om
door ome henk Oct 23, 2013 om 12:29
Geldzaken & recht

Telefoon boeken

deze week viel weer de telefoon boek door de brieven bus.die van ons gaat gelijk door naar de papier doos ,waarom geen kaart door de brieven bus die je kunt inleveren bij de boekhandel mensen geen willen hebben gooien gewoon de kaart bij het oud papier ,scheelt toch weer een hoop geld .vriendelijke groet H Drenth Stadskanaal .

1763 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 23, 2013 om 12:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Denk je dat al die boekhandels met die duizenden telefoonboeken willen (blijven) zitten?

ge
door gerboe - Oct 23, 2013 om 12:42
806 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt zich hier afmelden

pi
door pieterwolters - Oct 23, 2013 om 14:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een Nee-Nee sticker werkt ook. Ik heb al jaren geen telefoonboek ontvangen.

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2013 om 15:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ontvang alleen maar het telefoonboek(je) van de Gemeente waar ik woon. Gewone telefoonboeken heb ik al jaren niet meer gezien. Weliswaar heeft u niet gevraagd/geschreven, maar: de Gouden Gids komt nog wel ieder jaar. Hoef ik ook niet!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 23, 2013 om 18:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Afmelden heeft geen enkele zin, je doet enkel jouw naw gegevens cadeau, het telefoonboek krijg je gewoon weer.

Verder kun je het boek beter niet weggooien maar juist retour sturen;
Telefoongids Media BV
Antwoordnummer 46404
1060 WD Amsterdam

De ontvanger mag hier een aardig bedrag per boek voor aftikken (niet gek met die exorbitante posttarieven (tip; stuur ze na 1-1 op is nog eens 10% duurder)), op een gegeven moment is het niet meer leuk en stopt het vanzelf.. Plus dat je de aandeelhouders van PostNL N.V. dolgelukkig maakt, gratis nog meer centjes voor ze om in hun zakken te steken..

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 23, 2013 om 19:06
619 Antwoorden / 29 Vragen

Die van mij lag al in de papierkliko en is al zo mogelijk al gerecycled.

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2013 om 19:14
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@lekkerisdat, gaat dit leuke idee ons dan niet, via Telefoongids Media BV, nog meer geld aan porto kosten, op den duur?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 23, 2013 om 22:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 23 okt 2013, 19:14]@lekkerisdat, gaat dit leuke idee ons dan niet, via Telefoongids Media BV, nog meer geld aan porto kosten, op den duur?
Nee, Telefoongids Media BV is gewoon 'n zelfstandig commercieel bedrijf, hier betalen wij, als consument, niet aan mee. Enkel de adverteerders (on- en offline).

Het Telefoonboek krijgt de consument dus helemaal gratis (inclusief het opdringen). Echter bij het terugsturen, naar het antwoordnummer, zullen zij porto kosten moeten voldoen aan PostNL.

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2013 om 00:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

De telefoongids en de gouden gids zitten in één omslag.

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2013 om 00:37
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 24 okt 2013, 00:29]@tenormin

De telefoongids en de gouden gids zitten in één omslag.

Zal best Tijger, geen idee: gaat gelijk in de papierbak, vind alleen het lokale gidsje wel handig.

dtgwebcare
door dtgwebcare - Oct 24, 2013 om 10:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen die geen gebruik wensen te maken van de telefoongids, proberen wij aan te sporen zich af te melden. Dit kan, zoals hierboven ook al eens werd gepost, via deze link http://bit.ly/18FsEcy of via de antwoordkaart in de gids. Verder zijn wij gestart met het versturen van antwoordkaartjes naar mensen met een NEE-NEE-sticker en een NEE-JA-sticker. Zij krijgen een maand voordat de nieuwe gidsen in hun wijk worden bezorgd, een antwoordkaartje in de bus, waarop zij kunnen aangeven de gids te willen ontvangen. Reageren zij niet, dan zullen zij de gids niet langer ontvangen. Wilt u hier meer over lezen dan kan dat hier: http://bit.ly/1dsXLhO

Groeten, DTG Webcare

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2013 om 14:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@dtgwebcare
Alleen dat afmelden werkt niet, heb dit nu al voor de derde keer gedaan en ook voor 'n paar weken terug lag de gids gewoon weer op de deurmat..

Tipje: het opdringen van dingen, om de adverteerders mooie cijfers te kunnen voorspiegelen, is geen juist businessmodel, dat gaat op den duur averechts werken.

dtgwebcare
door dtgwebcare - Oct 24, 2013 om 15:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lekkerisdat,

Wij willen deze afmelding natuurlijk graag controleren. Wilt u uw adres mailen naar webcare@dtg.nl?
Alvast bedankt voor de medewerking.