-Glass moet zijn. Een cowboy van Car-Glass verving een keer mijn achterruit en maakte op 3 plaatsen schade aan de achterklep. Die moet ik er dus niet meer bij hebben. Dus maak ik zelf uit wie ik aan mijn auto laat werken.

Ondanks dat Car-Glass nog steeds op mij groene kaart staat, heb ik nadien in 8 jaar twee maal mijn getinte voorruit moeten laten vervangen en dat liet ik doen door een reparateur van AutoFocus die op de parkeerplaats bij Makro, Ikea en in mijn woonplaats bij Multi-Mate een dag staat. Prima werk en keurig door de verzekering betaald.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hardwareman,

Die persoon komt daar in z'n eentje een dag staan en vervangt dan in z'n eentje een getint voorruit zonder schade aan te richten? Dat specifieke type ruit van dat automerk hadden ze dan dichtbij ergens op voorraad liggen en dat werd even gebracht? En dat heb je dan 2x in de 8 jaar uir eigen zak betaald?

P.S. Het antwoord hoeft niet vetgedrukt.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Ook ik heb slechte ervaringen met Carglass. De motorkap was beschadigd en ook bij de linker onderhoek was het lakwerk behoorlijk beschadigd. Voor mij nooit meer Carglass!!!

Nog steeds een boze ReadAC.

Overigens heb ik de schade geclaimd bij de verzekeraar, omdat ik volgens hen zo nodig bij dat bedrijf moest zijn. Het moet wel opgemerkt worden, dat de verzekeraar de schade heeft vergoed. Dus eind goed, al goed, zullen we maar zeggen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vladja:

Het spijt me dat je mijn woorden in twijfel trekt. Dat zegt meer over jou dan mij....

Natuurlijk loop de man niet met precies mijn getinte voorruit in z'n zak. Daar rijd ik even voor langs en hij bestelt deze. Dan kom ik de volgende week even bij hem aan en hij zet denieuwe er in: klaar terwijl u wacht. Vakman hoor! Kosten? De helft van mijn eigen risico à €75,-, dus €37,50. En geen commentaar van de verzekering.

Kijk je van op hè? Nooit alles over één kam scheren, cowboy!

H.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

UNIVE heeft bij 4 reparatie bedrijven een contract ,als je als klant bij een van hen een reparatie laat uit voeren ,kost je het geen no=claim

mvg

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik had een ster in mijn voorruit, bij de garage laten repareren. Toen het apparaat eraf gehaald werd, kwam er een grote scheur in. Er moest een nieuwe voorruit besteld worden, 5 dagen later er door de garage in gezet maar moest wel
€75 eigen risico aftikken...

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergoeding hangt af van je vezekeringsmaatschappij. Mijn zoon zat bij Centraal Beheer en moest voor elk sterretje in de ruit betalen, anders ging het van zijn no- claim af. Dat was niet goedkoop en hij is inmiddels veranderd van verzekering.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zit al 20jaar bij centraalbeheer en heb nog nooit ene cent betaald ik heb zelf n ster laten maken en mn zoon heb n nieuwe zij ruit gehad en nooit geen cent betaald het licht er maar aan hoe je verzekerd bent en voor n ruit noclaim kwijt is nonsens want je heb geen schade aan anderen toe gebracht

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

kleinepier,

Verval van no-claim heeft niets te maken met "schade toegebracht aan een ander".

Verval van no-claim heeft te maken met het uitbetalen op de polis. Maakt niet uit of het eigen schade is of schade aan een ander. Wat per verzekering kan verschillen is, dat sommige soorten schades geen verval van no-claim tot gevolg heeft. Dat staat aangegeven in de polisvoorwaarden. Behalve op de prijs, is dat een ander aspect om op te concurreren.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De no-claim wordt een jaar stop gezet bij Centraal Beheer. Aan jou de keuze of je het dan zelf betaald.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

famblack

Ik denk dat je in de war bent met het gegeven dat veel verzekeraars bij de eerste schade in een jaar, dat de verzekerde niet aanrekenen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

als u alrisk verzekerd bent dus eigenlijk wa casco dan kost het geen eigen risico of noclaim . voorwaarde is als u het laat doen door een bij hun aangesloten reparatie bedrijf dus een gesatuurde schade stroom

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 02:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ grindweg:

Bij sommige verzekeraars is dat zo, doch niet bij alle. Van de achterruit die bij mij van mijn vorige hatchback vervangen werd moest ik vol eigen risico (€75,- ) bij Car-Glass (zie groene kaart) betalen.
Bij eigenmachtig naar AutoFocus (cowboys volgens Vladja) gaan zonder overleg met verzekeraar, werd de helft van dat eigen risico door AutoFocus betaald, zodat ik beide keren bij AutoFocus slechts €37,50 aan eigen risico kwijt was. De rekening van de ruit heb ik nooit gezien. AutoFocus heeft desgevraagd geen problemen gehad met betaling van beide rekeningen door mijn verzekeraar.

H.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

klopt maar bij achter ruiten zit het verhaal iets anders. dat komt omdat de oorzaak van de schade anders kan liggen bv inbraak.het woordje eigen risico hoort er inderdaad niet thuis. met groet

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ grindweg:

Die achterruit had ik zelf (niet met opzet) stukgemaakt.

Je schrijft:"het woordje eigen risico hoort er inderdaad niet thuis."

Hoe bedoel je dat?

H.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrd man . ik bedoelde dat je eigen risico inderdaad bet moet worden. soms inderdaad de helft. mvgr