dj
door djtdlg Feb 10, 2015 om 14:11
Computers & telefonie

Strato bevoordeelt nieuwe klanten

Al jarenlang ben ik klant bij Strato met twee pakketten Powerweb. In totaal heb ik zes databases, wat in 2015 gelijk staat aan zes websites. Geen website zonder database.

Nu zag ik dat ze inmiddels nieuwe pakketten hebben gemaakt: mijn oude pakketten bestaan niet meer, maar worden nog wel in rekening gebracht. Het nieuwe pakket Powerweb bevat 20 databases en is een stuk goedkoper dan mijn twee oude pakketten bij elkaar.

Naast het feit dat dit niet erg netjes is, loop ik ook nog tegen het volgende aan. Als ik wil overstappen naar dat nieuwe pakket, moet ik zelf de databases 'migreren'. Kortom: ik moet technischer zijn dan ik ben. Zij helpen daar niet bij, terwijl zij toch echt het probleem hebben veroorzaakt en mij nu maandelijks geld uit de zak kloppen.

Is dit fair? Is dit aanvechtbaar?

345 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2015 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nieuwe klanten worden door heel veel bedrijven in de watten gelegd. Fair? Nee, aanvechtbaar? Ook niet.

Dus u zult hulp moeten zoeken om het voor elkaar te krijgen.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2015 om 14:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo djtdlg,

.....Het nieuwe pakket Powerweb bevat 20 databases en is een stuk goedkoper dan mijn twee oude pakketten bij elkaar.....
Dat zijn dus moderne ontwikkelingen.
Maar jij hebt nu eenmaal een abonnement voor een oud(er) pakket.

Het is niet aanvechtbaar.
Ze hebben natuurlijk geen 'probleem' veroorzaakt.
Maar het zou wel zo netjes zijn als ze je als bestaande klant - eventueel tegen betaling; voor niets gaat de zon op - zouden helpen bij het overzetten.
Informeer eens naar de mogelijkheden.

Suc6