he
door hennystok Aug 28, 2015 om 18:07
Geldzaken & recht

Stichting Loterijverlies

Begin van dit jaar, werd Stichting Loterijverlies behandeld in Kassa. Ging over rechtszaak staatsloterij. Zij willen dat de Staatsloterij deelnemers over een bepaalde periode geld terug
betaald ivm onjuiste trekkkingen. Ik ben vorig jaar lid geworden
van deze stichting. Dit kostte mij 35 euro. Nu krijg ik steeds mails die steeds onvriendelijker van toon worden. Ik moet 9,95 bij betalen anders brengt dit uitbetaling in gevaar.
Nu las ik nog niet zo lang geleden een bericht in de krant,
dat de oprichter(s) heeft gesjoemeld en in Spanje verblijft. Heeft U meerdere klachten over hun? In Uw progamma, werd wel gesteld, dat deelnemers geen grote kans maken op uitbetaling. Hopelijk is mij vraag duidelijk..

6028 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2015 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hennystok,

..... Heeft U meerdere klachten over hun? In Uw programma, werd wel gesteld, dat deelnemers geen grote kans maken op uitbetaling. .....

Je zit nu op een openbaar forum.

Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2015 om 19:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hennystok,

Een krantenartikel hierover: klik en klik.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2015 om 19:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dag, hennystok, 't is zonde en jammer dat u dacht dat er "geld terug te halen" was.
Was al duidelijk vanaf dag 1 dat iemand (of meerdere personen) een gat in de markt zag(zagen), wat dus duidelijk het geval bleek. En geloof me, U gaat niets meer bijbetalen!! De dreigementen pareren, want is nergens op gestoeld. En dat weten die vrijers ook wel. Alleen, de mensen die bang worden, worden nogmaals "genaaid", excusé le mot, negeren of ze nog een antwoord geven dat ze kunnen d***vallen, klaar. Net zo'n geval als die oplichters van het "rookprobleem". Zouden ook een rechtszaak aanspannen. Ook daar stroomde het geld binnen. Maar "we" doen zoiets zelf door eraan mee te doen.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 28, 2015 om 19:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zo gauw als het over dit soort zaken meldingen komen over samen de boel aanspreken om geld terug te krijgen, moet men er niet intrappen. In het verleden zijn er al meer van dit soort zaken bezig geweest om te samen een rechtszaak er van te maken. Ik kan mij niet herinneren dat er dan ook werk van is gemaakt, En als u even goed nadenkt is het ook onmogelijk om hier geld terug te kunnen krijgen. De loten waar het om gaat zijn bij het niet winnen van prijs allang vernietigt Alleen de mensen die het via automatisch daar aan mee hebben gedaan kunnen het bewijzen, maar dat is dan ook niet voor iedereen een schadeloos stelling te verwachten als het zou gegaan zijn.

wi
door wini1940 - Aug 31, 2015 om 13:26
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hennystok schreef op vrijdag 28 aug 2015, 18:07]Begin van dit jaar, werd Stichting Loterijverlies behandeld in Kassa. Ging over rechtszaak staatsloterij. Zij willen dat de Staatsloterij deelnemers over een bepaalde periode geld terug
betaald ivm onjuiste trekkkingen. Ik ben vorig jaar lid geworden
van deze stichting. Dit kostte mij 35 euro. Nu krijg ik steeds mails die steeds onvriendelijker van toon worden. Ik moet 9,95 bij betalen anders brengt dit uitbetaling in gevaar.
Nu las ik nog niet zo lang geleden een bericht in de krant,
dat de oprichter(s) heeft gesjoemeld en in Spanje verblijft. Heeft U meerdere klachten over hun? In Uw progamma, werd wel gesteld, dat deelnemers geen grote kans maken op uitbetaling. Hopelijk is mij vraag duidelijk..

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2015 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wini1940,

Als je wilt reageren dan kan dat in het grijze veld hieronder onder Reageren.
Je hoeft de vraag niet te 'quoten'.
Als je klaar bent met typen klik je op Reageer rechtsonder dat grijze veld.

ajmvl44
door ajmvl44 - Aug 31, 2015 om 16:04
34 Antwoorden / 0 Vragen

de toon van de mail is erg dringend nu tot 2x keer toe een mail gekregen over bijbetalen.
Daar begin ik echt niet meer aan volgens mij lacht ie iedereen uit die betaald hebben aan deze z.g. stichting en hij zit lekker met een exclusief drankje daar in Spanje aan het strand.
150.000 mensen hebben betaald op zijn minst 35 per persoon
reken maar uit € 5.250.000 daar kan je behoorlijk leuke dingen mee doen.
Ferdy Roet lacht zich rot.

Wij doen geen mededelingen over ons interne beleid en strategie”, reageert de ingehuurde woordvoerder. Al net zo opvallend is het wagenpark waarvan oprichter Ferdy Roet zichzelf afgelopen jaren voorzag. Eerst kocht hij een knalgele Lamborghini Lagardo, Vervolgens reed Roet rond in een Bentley en sinds kort maakt hij indruk op de bewoners van het dorpje Scharwoude met zijn glimmende Rolls Royce.

dit stond in de krant
Volgens advocaat Bregje Krijnen, één van de opstellers van de Claimcode, staan er bovendien enkele opvallende bepalingen in de algemene voorwaarden van Loterijverlies. Met name de voorwaarde waarin de claimstichting namens de leden bepaalt of zij akkoord gaan met een schikkingsvoorstel, verbaast haar.

pino123
door pino123 - Aug 31, 2015 om 16:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Als je de mail volgt naar de link zie je aan het einde dat je de optie hebt om 9,95 mee te betalen, dit hoeft dus niet! Je bent dus niet meer kwijt dan €35 euro, die je nu al betaald hebt.

hansiee
door hansiee - Aug 31, 2015 om 16:23
2 Antwoorden / 4 Vragen

Beetje vreemd allemaal.
Ik heb me in 2008 op advies van het programma RADAR en ook van KASSA ook aangemeld in 2008 dat is nu 7 jaar geleden en nu dat er eindelijk schot in de zaak komt sinds vorig jaar meld iedereen zich aan.
Ik snap er niks van als het zo doorgaat is er meer Betaald dan dat er nog te verdelen valt.
Jammer maar ik reken maar op niks en snap ook niet dat er tottaal geen aandacht word gegeven om het gevraag van extra bijdrages en geld.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat Radar of Kassa geadviseerd hebben daar geld in te stoppen.

En er is zeker wel aandacht besteed aan het vragen van extra geld, maar de mensen zijn horende doof voor de waarschuwingen. Gewoon geld weggegooid. Heel simpel.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2015 om 17:03
16829 Antwoorden / 108 Vragen

zie/lees hier. Dus kan me niet voorstellen dat @hansiee dit als "advies" heeft bekeken.

bvdsteeg
door bvdsteeg - Aug 31, 2015 om 17:31
13 Antwoorden / 1 Vragen

In ieder geval is Stichting Loterijverlies de winnaar! Zonder zelf loten te kopen.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 18:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 31 aug 2015, 17:03] zie/lees hier. Dus kan me niet voorstellen dat @hansiee dit als "advies" heeft bekeken.

@ hansiee heeft het over 2008 en niet 2015.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2015 om 18:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 31 aug 2015, 16:45]Ik kan me niet voorstellen dat Radar of Kassa geadviseerd hebben daar geld in te stoppen.

En er is zeker wel aandacht besteed aan het vragen van extra geld, maar de mensen zijn horende doof voor de waarschuwingen. Gewoon geld weggegooid. Heel simpel.

Radar (en waarschijnlijk ook Kassa) heeft wel degelijk 'reclame' zitten maken om je voor 25,- euro aan te sluiten bij Loterijverlies. Uitzending uit 2008: KLIK

Jammer dat zoveel mensen nog waarde hechten aan die popiejopie consumentenprogramma's.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansiee
@tenormin

Dan trek ik mijn woorden terug.

mo
door mof - Sep 1, 2015 om 11:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Mmh, ik ben vanaf het begin erbij, heb 1 keer 25 euro moeten betalen, later nog een verzoek gehad dat was een jaar of vijf geleden, om nog eens 25€ te betalen. Dat heb ik niet gedaan. Maar ik ben nog steeds geregistreerd, ontvang nog steeds mail maar nooit over extra betalingen.
Ik weet dat de voorwaarden voor latere inschrijvers veranderd zijn. Reden dat naarmate de stichting meer kans op succes begon te krijgen zich steeds meer mensen hebben ingeschreven.
Ik weet niet of er nu sprake is van een abonnement of zo voor de nieuwe inschrijvers. Ik heb althans nooit ergens last van gehad.
Overigens, veel geld hoeft u sowieso niet te verwachten. Over acht jaar gerekend en een lot per maand met evt nieuwjaars en koningsdag loterijen mee heeft u iets van 2500€ ingelegd (bij een lot per maand).
Als de inzet wordt dat u alle geld terug vangt omdat u bij goede info wellicht niet had meegedaan, dan mag de staatsloterij aan hun kant het prijzengeld terugclaimen.

Een leuke extra vakantie, of aanbetaling op een andere auto of zo, maar niet meer.

Gisteren naar radar gekeken. Werd ook weer e.e.a. Verteld door een advocaat. Dat is dus opgenomen op tv.
Zie uitzendinggemist.nl

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2015 om 11:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mof schreef op dinsdag 1 sep 2015, 11:22]
Gisteren naar radar gekeken. Werd ook weer e.e.a. Verteld door een advocaat. Dat is dus opgenomen op tv.
Zie uitzendinggemist.nl

kijk hier . At your service.