wj
door wjatenvoorde Feb 8, 2014 om 11:25
Computers & telefonie

Telefoonkosten ziggo

Ziggo adverteert op zijn site met gratis bellen naar ziggo klanten, dus ik wordt lid van ziggo, nu blijkt dat de telefoonkosten per 1 april gaan veranderen. Je gaat dan 9 cent per minuut betalen en 9 cent aansluitkosten. kan dat zomaar, ik heb toch een contract getekend waarin staat dat bellen onderling gratis is?

1277 6 Rapporteer

getty
door getty - Feb 8, 2014 om 11:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Voorwaarde kunnen veranderen. Dit is voor u een reden om uw abonnement voortijdig te mogen opzeggen. Helaas verder niets aan te doen.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2014 om 12:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wjatenvoorde,

.... kan dat zomaar, ik heb toch een contract getekend waarin staat dat bellen onderling gratis is?.....

Ja, dat kan zo maar.

Uit de Algemene (Basis)Voorwaarden:

© Ziggo B.V. - Algemene Basisvoorwaarden Ziggo per 1 november 2009

Artikel 19
wijziging
voorwaarden en
Diensten
1.
Ziggo kan de Algemene Voorwaarden, de
Diensten en de (hoogte van de) vergoedingen
wijzigen. Ziggo maakt zulke wijzigingen
minimaal vier weken voor invoering daarvan
op genoegzame wijze bekend.
2.
Als een wijziging objectief in het nadeel
van de Klant is, dan heeft de Klant het
recht om het Abonnement kosteloos op te
zeggen met ingang van de wijzigingsdatum.
Deze opzegging vindt schriftelijk via de
Klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de
wijzigingsdatum worden gedaan

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 8, 2014 om 19:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Mocht je wifi en 'n 'smart'phone hebben, weet ik nog wel een tip om betaalbaar te blijven bellen :-).

zw
door zwaardvis - Feb 8, 2014 om 22:33
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 8 feb 2014, 19:15]Mocht je wifi en 'n 'smart'phone hebben, weet ik nog wel een tip om betaalbaar te blijven bellen :-).
Skype of wat bedoel je? Voipbuster? Maar je moet ook gebeld kunnen worden vanuit gewone telefoons. Verklaar u nader.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 9, 2014 om 20:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zaterdag 8 feb 2014, 22:33]Maar je moet ook gebeld kunnen worden vanuit gewone telefoons. Verklaar u nader.
Dat laatste kan ook gewoon, voor 15 euro per jaar heb je de beschikking over 'n lokaal 'vast' nummer. Een sip app op je telefoon installeren, 3 regeltjes invoeren en klaar.
Daarnaast kun je het nummer ook nog gebruiken vanaf 'n voip-router, voip-telefoon (kun je gewoon in het modem steken), tablet en vanaf iedere computer/laptop. Moet je eens proberen met jouw Ziggo telefoonnummer :-). En van die 45 euro ga je jaarlijks heerlijk uit eten.

Wat ook nog gaat is ermee bellen (bijzaak), op prepaid basis, per minuut 300 procent goedkoper (naar vast, tegenover Ziggo) en een starttarief kennen ze ook al niet.
En onderling bel je gratis (ook bijzaak).

/einde commercial ;-).

costnix
door costnix - Feb 10, 2014 om 14:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf "bel" ik naar mijn familie met Skype. De telefoon gebruik ik alleen om ze te vragen om hun computer/tablet aan te zetten en Skype te starten.