ol
door olek1063 May 28, 2015 om 15:30
Geldzaken & recht

SV-loon website UWV

Hallo!

Ik heb probleem met mijn SV-loon die staat op website van UWV.
Volgens UWV in de periode vanaf 1 april 2015 t/m 30 april 2015 heb ik 115 uren gewerkt en mijn SV-loon bedraagt € 1.291,94. Maar in mijn overzicht blijkt uit iets anders.

Ik heb 98 normale uren gewerkt en
+ 26 vakantie-uren
+ 16 feesturen

Totaal 140 uren wordt uitbetaald, dat is ongeveer 1570€ bruto.

Waarom staat daar die verschil?

Groetjes,
olek1063

24516 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo olek1063,

Heb je dat al bij het UWV geïnformeerd?

ol
door olek1063 - May 28, 2015 om 15:50
4 Antwoorden / 7 Vragen

Nee, want ik dacht, dat de regels misschien anders zijn.
Ik heb ook hetzelfde probleem met andere maanden. Altijd als ik vakantie-uren uitbetaald, is mijn SV-loon anders...

ekiem
door ekiem - May 28, 2015 om 16:04
676 Antwoorden / 100 Vragen

Hallo olek1063

Heb je alles wel goed nagekeken en uit gerekend ? Als het volgens jouw echt niet klopt dat kun je een bezwaar schrift indienen. ( Via hun site ).

Je krijgt je uit kering per 4 weken, de nieuwe gevallen ( na I Juli ) per maand.
Daarnaast is de uitkering wel zonder toeters en bellen oftewel zonder toeslagen, reiskosten en onkosten en 70 % ,daarna wordt dit 75 % van het laatst verdiende loon.

Ekiem

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ekiem

Het gast hier over loon, niet over een uitkering.

@olek1063

Wat bedoelt u met feesturen? Hebt u op een feestdag gewerkt, of niet gewerkt, maar uitbetaald gekregen.

En wat was het brutoloon wat uitbetaald werd? Het SV-loon is voor u helemaal niet van belang. Daarover worden premies berekend.

valerius-2
door valerius-2 - May 28, 2015 om 16:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er wordt wel meer loonheffing in van het vakantie geld. in gehouden. U krijgt toch wel een loonstrook waarin de diverse inhoudingen worden vermeld.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:54]Er wordt wel meer loonheffing in van het vakantie geld. in gehouden. U krijgt toch wel een loonstrook waarin de diverse inhoudingen worden vermeld.

Het gaat niet over de loonheffing.

ol
door olek1063 - May 28, 2015 om 17:13
4 Antwoorden / 7 Vragen

@tijger1

Ik heb op een feestdag niet gewerkt. Ik kreeg gewoon geld voor die dag.

Loon voor heffingen 1574,43
Netto loon 1359,76

ro
door ron530 - May 28, 2015 om 17:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Feestdagen vallen onder bijzonder betaald verlof d.w.z. die dagen worden doorbetaald. Als u bij een reguliere werkgever in dienst bent worden verlofdagen toegekend en ziet u die op de loonstrook niet terug. In sommige cao's zoals in de uitzendbranche worden geen verlofdagen toegekend maar wordt er per maand een bedrag van het loon gereserveerd om de dagen dat u verlof heeft opgenomen te compenseren. Al met al klopt het wel want onderaan de streep staat het zelfde bruto bedrag.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoals eerder gezegd, niet over het hele bruto loon hoeft premie betaald te worden.

Dus het is voor u echt verder niet van belang.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - May 28, 2015 om 19:42
152 Antwoorden / 5 Vragen

olek1063:

je SV-loon is NIET hetzelfde als je Bruto loon.
Dit komt omdat niet alle loonbestandelen van je bruto loon premieplichtig zijn.

le
door lexdura - May 28, 2015 om 20:12
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:49]@ekiem

Het gast hier over loon, niet over een uitkering.

@olek1063

Wat bedoelt u met feesturen? Hebt u op een feestdag gewerkt, of niet gewerkt, maar uitbetaald gekregen.

En wat was het brutoloon wat uitbetaald werd? Het SV-loon is voor u helemaal niet van belang. Daarover worden premies berekend.

Het SV-loon is wel degelijk van belang. Een WW-uitkering wordt namelijk gebaseerd op het SV-loon. Als je SV-loon dus te laag wordt doorgegeven aan het UWV is een eventueel toekomstige WW-uitkering ook te laag.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lexdura

Op de website van het UWV kan de Ts zijn loon inzien. Hij moet dus blijkbaar bij het UWV werken. Want het gaat niet over een uitkering.

Uiteraard is het SV loon van belang bij een eventuele uitkering, maar men mag toch aannemen dat het UWV zelf het loon correct uitrekent.

le
door lexdura - May 28, 2015 om 20:31
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:24]@lexdura

Op de website van het UWV kan de Ts zijn loon inzien. Hij moet dus blijkbaar bij het UWV werken. Want het gaat niet over een uitkering.

Uiteraard is het SV loon van belang bij een eventuele uitkering, maar men mag toch aannemen dat het UWV zelf het loon correct uitrekent.

Iedereen kan met DigID op de website van het UWV het SV loon van de afgelopen 12 maanden inzien, evenals het aantal SVuren (nodig om het recht op uitkering vast te stellen), en ook je arbeidsverleden (van belang voor de WWduur).

Even naar uwv.nl en inloggen met DigId. Op die site staat ook dat een correctieverzoek kan worden ingediend als je denkt dat gegevens niet kloppen.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lexdura

De Ts heeft het over afgelopen maand.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar misschien horen we wel waar hij werkt.

le
door lexdura - May 28, 2015 om 20:46
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:34]@lexdura

De Ts heeft het over afgelopen maand.

In zijn tweede reactie geeft TS aan dat het probleem ook bij andere maanden bestaat waarin vakantieuren worden uitbetaald.

Ten tweede de loongegevens over afgelopen maand zijn al te raadplegen op de site van het uwv.
Tevens staat daar een uitleg waarom SV op de site soms afwijkt van de gegevens op de loonstrook. Het is beter om de cumulatieve SVloon bedragen te vergelijken, die moeten kloppen.

Het feit dat feestdagen apart worden vermeld als betaald wijst er zeer sterk op dat TS helemaal niet bij het UWV of de overheid werkt, maar eerder in de uitzendbranche. Maar dat is ook helemaal niet van belang.
TS raadpleegt gewoon de gegevens die het UWV van hem bijhoudt, en wat iedereen kan doen. Misschien zouden meer mensen dat moeten doen.

ol
door olek1063 - May 28, 2015 om 20:48
4 Antwoorden / 7 Vragen

Ik werk niet voor UWV en iedereen heeft recht op hun SV-loon en aantal uren bekijken via de website.
Maar nog steeds weet ik niet waarom ik alleen 115 uren hebt. Ik zou willen weten welke dingen zitten niet in het SV-loon.

le
door lexdura - May 28, 2015 om 20:56
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=olek1063 schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:48]Ik werk niet voor UWV en iedereen heeft recht op hun SV-loon en aantal uren bekijken via de website.
Maar nog steeds weet ik niet waarom ik alleen 115 uren hebt. Ik zou willen weten welke dingen zitten niet in het SV-loon.

Dat zeg ik, maar Tijger weigert het te geloven.

Heeft u ook de toelichtingen gelezen die het UWV geeft? Het kan zijn dat het SVloon op de site een periode van 4 weken beslaat en uw salaris berekend wordt over een maand. Daarom moet u ook alle maandbedragen op de site van het UWV bij elkaar optellen en vergelijken met het cumulatieve SVloon op uw loonstrook.

le
door lexdura - May 28, 2015 om 21:20
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 mei 2015, 21:12][quote=lexdura schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:56][quote=olek1063 schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:48]Ik werk niet voor UWV en iedereen heeft recht op hun SV-loon en aantal uren bekijken via de website.
Maar nog steeds weet ik niet waarom ik alleen 115 uren hebt. Ik zou willen weten welke dingen zitten niet in het SV-loon.

Dat zeg ik, maar Tijger weigert het te geloven.

Heeft u ook de toelichtingen gelezen die het UWV geeft? Het kan zijn dat het SVloon op de site een periode van 4 weken beslaat en uw salaris berekend wordt over een maand. Daarom moet u ook alle maandbedragen op de site van het UWV bij elkaar optellen en vergelijken met het cumulatieve SVloon op uw loonstrook.

Ik weiger helemaal niets te geloven.

De Ts vertelt nu pas dat hij niet bij het UVW werkt.

U nu weer ontopic: olek1063: het UWV krijgt deze informatie van de Belastingdienst, die ze weer krijgt van uw werkgever. Uw werkgever moet het aantal 'verloonde uren' doorgeven aan de Belastingdienst. Heeft u al bij uw werkgever nagevraagd hoe ze bij de SVuren komen? Als er echt verschil zit tussen wat uw werkgever doorgeeft en de gegevens van het UWV kunt u via de site van het UWV een correctieverzoek indienen.

le
door lexdura - May 28, 2015 om 21:57
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 mei 2015, 21:44]@lexdura

Even leren lezen.

Leest u de tweede post van de TS nog eens waarin TS zegt dat hij het probleem ook in andere maanden heeft en dan uw eigen post waarin u mij probeert terecht te wijzen met " de TS heeft het over afgelopen maand".
Wie leest er dan niet goed?

Wie trok er ongefundeerde conclusies? En wie beweerde er dat SVloon voor een werknemer niet van belang is?

Heeft u behalve anderen terechtwijzen (terwijl u het zelf ook niet weet) in dit topic ook maar iets gedaan om TS op weg te helpen?

reflecs
door reflecs - May 29, 2015 om 11:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vermoed dat op dat overzicht dan alleen de daadwerkelijk gewerkte uren staan en dus niet de vakantie-uren.
Zou het gewoon even navragen, dan heeft u duidelijkheid en weet u of er iets gecorrigeerd moet worden of niet.

reflecs
door reflecs - May 29, 2015 om 13:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Of u moet de uitbetaalde uren apart doorgeven?

Eventueel kunt u uw vraag ook op dit forum stellen:
Klik https://forum.werkhoezithet.nl/
Het UWV geeft daar ook antwoord.

mi
door mirjamh - Dec 7, 2015 om 09:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een aantal vergoedingen waarover je geen sociale premies betaald, worden wel aan jou uitbetaald maar worden niet meegenomen in je SV loon. Je kunt jouw exacte SV loon op deze site uitrekenen.

https://www.berekenen.nl/inkomen/sv-loon-berekenen